Äkillinen kova vatsakipu

Kinsi

Oman äänensä löytänyt
Kerron oman tarinani alkuraskauden kivuista.
 
Viikolla 7 heräsin keskellä yötä siihen, että minulla oli kova ison hädän tunne. Menin vessaan ja sitten alkoi valtava kipu/polte/tuska alavatsassa. Päässä alkoi humisemaan ja tuntui että pyörryn siihen paikkaan. Itkin ja menin shokkiin ja pääsin vessasta makuuhuoneeseen ja kellahdin sängylle, jossa huusin miehelleni, että "kulta auta mua! Sattuu kamalasti." Mieheni heräsi ja soitti ambulanssin. Kohtaus kesti noin 15 minuuttia. Kivut olivat valtavat. Makasin kyljelläni sängyssä ja itkin.
Kun ambulanssi tuli, he tarkastivat kaikki arvoni ja soittivat lääkärille. Sain jäädä kotiin, koska kohtaus oli ohi.
Seuraavana päivänä mentiin päivystykseen ja he ottivat vain CRP:n ja se oli hyvä..
 
Seuraavana päivänä mentiin Mehiläiseen varhaisultraan, koska haluttiin tietää onko kaikki kunnossa ja vauva oikeassa paikassa. Iloksemme kaikki oli kunnossa ja vauva hyvissä voimissaan ja sydän sykki kovasti =) Äidiltä ja isiltä pääsi kyllä siinä aviheessa itku.
Lääkäri sanoi vielä, että kaikki näyttää todella siistiltä ja vauva on kunnolla kiinnittynyt ja kohtu tiukasti kiinni.. Ihanaa..
 
Lääkäri sanoi vain, että kohtuni on painanut suolistoani niin paljon, että suolistoni oli aiheuttanut ne valtavat kivut. Nyt myöhemmin tuollaisia oireita ei ole ollut lainkaan ja kaikki on hyvin =)
 
 
Mulla oli kanssa tommosia kohtauksia läpi raskauden. Todella inhottavan tuntuisia mutta menivät itekseen aina ohi. En osaa sanoa muuta neuvoa kuin lepo ja vessakäynnit tarpeeksi usein jos tämän vaivan saa osakseen <:)
 
mulla kanssa ollu "kovia" vatsakipuja,taitaa ihan normaalia olla?ja yhtenä iltana närästi niin paljon että tuntu jo et kuolema tulee..huh.kipua on vain välillä,vuotoa ei onnex ole ilmenny.keskenmenohan se pelottaa,mut alan panikoimaan vasta sitten jos vuotoa tulee..
masu kyllä pullistunu jo jonkii verran,taitaa se kohtu siellä vaan itelleen tilaa tehä..[8|]
 
..mulla myös kovia äkillisiä vatsakipuja, nytjo toistamiseen. Tänään aamuyöllä heräsin niihin ja lauantai aamulla, ko piti töihin lähteä, ni ne alko, joten ei menty töihin. Viikkoja siis 14+5.
Sellasta repivää kamalaa kipua, alkaa häpyluun paikkeilta ja menee koko vatsan läpi ja jää "sykkimään" navan alapuolelle. HYI helevati! emoticon Päivystyksessä eivät toki huolestu, kun ei ole veristä vuotoa.. en mäkään periaatteessa, mut on se silti kamalaa. Kuuluuko raskauden noin paljon sattua? Kipuhan periaatteessa kertoo, että kaikki ei ole hyvin.. tosin, sisällämme kasvaa jotain "ylimääräistä", tokihan se sattuu.. Hämmentävää ennen kaikkea!!
 
Moro,

Minä jossain rv 7 paikkaille ja minulla myös yöllisiä kipuja. Tulee juuri sen jälkeen kun on käynyt yöpissalla. Viimeksi kipu oli niin kova, että vaan tärisin enkä pystynyt puhumaan mitään. Heikotti hirveesti ja huusin vain miestä apuun :S
Kipuilu kesti juuri jotain 10-15min. ja sitten lakaa. Verta ei ole tullut kertaakaan. Kyllähän tollaiset kovat kivut saa aina miettimään onkohan kaikki ihan ok. Jos kaikki on ok, niin olisi kiva tietää mikä laukasee nuo kivut, ettei tulisi tehtyä samoin. Yritän kuitenkin kohtuu hitaasti nousta sängystä jne., että ei pitäisi mistään äkkinäisestä liikkeestä johtua.
Kyllähän tässä vähän jännittää löytyykö kohdusta mitään elävää kun pääsee joskus ultriin...
 
Mulla tuli tosi pahoja kipuja jo ennen plussausta. Oikeastaan pari päivää sen jälkeen kun menkat oli jääny pois. Muistan hyvin vielä yhden tosi pahan kohtauksen, missä oltiin miehen kanssa videovuokraamossa, siellä yllättäen tuli sellanen kipu, että meinas pimetä silmissä, piti ottaa hyllystä tukea etten kaadu. Sitten parin minuutin päästä meni ohi.
(Arvasin siinä vaiheessa lopullisesti, että raskaana ollaan ;))

Toinen kerta, erillainen kipu tuli noin rv 8, tiesin kyllä että johtuu ummetuksesta, kun yleensä on niin hyvin toimiva vatsa ollut. Sekin meni aika nopeasti ohi kun sai vähän aikaa istua.
 
Takaisin
Top