'Älä tee kuten minä teen,tee kuten minä sanon'

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
'Näin ei saisi tehdä, mutta...'
'Vaikka äiti nyt tekee näin, niin älä sinä koskaan...'

Eli missä teillä on eri säännöt aikuisille ja lapsille? :)

Ja jätetään tästä pois ne itsestäänselvyydet, kuten alkoholi ja tupakka. ;)

Voisin itse aloittaa kertomalla, että meinaan ehdottomasti opettaa lapsen syömään ruokapöydässä. Miehen kanssa vain jatkuvasti löydetään itsemme olohuoneesta nojatuoleista syömässä. Joka päivä sama laulu: 'Pitäisi alkaa näyttä jo mallia siitä, miten syödään pöydässä' ja silti aamupalasta iltapalaan tulee kaikki syötyä olohuoneessa. Myös herkkujen syöntiä aijon neidiltä rajoittaa, samoin telkkarin katsomista ja tietokoneella oloa. Itsehän pidän tv:tä auki aina, kun en kestä hiljaisuutta, tietokone on paras kaveri ja kakku on ihan pätevää aamupalaa. :D Toki lapsikin on vasta 4kk ja aikaa on, mutta mutta.... ;)

Meilläkin edessä totuttelu syömään itse vain ruokapöydässä. Kun ei siitä mitään tule, jos tuo pikkuviikari kasvettuaan juoksee ruuan kanssa ympäri kämppää. :confused: Ja se vasta onkin epäreilua, jos me syömme muualla, mutta poika ei saa. Muutenkin pidän esimerkkiä aika tärkeänä, kun ei ne kiellot oikein mene lapsen logiikkaan, jos vanhemmat eivät noudata niitä itse. Sen pitää sitten olla selkeästi jokin "saat tehdä tätä sitten isompana" -tyyppinen asia.

Meillä on ollut sama logiikka alusta asti. Lapsi syö pöydän ääressä eikä esim.leipää saa ottaa mukaan. Maitoa on saanut vielä syömisen jälkeen ottaa muuallekin jos on huonsti juonut.

Meilläkin on jossain vaiheessa edessä se, että ruoka pitää syödä yhdessä keittiössä. Tällä hetkellä syödään joko vuorotellen vauva sylissä keittiön pöydän ääressä tai sitten olohuoneessa siten, että tyttö peuhaa leikkimatollaan. Telkkarin jatkuvaa päällä pitämistä olen yrittänyt välttää, kun tyttö on siitä vähän liiankin kiinnostunut.

Takaisin