äitiys-/imetysvaatteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sakara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sakara

Näppärä viestien naputtelija
Syyskuiset 2021
Ketju, jossa voidaan jakaa risut ja ruusut tietyntyyppisistä mammakuteista sekä kysellä ja vinkata pukeutumispulmien äärellä.

Itsellä ainakin tässä vaiheessa sellainen olo että haluan sitten panostaa imetysajan pukeutumiseen hippasen enemmän kuin viimekerralla. Esim. Boobin imetyspaidoilla on kivasti hintaa, mutta olen kuullut niistä oikeastaan vaan hyvää. Haluaisin nyt kokeilla itsekin.
H&M imetystoppien mittasuhteet ei osunu yksiin mun mittojen kans, joten ne lähti äkkiä kiertoon seuraavalle.

Mä en viime raskaudessa ostanut kun yhden äitiyspaidan ja farkut. Käytin ihan tavallisia trikoovaatteita, ne kun venyy hyvin :) mekot, t-paidat, pitkähihaiset, tunikat ym, kaikki ihan normivaateosastoilta :)

Ajattelin ensin, että en osta kun mamma legginsit ja sitten jotain tunikoita. Sitten tuli vastaan halvalla äitiysfarkut ja nyt niitä löytyy kaapista jo 3 vai 4 :D on niin mukavat jalassa et tiedä raaskiiko niistä luopua sittenkään kun on pieni jo ulkona :)

Mistä löytäää hyviä äitiysfarkkuja?
Vahingossa prismassa törmäsin sellaisiin. Koot loppuivat kesken, eikä ne kooot todellakaan pitäneet paikkaansa.
Housujen nyörit ja kumpparit painaa vatsaa ikävästi vaikka olis kuinka löysät housut.

Vahingossa prismassa törmäsin sellaisiin. Koot loppuivat kesken, eikä ne kooot todellakaan pitäneet paikkaansa.
Housujen nyörit ja kumpparit painaa vatsaa ikävästi vaikka olis kuinka löysät housut.
Mulla taitaa kaikki olla H&M ostettu ja tykännyt oon.

Ensimmäisessä raskaudessa pääsin helpolla vatteiden suhteen kun olin isoimmillani kesällä, maximekot oli kova juttu! Nyt kun olen isoimmillani syksyllä tuntuu että on pakko ostaa jotain lämpösempää joten kaapista löytyy kolmet mammafarkut. Yläosiassa ajattelin kuitenkin mennä vanhoilla, perustopeilla ja neuletakeilla. Ajattelin myös ostella joitain perus neule/trikoomekkoja ja mammaleggarit/sukkikset. Mekot menevät sitten taas myös normaalikokosena :D

Ehdottomasti Boobia imetykseen :) Oli muuten kivoja keskosenkin kanssa, kun pysty luukusta sujauttamaan vauvan iholle ja piuhat tuli sopivasti ulos :grin Miikkarin tietyn malliset mekot/tunikat on toiminut myös paremmin kuin hyvin sekä odotuksessa että imetyksessä.

Tilasin Zalandolta kahdet erilaiset farkut ja jopa vastas kokoa. Aivan ihanat! Kohta jo puhki kulutettu molemmat! :grin

Mä oon h&m:ltä ostellut parit farkut ja paitoja. Normi puolelta toppeja jne jotka on vähän pidempiä.
Nyt aattelin netistä jotain katsella. Onko jollai suosituksia nettikaupoista ? :)

Höh! Meillä ei h&m oo enää äitiyspuolta! Eikä ees vauvojen vaatteita! :(
Netist ostelu o tänmössel plösöl vaikeeta.
No eihän.. :/ Mut siinähän on sitten hyvin perusteltu syy lähteä shoppailu reissulle jonnekkin muualle :D

Ekan lapsen kohdalla huomasin, että parhaita imetysvaatteita oli normi venyvä narutoppi ja siihen löysähkö/joustava pitkähihainen päälle. Oli huomaamattomampaa imettää kuin perus imetyspaitojen kanssa. Nyt en aio ostaa uusia imetysvaatteita, ellen sitten kesäksi tarvitse jotain... En tykkää "kertakäyttövaatteista", joiksi imetysvaatteet lasken. Ovat käytössä niin lyhyen aikaa.

Mä tykkäsin viime kerralla Lindexin imetystopeista. Sieltä taisin ostaa myös äitiysalkkareitakin. Kappahlila oli myös kivat topit HM:n lisäksi :)

Mullakaan ei oo kahden edellisen kohdalla ollut erikseen mitään imetysvaatteita... ihan perus topeilla ja neuleilla oon pelaillut. :-) ja niin taidan tehdä tälläkin kertaa, ellei sitten jostain kirppikseltä löydy edullisesti imetyspaitoja.

Höh! Meillä ei h&m oo enää äitiyspuolta! Eikä ees vauvojen vaatteita! :(
Netist ostelu o tänmössel plösöl vaikeeta.
Plösö se täälläkii! Melkii 30kg ylipainoa ja Mamalicious ja New Maternity merkeissä piti koot just jetsullee paikkasa. :)

Mä tilasin zalandon alesta paitoja ja housuja. Ostin mm. mamaliciouksen kevyttoppahousut puoleen hintaan. Jonkun verran oon myös lähialueelta hakenut tori.fi vaatteita :)

Mulla on samankokoisen ystävän kanssa hyvä diili: omistetaan meidän äitiyshousukokoelma puoliks. Oon ostanu uutena yhdet ja käytettynä kahdet äippäfarkut, mutta yhteensä mulla on 7 paria äitiyshousuja käytettävänä. :joyful:

Hyvin on tähän asti toiminut kun ei oo raskaudet ollu samaan aikaan. Tää on jo neljäs raskaus jossa noi housut pääsee palveleen. :)

Yksien vanhojen H&M mammafarkkujen kaveriksi ajattelin ostaa toiset ja yhdet mammaleggarit...kaapista löytyi myös pari lyhythihasta h&m:n trikoista "mammamekkoa" (pitkiä kapeita mama t-paitamekkoja). Töissä käytän paljon leggareita ja tunikoja joten kätevästi voin kenenkään mitään huomaamatta jatkaa ainakin aluksi samaan tyyliin. Sitten kun alkaa ahdistaa niin siirryn noihin vanhoihin mammamekkoihin ja neuletakkiin. Musta masu saa näkyä eli mitään kapuja en aio pukea päälleni.

Onko joku huomannut jossai et oid myynnissä mamma juoksuhousuja? Mä viihdyn eniten juoksuhousuissa ja niitä onkin kaapissa enenmmän kyin tarpeeksi. Ongelmana alkaa olla että niissä rullautuu toi vyötärökaistale :/ en oo vielä mistääb hyviä löytänyt

Takaisin