äideille.

Ja ei kannata raahata sinne mukana kaikkea mahollista tekemistä sun muuta.
Mie ainakin huomasin, että aika menee siellä nopeasti kun syö, nukkuu ja hoitaa & ihastelee pientä ihmettä.:) Esim. MP3-soitin ja sudokut oli ihan turhaan mulla mukana. Samoten tuli otettua herkkuja sinne mukaan, TURHAAN. Isä voi sit kantaa sinne osastolle suklaata sun muuta jos mieli tekee, mutta ei niitä kannata sinne sairaalakassin täytteeksi laittaa.;) Ainakaan paljoa.
Tärkeimmät minusta on äitiyskortti, kamera, kännykänlaturi, imetysliivit, hammasharja. Omat pesuaineet pitää useimpiin sairaaloihin olla. Ja jos nyt tykkää meikata tai laittaa tukkaa (no lähinnä harjata ja laittaa ponnarille vaikka) niin sen mukaan tykötarpeita. Mut esim. omia vaatteita en sinne raahais, sieltä saa sairaalan puolesta puhtaat vaatteet niin usein kun tarvii (vaikkei ne kaikist hehkeimmät olekaan). Omia sukkia voi ottaa kyllä mukaan, meiän synnärillä on ainakin niitä putkisukkia ilman kantapäätä -> ne ei meinaa pysyä jalassa. Mut kyllä niilläkin päivän pari siellä pärjää.:)

Joo ei tosiaankaan kannata sinne paljoo ottaa tavaraa mukaan. Minäkin otin itellenni mukaan omia vaatteita, meikkejä, kirjan ym. Mutta tarvin vain hammas- ja hiusharjaa, muuta sitten en tarvinnutkaan. Ihan turhaan olin ne muut tarvikkeet sinne raahannut. Ja tietysti vauvalle kannattaa pakata kotin lähtö vaatteet, mutta ne kyllä voi tuoda jälkikäteen sinne synnärille.

Vaatteet vauvalle ja sulle kotiinlähtöä varten, puhelin ja laturi, kamera ja siihen pattereita ja/tai akkuja sekä lisämuistikortti tarvittaessa, omat hygieniatavarat... Näillä pääsee jo pitkälle ja mulle riittäny molempien lasten laitosaikaan. Jos tuntuu, ni sit joku karkki tai pientä purtavaa (meillä oli isälle synnytyksen ajaksi) ja jotkut ei halua  käyttää sairaalan tarjoamia vaatteita, niin tarvittaessa sit myös vaihtovaatetta. :) Tsemppiä pienen ihanaisen maailmaan saattamiseen. ;)

Ristikkolehti jos tykkää ristikoita täytellä:) Hyvää tekemistä imetysmaratooneille:)

Mä jaksoin heilua siinä sairaalan yöpaidassa ekan päivän, mut sit olinkin jo niin fit et tahdoin jo omia vaatteita. Onneks olin pakannu kotiinlähtövaatteet kassiin, mies toi sitten lisää. Kannattaa varautua myös siihen että saattaakin joutua olemaan sairaalassa kauemmin kuin olettaa, koskaan ei tiedä onko vauvalla kaikki kunnossa tai saattaahan itsellekin synnytyksessä sattua jotain odottamatonta. Mehän "viihdyttiin" siellä vielä 5 päivää synnytyksen jälkeen, onneks asuttiin lähellä niin mies toi lisää vaatteita, mun omia lääkkeitä jne. niin ja uudet piilaritkin koska hukkasin toisen. :D Mut jos ei oo sitä mahdollisuutta että mies/joku muu pääsisi kulkemaan helposti niin kannattaa tosiaan varautua vähän kaikenlaiseen. :)

Mulle tuli mieleen lisätä listaan KORVATULPAT ja UNIMASKI. Ne saattaa helpottaa omaa nukkumista osastolla, jos huoneessa on muita äitejä vauvoineen.:P

Tää on vain mun näkökulma asiaan, mutta en ehkä odottais -ainakaan ensikertalaisena- voivani ratkoa ristikoita imettäessä.:P Imettäminen ei oo ihan simppeli juttu useinkaan, imuote ei välttis oo vauvalle heti hyvä jne. jne. Ja kun ei maitokaan välttämättä vielä nouse siellä osastolla... Siinä menee keskittyminen kyllä ihan muuhun. Ja mie ainakin tykkäsin ihan vain nuuskutella sitä omaa tuoretta nyyttiäni imettäessä, en ois millään ees malttanu keskittyä lukemiseen tai ristikoihin.:D

Takaisin