Älyttömiä vinkkejä arkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Citrus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun anoppi sanoi, ettei saa tyttöä pitää liian aikaisin eikä liikaa leikkimatolla, ettei sille tuu adhd! :) Sehän tuleekin siitä kun lasta aktivoi liikaa :) Mulla on tosi ihana anoppi, mutta joskus ne neuvot on kyllä "vähän" hassuja..meinaan toi likka on jo ilman sitä mattoakin tosi vilkas ja se vilkkaus tulee taatusti just anopin puolelta :grin

Mä oon anoppini mielestä "opettanut" tytön sylikissaksi. No pitäiskö antaa toisen sit huutaa vaikka tiedän että heti rauhoittuu syliin? Da? :sour:
Ja muutenkin,miksi ei saisi pitää sylissä jos me molemmat siitä nautitaan, ei se läheisyys ainakaan haittaa tee. Taitaa anopilla olla 70-luvun kasvatus metodit vielä muistissa kun ajateltiin että lapsen huuto vahvistaa keuhkoja! :shifty:

Minulla oli toinen korva "hörökorva" pienenä (leikattiin 7v) ja tätini mielestä tämä johtu siitä että revin korvaani vauvana. Todellisuudessa olen siis pitänyt kättäni kohdussa olessani jotenkin korvalla silleen että se nyt sattu kehittymään näin. Silleen ainakin äidilleni on sanottu. Noh nytten ristiäisten aikaan kun tätini tuli tänne ja meidän vauvalla on hyyyyvin lievästi ulkonevat korvat (isän puolelta) niin tätini tokaisi että "Jaahas tää teidän likka repii kanssa korvia silleen kun sinäki pienenä, kannattaa pitää hanskoja kädessä ettei saa otetta". Kertaakaan en ole nähny että käsi edes kävisi korvilla. :D

Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun, mutta tuli tuosta NinjaKirpun tädin hanskakommentista mieleen, että mulle sanoi viime viikolla lastenlääkäri, ettei vauvalla missään nimessä saisi pitää tumppuja kädessä (sisällä siis, ulkona tietysti eri juttu) kun tumpun kanssa vauva ei voi harjoitella nyrkin avaamista ja sulkemista.

Puapru: ja tuohon tumppuasiaan vielä (vaikka tämäkään ei kuulu tänne :D ) terveydenhoitaja sanoi heti ekalla käynnillä, että imettäessä ei tumppuja myöskään kun vauvoilla on tapana leipoa samalla lailla kuin pienillillä kissoilla syödessä, saavat siinä sitä läheisyyttä ja uusia tuntemuksia. Mä en kyllä oo pitänyt tumppuja muuta kuin ulkona, ei oo ollut tarvetta.

Sitten itse aiheeseen, nostin Ilonan seisomaan jalkojen päälle (ei siis jalat edes juurikaan osuneet mun jalkoihin) mun isän vaimoke sanoi heti, että Ilonalle tulee länkisääret kun seisotan sitä! No enhän mä edes seisottanut, vaan roikotin ilmassa (kait sen kainalot on sitten kohta länkiasennossa :D )

Ja anoppihan on ihan kauhistunut siitä kun pieniä vauvoja (tarkoitti varmaan lapsia) käy mäkkäreissä syömässä ranskalaisia..meidän Ilona ei sitten käy vielä pitkiin aikoihin mäkkärissä - se sanoi..joo, mä vien sen heti ensimmäiselle ruokakokeilulla mäkkäriin :grin Oikeesti! Ei kait kukaan sinne nyt parin kuukauden ikäisiä vauvoja sinne syömään vie :p Anopin mukaan myöskin niskaa pitää tukea..vaikka tää tapittaa päätään ihan itse pystyssä jo, on tehnyt sitä jo jonnin aikaa. Pikkasen ylisuojelevainen anoppi mulla :eek:

Citrus, minä aina leikilläni puhun kanssa isännälle tuosta esikoisesta, että hän on isin ilotyttö. Isäntä aina muistaa korjata, että iloinen tyttö! Tää alkoi joskus siellä puolen vuoden iän paikkeilla, kun Ellistä oikeasti tuli iloinen tyttö, nauroi isille aina ihan hervottomasti. Siihen saakka oli ollut hyvin totinen, puolivuotiskuviinkaan ei kuvaaja tainnut saada yhden ainutta hymyä.

Meillä lapsen isomummo tokaisin kun syötin tyttöäja maitoa meni 165ml, että ei saa syöttää noin paljon, toisen mahalaukku kasvaa ja tulee pullukka.
Ihan kuin ton ikäinen (2kk) söis liikaa, kyllä se ylimääräiset sitten viimeistään puklaa pois jos ees syö yli rajojeen!
Isomummohan tappais toisen nälkään jos sinne hoitoon veis.

Takaisin