Äitiysvaatteet

Mie oon tähän mennessä ostanut yhdet puuvillaset äitiystrikoot, yhdet jumppatrikoot ja Vintedistä kokeilin tilata ekaa kertaa ja tuli ihan kiva äitiysmekko. Mie en käytä oikeestaan yhtään housuja niin onneksi samat trikoiset mekot menee ainakin vielä kuin muutenkin. Ainoa vaan ettei ne oo kovin lämpimiä. Nyt on alkanu vähän jännittää, et kuinka kauan mahdun miun talvitakkiin. Aletaan nimittäin mennä vähän äärirajoilla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En millään haluisi ostaa uutta takkia tälle keväälle..
 
Ostin viime raskaudessa ihanan äitiystalvitakin jota voi käyttää myös kantotakkina ja se meni hajoamaan kuukausi sitten 🙁 Saa kyllä ompelukoneella korjattua kunhan sais aikaseksi alottaa ja hetken omaa rauhaa 😅 Onneks nyt on kuitenkin tarjennut jo välikausi takilla niin ei ole tarvinnut ruveta vielä korjaus puuhiin 😁 Noshin ihana normi välikausi parkatakki mahtuu vielä onneksi kiinni, ainakin hetken 🤞, niin ei ole tarvinnut uutta kevät takkia lähteä ostamaan. Sisä vaatteista normi hupparit sopii vielä päälle hyvin ja yläosat melkein kaikki on muutenkin sopineet aina ihan loppuun asti, mutta äitiyshousut on ollut jo pidempään käytössä.
 
Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista (ei kuitenkaan pk-seutu) ja täällä ei ole yhtäkään kivijalkaliikettä, joka myisi äitiysvaatteita. ☹️ Mulla ei ole helmikuun puolivälin jälkeen mennyt omat farkut kiinni ja yritettiin äitin kanssa käydä joku aika sitten ostoksilla, että saisin edes yhdet "edustushousut" itselleni. Teen siis etätyötä 95% joten voin hengailla pääasiassa kollareissa, mutta välillä pitää käydä ihmisten ilmoilla ja silloin haluaisin näyttää muulta kuin kotihiireltä. Mutta ei vaan täältä 250 000 asukkaan kaupungista löydy äitiysvaatetta mistään, vaan pitäisi tilata netistä.

Haluaisin testailla vaatteita kaupassa, kun kyse esikoisesta enkä oikein edes tiedä mitä haluan / mistä tykkään. Ja inhoan palautusrumbaa postimyynnissä. Mutta ei niin ei.

Pikaisella ulkomaan reissulla sain ostettua yhdet housut paremman puutteessa, mutta en tykkää niiden mallista enkä istuvuudesta. Melkein laitan mieluummin kollarit jalkaan kuin ne äitiysfarkut. Onneksi mulla on etätyö niin tää ongelma ei ihan räjähdä käsiin. 😩

Takit menee onneksi vielä kiinni ja uskoisin että nykyisillä talvitakeilla pärjään lopputalven.
 
Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista (ei kuitenkaan pk-seutu) ja täällä ei ole yhtäkään kivijalkaliikettä, joka myisi äitiysvaatteita. ☹️ Mulla ei ole helmikuun puolivälin jälkeen mennyt omat farkut kiinni ja yritettiin äitin kanssa käydä joku aika sitten ostoksilla, että saisin edes yhdet "edustushousut" itselleni. Teen siis etätyötä 95% joten voin hengailla pääasiassa kollareissa, mutta välillä pitää käydä ihmisten ilmoilla ja silloin haluaisin näyttää muulta kuin kotihiireltä. Mutta ei vaan täältä 250 000 asukkaan kaupungista löydy äitiysvaatetta mistään, vaan pitäisi tilata netistä.

Haluaisin testailla vaatteita kaupassa, kun kyse esikoisesta enkä oikein edes tiedä mitä haluan / mistä tykkään. Ja inhoan palautusrumbaa postimyynnissä. Mutta ei niin ei.

Pikaisella ulkomaan reissulla sain ostettua yhdet housut paremman puutteessa, mutta en tykkää niiden mallista enkä istuvuudesta. Melkein laitan mieluummin kollarit jalkaan kuin ne äitiysfarkut. Onneksi mulla on etätyö niin tää ongelma ei ihan räjähdä käsiin. 😩

Takit menee onneksi vielä kiinni ja uskoisin että nykyisillä talvitakeilla pärjään lopputalven.

Tsemppiä! Se rumba on kyllä ärsyttävä.. onneksi suurimmassa osassa ilmainen palautus ja laskulla voi maksaa, niin maksan aina vasta sitten kun oon päättänyt mitä pidän..

Mutta eipä täällä helsingissäkään juurikaan oo mitään paikkaa mistä saa. Lindexilläkin on paljon äitiysvaatteita, mutta just ne pitää sit tilata netistä, eikä oo kivijalassa mitään. Sama H&M. On sentään ne muutama esim. Fiilinki, mutta valikoima on kyllä surkea kivijaloissa.. Pakko aina tilata netistä..
 
Asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista (ei kuitenkaan pk-seutu) ja täällä ei ole yhtäkään kivijalkaliikettä, joka myisi äitiysvaatteita. ☹️

Mulla oli sama haaste, ettei kaupasta löytynyt vaatteita. Tilasin sitten Zalandolta sovitukseen ison nipun housuja. Täytyykin tällä viikolla ne sovittaa ja päättää että mitkä jää ja loput palautukseen

Lisäksi Torista löytynyt hyvin käytettynä äitiysvaatteita. Oon käyny parilta myyjältä nyt viidet (🫣😄) farkut, ja niihin mennyt 16€. Toinen sanoi vielä että saa sovittaa halutessaan ennen ostopäätöstä. Eli vahva suositus tsekata Tori, jos vain ns. kirppari vaatteet kiinnostaa 🙂 yllätyin miten hyvä tarjonta siellä. Ja halpaa! Näitä vaatteita pitää kuitenkin vain tietyn ajan.
 
Tsemppiä! Se rumba on kyllä ärsyttävä.. onneksi suurimmassa osassa ilmainen palautus ja laskulla voi maksaa, niin maksan aina vasta sitten kun oon päättänyt mitä pidän..

Mutta eipä täällä helsingissäkään juurikaan oo mitään paikkaa mistä saa. Lindexilläkin on paljon äitiysvaatteita, mutta just ne pitää sit tilata netistä, eikä oo kivijalassa mitään. Sama H&M. On sentään ne muutama esim. Fiilinki, mutta valikoima on kyllä surkea kivijaloissa.. Pakko aina tilata netistä..
Kampissa on Bebes, sieltä oon jonkin verran ostanut raskaus- ja imetysvaatteita. Mäkään en tykkää "sokkona" tilailla mistään kun koon valinta on niin arpapeliä, ja istuvuus sit vielä ihan oma murheensa.
 
Mulla monta siskoa ja monilla lapsia. Ollaan sit kerätty yhteen laatikkoon kaikkien ostamat mammavaatteet ja sen saa sit aina se joka raskaana. Tää on ollu kyllä niin huippu ko ei oo tarvinu hirveesti koskaan ostella vaatteita raskaana ollessa. Välistä oon kirppikseltä ostanu jotain mitkä tarvinu päivitystä laatikkoon
 
Mulla monta siskoa ja monilla lapsia. Ollaan sit kerätty yhteen laatikkoon kaikkien ostamat mammavaatteet ja sen saa sit aina se joka raskaana. Tää on ollu kyllä niin huippu ko ei oo tarvinu hirveesti koskaan ostella vaatteita raskaana ollessa. Välistä oon kirppikseltä ostanu jotain mitkä tarvinu päivitystä laatikkoon
Mä tahdon heti myös siskon jos vielä onnistun tulemaan raskaaksi.
Siis toi on mitä ihanin tapa kierrättää vaatteita joiden käyttötarve on kuitenkin suht lyhyt. Kiitos idean jakamisesta. Onko vaatteisiin tullut kestosuosikkia?
 
Onhan tuo ihan huippu! Oottaa aina innoissaan laatikon saamista ja vaatteiden vaihtoa kaappiin. Ja sitä et mitä uutta sinne on ilmestyny parin vuoden aikana❤️😄

Itellä lemppareita ollu kyllä löysät housut ja semmoset raitaset mamma villapaidat. T-paidat ollu niitä joita joutunu eniten uusimaan, meinaavat lörpsähtää mahan kohdalta helpoiten. Ja hauskaa ollunse et sinne osteltu paljon mamma pillifarkkuja, mutko muoti nyt vähän muuttunu niin tekis itellä mieli nyt ostaa vähän muunki mallisia ns. siistempiä housuja. Paljonhan sitä kotioloissa menee collareilla, mutko lähtee johonki ihmisten ilmoille niin tekis mieli jotaki siistimpää päälle.
 
Olen ostanut kahdet äitiyshousut, muuten voinut käyttää vielä entisiä vaatteita. Kesällä kiva käyttää mekkoja.
 
Olen ostanut kahdet äitiyshousut, muuten voinut käyttää vielä entisiä vaatteita. Kesällä kiva käyttää mekkoja.
Mullakin on myös mennyt viime viikkoihin aikalailla omat vaatteet muutamia äitiyshousuja lukuun ottamatta. Tosin maha on nyt viimeisen parin viikon aikana ottanut sellaisen kasvuspurtin, että tuli ostettua ekat äitiyspaidat, kun omat paidat ei meinaa enää peittää housujen resoria...
 
Mie käytän miehen t-paitoja kun ei kaikki omat oikein istu 😅 tosin viime raskaudessa kävi jokusen kerran niin, että tihkuva maito teki pysyviä tahroja paitoihin 🙈 kun en oikein liivejä tykkää käyttää, edes vaikka tissit turvonneet ja vuotavat. Pakkoha niitäki oli välil käyttää ettei ihan kaikki vaatteet kärsi.

Olis kyllä ihana jos ois mahdollista kierrättää vaatteita aina niitä tarvitsevalle 😄
 
Takaisin
Top