Äitiysvaatteet

Korppi24

Vauhtiin päässyt keskustelija
Joulukuiset 2023
Missä vaiheessa aiemmin raskaana olleet olette alkaneet käyttämään äitiysvaatteita?

Onko jollain jo nyt suositella legginssejä tai trikoohousuja arkikäyttöön? Vatsan pyöristymiseen on vielä pitkä aika, mutta turvotusta tuntuu tulevan herkästi jo nyt.

Esikoisesta suunnilleen 12 viikolla ja tokasta n. 9 viikolla😅 Nyt 8+0 ja järkky turvotus, eikä enään pysty pitämään kaikista napakoimpia treenihousuja ja farkkuja kun sattuu mahaan. Tilasin parit äitiyslegginsit h&m:ltä kun muistelen että ne oli hyvät aiemmissa raskauksissa🙂

Mä aloin esikoisesta käyttää vasta noin viikolla 25. Nyt todennäköisesti vatsa tulee esille vähän nopeammin. H&M:n äitiysvaatteista mäkin oon tykännyt ja mulla onkin onneksi parit housut vielä kaapin perällä. Legginsejä voisi kyllä kesälle hankkia.

Mulla on kaikki vanhat äitiysvaatteet kyllä tallessa, mutta ehkä joitakin uusia tekee mieli kuitenkin ostaa, vaikka ilmankin selviäisi. Oon niitä ottanut käyttöön tokalla kolmanneksella aiemmissa raskauksissa, siihen asti olen koittanut kaivella normivaatteista vähän löysempiä ja mahaa peittäviä vaatteita. Jotkut jumppahousut oon ajatellut hommata, sellaisia mulla ei ole. Aiemmat raskaudet oon mennyt normihousuilla, mutta ehkä tällä kertaa ostan ihan kunnolliset.

Ite en alkanut ollenkaan ensimmäiseltä. Toki muutenki oon suosinut väljiä vaatteita ja oli pieni raskausmasu niin ei ollut tarvetta laittaa vaatekaappia uusiksi. Jännä nähdä miten käy nyt toiselta lapselta. 🤔😁

En muista yhtään miten esikoinen kohdalla meni kun siitä on 10 vuotta ku olin raskaana. Mutta muistan et vko 12 alkoi masu jo pullottaa hieman ja vaatteet kiristää. Mulla tuli sillon reilu 22 kiloo raskaudesta lisää ni varmasti aikasin oon alkanu käyttää raskaus vaatetta.

Tää joulu la on siitä jännää raskautta et sitä pitää hommata sekä kesä että syys/talvi raskaus vaatteita. Ei taida pärjätä vain jommilla kummilla. Mulla onneks on kesämekkoja jotka levenee heti rintojen alta Jas on tosi joustavat. Monia tavallisia vaatteita voi käyttää jopa imetyksessä. Eilen katselin nettikaupoista ja laitoin itselleni linkkejä ylös mitä haluaisin, mutta tilaan vasta kuukauden tai parin päästä.

Eka hankinta tulee varmaan olee uimapuku ku harrastan uintia ja ei oo aikomusta olla 9 kuukautta uimatta. Haasteeksi osoittautuu mistä löytyy tarpeeksi pitkä malli kun harvoin tall mallistoa ja raskausmallistoa saavat yhdistettyä.

Mä inhoon vaateostoksilla käymistä, joten mitä vähemmän tarvii hommata sitä parempi 😅 Tykkään väljistä vaatteista, joten toivoa on että saa vetkuteltua ainakin jonkin tovin ennen kuin tarvii ostaa äitiysvaatetta. Mulla on ylipainoa runsaasti, joten ylimääräset raskauskilot ei muutenkaan oo yhtään toivottuja.

Mua turvottaa niin paljon, että ihan reilusti kävin ostaa tänään yhdet äitiyshousut ja sit löysiä t-paitoja (muuten oma kaappi täynnä ihonmyötäistä ja varsinki kesäks cropattuja vaatteita yms.) Ne on sen verran hyvät ja hienot ne housut, että voin hyvin pitää niitä töissä esim (ravintola).

Pitäisi varmaan olla menossa jo housuostoksille vaikka mittarissa vasta 5+2. Turvotusta riitää, ja tuli vielä pari kiloa lisää juuri ennen plussaa, ja maha ei ole tästä ainakaan pienentymässä. Farkuissa joutuu pitämään jo nappia auki, kun tuntuu, että painaa niin paljon, enkä halua asukasta täysin litistää. Pitääköhän tässä opetella pitämään legginsejä, koska farkkujen aikaikkuna on varmaan aika pieni milloin ne ovat sopivat. Kesäksi on onneksi yhdet haaremihousut. Mitäs muita vaihtoehtoja on olemassa?

Suunnitelma B on tietysti pysyä vain kotona ja käyttää pelkkiä hyväksihavaittuja löhökollareita.

Olin toivonut, että raskaus ei vielä tässä vaiheessa olisi näkynyt kropassa kun haluan pitää sen omana tietonani vielä hetken aikaa, mutta koska alkioita oli kaksin kappalein, tuli kaikki raskausoireet ja kropan muutokset nopeammin kuin yhtä odottaessa. Toivon tosin että tahti tästä hieman tasaantuu kun toinen alkio on poissa pelistä. Olen myös vähän keskivertoa lyhyempi, joten kropan muutokset näkyvät raadollisen nopeasti.

Minulla on aika paljon oversize-paitapuseroita ja muita yläosia, mutta huomaan että farkut tai muut housut eivät enää mahdu päälle vatsan alueen takia. On liian aikaista ostaa äitiyshousuja, joten ajattelin katsella jos löytäisin muutaman joustavan hameen, vaikka neulotusta materiaalista.

Yläosien suhteen luulen että en hanki montaa enää, yksi virallinen äitiyspaita ja äitiysmekko löytyy jo, ja multa löytyy aika kivasti löysiä paitoja ja mekkoja jotka varmasti toimii.

Mutta noita H&M leggareita on paljon suositeltu ja niitä varmaan ostan useammatkin, pitää vaan kattoa et tuleeko niille jotain talvileggareitakin vai miten pitäis tarjeta 😅

Tilasin parit tukisukat kun jalat tulee turpoamaan ja suonenvetoja tulee kuitenkin. Vähä ennakointi.

Mä ostin tänään 7+4 ekat äitiysfarkut ku en enää mahdu omiin housuihini! En olis uskonut et vatsa kasvaa näin nopeaa, vaikka varmasti osa on turvotustaki vaan.

Yritän kauheesti taistella sitä vastaan et ostais raskausvaatteita vielä näin aikasin. (5+5)
Kun on nii pitkään odottanut et raskautuu ja et pääsis ostaa mieleiset odotusajan vaatteet ja sit ku plussaa ni pelottaa keskenmeno eikä uskalla ostaa mitää ku sit sattuu enemmän jos joutuukin myymään ne mitä ei koskaa pääsekään käyttää. Mut ihan kauheesti tekis mieli tehdä hankintoja ja oon selannut kaikki nettikaupat läpi ja tallentanut linkit suosikki vaatteisiin. Toisaalta ois hyvä vähän ennakkoon ostaa ku sit se on myöhästä ku vatsa jo kasvanut ja ei mahdu omiin vaatteisiin. Kauheen ristiriitaista.

Mulla on tallella edellisestä raskaudesta luultavasti kaikki tarvittava vaatetus. Toki luulen että hairahdan jotain uuttakin ostamaan kun nuo vaatteet alunperin varmaan jo esikoisen jäljiltä 2016 😅

Kesä on siitä ihanaa aikaa, että pärjää mekoin ja shortsein 🥰 ensi talvi ei ehkä kerkeis kylmimpään mahtiinsa raskausaikana ni mallailin tossa josko pärjäis jo olemassa olevilla talvitakeilla 😆 pari alkuvuoden bebeä odotettu ja ollut kyllä mielenkiintoista pukeutuminen loppuraskaudesta 🤣

Mä laitoin tilaukseen ekat leggingsit ja pyöräilyshortsit H&M:ltä kun joissain näistä nykyisistä ahistaa vyötärönauha jo, ja noille tulee joka tapauksessa tarvetta.

Missähän kohtaa sitä uskaltais käydä rintsikkaostoksilla kun rintavärkki on aika paljon kasvanut ja en tiedä että kuinka paljon vielä meinaa kasvaa 😅 isomman kuppikoon rintsikat ei kuitenkaan mitään halpoja oo...

Onneks on lämmintä nii saa turvotuksen kans sonnustautua maximekkoihin. 🤰Näis mekoissa ajattelin niin pitkälle syksyyn pysyä ku tarkennee.

Mä kans huokaisin helpotuksesta tänään kun pystyin laittamaan töihin päälle nilkkapituisen hameen. Tuollainen leveähelmainen hame peittää kivasti vyötärön (tai sen puutteen) 👏😄

Takaisin