Ärsyttää

Josefina

Näppärä viestien naputtelija
ärsyttää kaikki asiat..[&o] koko ajan.. pinna katkee..[:@] työkaverit raivostuttaa typerillä kysymyksillään.. ajattelis välillä omilla aivoillaan, ne on kuitenkin ollu alalla 20 vuotta kauemmin jo kun minä.. prkl... väsyttääkin koko ajan.. GRrr!

Meneekö muillakin liian helposti hermo???? [8|]

Kiitos että sain vuodattaa [:D]
 
voi-lohduttaa, että joltain muultakin menee pinna!
Mulla oli tänään aivan karmea aamu, joten otsikko upposi.
Päädyin karjumaan lapsille (8 6 3vuotiaat) Hirveä morkkis oli matkalla töihin...
Toisaalta olen tavoistani poiketen[:(] onnistunut jotenkin koko talven väsymyksestä huolimatta olemaan näin täydellisesti räjähtämättä. Huusin niin että kurkkuun sattui-aivan hirveetä!
Syynä ehkä huonosti nukuttu yö, miehen viimeviikon työmatka, ja tämän päivän työmatka=stressi+hormoonit. Plääh-kai tää tästä helpottuu kun viimeistään kesäkuun alussa pääsen lomalle...
 
Aivan raivaron partaalla ollaan täälläkin. Eilinen oli aivan kamala päivä ärsytyksen suhteen, mikään ei ollut hyvä. Eikä asiaa yhtään auta se etten pysty kunnolla nukkumaan öisin. Aamuisin pinna on siis jo tosi tiukalla ja väsymyksen kasvaessa päivän mittaan tilanne vaan pahenee. 
 
Mua ärsyttää oma parkumiseni.
Se ei auta mitään vaikka rypisin kuinka itseinhossa tai itsesäälissä.[:@][&o][:(]

Eilen käytiin esikoisen kanssa hammastarkastuksessa. Ja 7.-vuotiaalta löytyi neljä reikää!!![:(]

Hammaslääkäri oli mulle tosi vihanen,
-"miten voi olla että alle vuosi sitten pojalla ei ollut reikiä eikä reikien alkujakaan ja nyt on näin monta???"
-"Etkö sä pese enää lapsesi hampaita?"
-"Ei saa luottaa siihen että lapsi itse osaisi noin nuorena vielä pestä riittävän hyvin itse!!!"
-"Onko karkkipäivistä lipsuttu?"
Kun viimein pääsin kotiin ja yksin yläkertaan, niin vollotin, kuinka mä voin ollakkin näin huono äiti. Puuh.

No sain koottua itseni viimein ja hain kaupasta pojalle kovemman hammasharjan. Ollaan käytetty liian pehmeää "vauvaharjaa" ja iltaisin mä pesen hänen hampaat. Aamuisin saa pestä itse. Lisäksi ostin purkillisen täysksylitoli pastilleja, ruuan päälle annettaviksi.
Täytyy yrittää lohduttautua sillä, että nuo ovat onneksi maitohampaita ja nyt täytyy vaan huolehtia siitä että ne neljä olivat sitten ensimmäiset ja viimiset reiät![:@]
 
Annmarie: Hammaslääkärikäynnit on aina niin nöyryyttäviä kokemuksia ihan itellekin, voin vain kuvitella millaista lapsen kanssa! "Aika paljon on tätä hammaskiveä täällä..." Arghh. Tuntuu, että noihin hammasjuttuihin vaikuttaa moni muukin juttu. Toki siis on suuri merkitys hampaiden hoidolla, mutta tuntuu, että joillekin niitä reikiä tulee helpommin kuin toisille vaikka tyypit hoitais hampaansa samalla lailla.

Noihan oli tosiaan maitohampaita, jotka kohta vaihtuu muutenkin. Huh, on se kyllä tasapainoilua toi vanhemmuus. [:D]Toisaalta pitää huolehtia hyvin ja toisaalta ei saisi passata liikaa. Pesisinköhän itse 7-vuotiaan hampaat vai valvoisinko vain??? Mihinkähän sitä on ryhtymässä? [;)]Tsemppiä!
 
Annmarie, älä vaan osta liian kovaa hammasharjaa pienelle lapselle. Aikuisillekkin suositellaan hammasharjoista soft, tai maksimissaa medium kovuutta. Jos liian kovalla harjalla harjaa niin hampaaseen tulee helposti kiille ja hankausvaurioita. Ja voi käydä niin kun harja tuntuu ikeniä vasten liian kovalta niin ei harjata kunnolla ettei sattuisi...
Äläkä pode huonoa omaa tuntoa neljästä reiästä. Juoko lapsesi esim. paljon mehuja tai limua? ne on sellaisia mitkä helposti aiheuttaa reikiä, eikä pelkkä karkki. Myös se että syö monta kertaa päivässä, ja paljon välipaloja eikä välissä syö purkkaa tm fluoripitoista vaikuttaa paljon.
Itse hammaslääkärissä työskentelevänä näen paljon esim 2-3 vuotiaita lapsia joilla hampaat on niin huonossa kunnossa että nukutuksessa revitään jo monia hampaita pois ym. Näissä tapauksissa syyttäisin vanhempia rajulla kädellä. Mutta ei nyt muutama reikä saisi aiheuttaa tuollaista reaktiota lääkärissänne.. kurjaa että sulle tuli paha mieli [8|]
Sähköhammasharja on aina suositeltavissa, se harjaa kymmeniä kertoja paremmin kuin tavallinen harja. Ja nykyään on lapsille hauskoja s-hammasharjoja eri väreillä ym. mikä ehkä innostaisi lasta pesemään hampaat itsekkin huolella [:)]
 
Josefina, en ostanut kaiketi liian kovaa... Ihan lasten harjat nämäkin ovat.
Lisäksi ostin uuden Braunin Oral-B sähköhammasharjan. (Vanhan akut hyytyvät hetkessä, niin ei olla enää sitä käytetty...[8|])
Siihen tuli mukaan joitakin harjapäitä, mutta ne on aikuisten. Tarvii hakea lapsille vielä harjat tuohon. Tässä uudessa on sitten joku painantatunnistin[&:] ja digitaalinen harjausajan näyttö. Nyt ei ainakaan reikiintyminen ole enää varustetasosta johtuvaa...[:D]

Meillä ei juoda limuja ja mehuakin saa harvoin. Esikoinen on kyllä kova napostelemaan...[&:] Aina kohnaamassa kaapeista jotakin, vaikka rusinaa, pähkinää, suolakeksejä, hedelmiä jne.
En ole pitänyt sitä pahana jos ruoka on mennyt alas, enkä ajatellut napostelua hampaiden kannalta. [:@]

Ja onhan meidän hammaslääkärillä yleisestikkin "tylyn maine", mutta musta se on aina ennen ollut meille ihan asiallinen. Ja nytkin syyttävä kysely kohdistui muhun, lapselle hän oli ystävällinen.
Ja tottakai, hämmästyttäähän se että mitä on tapahtunut, miksi lapselle jolla ei koskaan ole reikiä ollut, on nyt niitä useita?
-samaa itsekkin ihmettelin.
Ihan aiheellinen kysymys, mä vaan oon tän raskauden myötä alkanut provosoitumaan kaikesta ja sit alkaa itkettää kun suututtaa.

Ja ehkä kujinta on just tuo Lidia10n mainitsema nyöryytyksen tunne yhdistettynä tietoon että toi on oikeassa, tää on mun vika... [&:]
 
Ny kyl muakin ärsyttää[:@].
 
Miehen ex soitti eilen ja ilmoitti et lapset tulee la meille. Kaks viikoa siten se perjantaina iltapäivällä ilmoitti et lapset ei tulekkaan meille vaik niitten piti tulla. Ne siis olivat sitten viime vkl koko vkl ja nyt oletettiin et ne tulee sit seuraavaks kahen viikon päästä eli pääsisäisenä.
 
Mulla ei ole mitään lapsia vastaan ja ne saa aina tulla meille mut ärsyttää et niitten tuloista ja menoista vain ilmoitetaan aivan ku meillä ei olis mitään muuta elämään ja menoja ku odottaa et ne tulee meille.[:@][:@][:@]
 
Miehelle en viittiny viel sano mitää mut seuraavaks kyl sanon.
 
Takaisin
Top