Öljyämisestä

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
kävin tuolla "julkisella puolella" lukemassa synnytysrepeämästooreja... [:'(] Nyt kyssä: onko joku aikeissa kokeilla öljyämistä välilihan repeämisen ja leikkaamisen estämiseksi? Tai, vielä parempaa, onko joku tehnyt sitä edellisissä raskauksissa? Mua alkas ahistaan... [:o]
 
Moikka!

Mulla kaksi synnytystä takana ja suosittelen öljyämistä ja välilihan venyttelyä.
Edellisessä synnytyksessä ei tullut kuin pienen pieni repeämä..tai paremminkin venymä[:D], ei tarvinu tikkejä ja istuminen onnistui aikas saman tien..
 
Mä luin jossain vaihees ceridalin sivuilta tosta hommasta. Ajattelin kyllä ite kokeilla, jos se tosiaan edes mahdollisesti helpottaa synnytystuskia/jälkihoitoja. Siellä sanottiin muistaakseni et viikolta 36 pitäs joka päivä sitä ihan sillä öljyllä ja käsin hieroa paikkoja joku 5min.. Joo-o, kuulostaa ehkä vähän kummalta, mut mitäpä sitä ei ittensä eteen tekis[:D]
 
Kertokaas nyt noita venyttelyohjeita. Oikein selkokielellä, että tajuaa. [:D] Thänks. Ja mä oon samaa mieltä: teen IHAN kaikkeni estääkseni repeämät ja leikkauksen... mihin sitä vielä joutuukaan... [8D]
 
Aika harva ensi synnyttäjä kai pääsee ilman välilihan leikkausta. Toisella kerralla saattaa päästä vaikka ei olis rasvaillukkaan, koska venytykset on tehty jo kerran aiemmin ja jos käy niin hyvä tuuri et toinen olis pienenpi lapsi.

Mut mä voisin kans kyl kokeilla tuota rasvausta. Voihan siitä olla jotain hyötyä. Eikä siinä mitään menetäkkään.

Mä sanoisin kannattaa aina varauksella lukea noita synnytyskertomuksia. Sillä et kokemukset on aina kokemuksia jokaisen yksilön osalta. Kaikkea voi sattua mut kukaan ei etukäteen tiedä miten se asia just itellä tulee menemään. Se vaan otettava vastaan niinkuin se tulee. Siis synnytys.
 
Ajattelin vaan antaa toivoa - viimeksi en rasvannut yhtaan ja silti tuli vain pieni repeama - parilla tikilla selvisin ja istuin oikein hyvin jo seuraavana paivana.

Pistaa toisaalta miettimaan, etta onko mun paikat normaalia loysemmat[8|]
 
Kiitos linkistä! Paneudun siihen ajan kanssa kunnolla. Ja haen öljyä.. [:D] Mä tiedän, ettei sais lukea juttuja. Mut en voinu hillitä itteäni, kun linkki tuli vastaan... Se ei auttanut asiaa, tiedän sen, mutta sainpahan sieltä tiedon, että öljyäminen EHKÄ voi auttaa.. [8D]
 
anteeksi, että huikin välihuutoja teidän juttuihin, mutta:
- käykää linkkimässä tuolla  www.bebesinfo.fi  sivuilla. Siellä on ihan äyttömästi hyvää odotus ja synnytys ja sitten jopa vauvanhoito juttuja. Odotus osoiossa oli mm. ohjetta tuohon välilihan hieromiseen. vink.vink.
 
Takaisin
Top