Äitiysvaatteet (etenkin ulkovaatteet)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mauski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mauski

Oman äänensä löytänyt
Täällä alkaa epätoivo iskeä.. Vasta puoli välissä raskautta menossa ja kohta ei mahdu enää mitkään ulkoiluvaatteet päälle.
Miten te muut odottajat olette ratkaisseet vaatetuspuolen? Ei viitsisi "turhaan" ostaa uusia vaatteita, jotka taas kohta ovat pieniä.
Onko olemassa ulkovaatteita mamma-muotilla?

Nettikaupoista löytyy ulkovaatteita seuraavista: H&M, Linuslotta.com ja bebes.fi

Itse löysin jonkunsortin villakangastakin kirpparilta, johon maha mahtuu vielä (11 viikkoa jäljellä)...
Toppatakkia en halunnut hankkia kun vauva lämmittää niin paljon että hikoilisin itteni kuoliaaksi toppatakissa [:D] Turvaudun kerrospukeutumiseen vauvan syntymään asti ja sen jälkeen niin kauan ennenkuin mahdun vanhoihin ulkovaatteisiini :)

Mä kasvoin (lähinnä rintojen ansiosta) koosta S kokoon L neljässä kuukaudessa.. nyt jo XL/42 menossa :)

Aluksi kans en halunnut ostella turhaan vaatteita, mutta mitä isommaksi kasvoin loppua kohden, sen vaikeammaks oli kävellä mieheni takki tai äidin vanhanaikaiset vaatteet päällä ku tuntui että näyttää norsulta muutenkin [:D]

Ostin hm:stä siistin takin halvalla kokoa 42/44.. Sillä mennään alkutalvi ja kirpparilta hain toppatakin (miesten laskettelutakki) [:D]

Stockmannilla myydään halvalla (halvemmalla ku H&M:ssä) vaatteita, farkkuja ja takkeja Mamalicios (kai) merkillä.. Kannattaa sieltä kattoa.

Synnytyksen jälkeen ei kuitenkaan muutamaan kuukauteen palaudu ennalleen jos palautuu ollenkaan, niin täytyy muistaa että vaatteilla on käyttöä taatusti myös synnytyksen jälkeen 4-6 kuukautta ainakin [:)] Korjatkaa jos olen väärässä

Tuohon mahan tukemiseen voisin sanoa, että mulla on tällä hetkellä Anitan BabyBelt (ihan ehdoton), mamma housut joissa on korkea resori, tavallinen paita ja päällä vielä masutuubi ja silti ei aina riitä [:)]

Omat ulkoiluvaatteet ei oo enää aikoihin mahtunu mullekaan. Äidilta sain nätin takin (ei mammamallia) jonka oli ostanu alennusmyynneistä eikä sitten tykännytkään. Ajattelin, että se menis loppuun asti mutta ei siinäkään enää montaa senttiä varaa oo. Vaikka voihan se loppukin olla jo lähellä. Uutta takkia en kyllä raaski enää ostaa enkä muitakaan vaatteita. Monta kerrosta vaan päällekkäin niin tarkenee sillon harvoin kun pitää/jaksaa ulos lähteä.

Mä en käyttänyt mammahousuja(paitoja mulla ei koko maha-aikana ollutkaan, peruspaidoilla vedin, toki kaikkia huppareita jne en pitänyt, pidin mitkä meni päälle [:D]) enää kertaakaan synnytyksen jälkeen, edes sairaalasta kotiutuessa.. Eli aina niille ei tuli käyttöä synnytyksen jälkeen.. Riippuu ihan kropasta. Mulla mahtu muksu oleen tosi piilossa sisällä niin ettei maha ollut koko aikana kovin iso joten varmasti auttoi asiaa.

Toppahousut oli mulla ongelmallinen juttu. Ei ollu hajuakaan mistä ois saanut.. Lainasin sitten äidiltäni, ei kovin silmiä hivelevä juttu... [:D]

Täälläkin puoliväli menossa, eikä puhettakaan vanhoista vaatteista päälläni enää. Mammavaatteita en varsinaisesti ole vielä ostanut, vaan kokoa L ihan normaalivaatteita kirppiksiltä (en raski uutena ostaa, kun ei kuitenkaan tule raskauden jälkeen käytettyä). Mammavaatteita saa nättejä h&m:ltä eikä mielestäni tajuttoman hintaisia ole. Talvitakin ostin (helmikuussa LA) kokoa 44 (olen normaalisti 38-40) ja se mahtuu ystävälleni joka on aivan viimeisillään, eikä nytkään näytä "typerältä teltalta" päälläni vaikka iso onkin, kun lämmin laskettelutakki on. Olen tyytyväinen ostokseen, tosin se maksoi 130e... [:D] [:)]

Housuja pystyy onneksi käyttämään poikaystävältä (löysiä housuja), mutta muutamat mammafarkut on kaapissa kuitenkin ja niitä L-housuja.

nelly.comista löysin mammatakin, tosi nätti, mutta en tiedä onko enää siellä. H&m:llä ei ainakaan ulkovaatteita mammamuotiin ole, varmaan joistain erikoisliikkeistä ainakin saa mutta muuten en tiedä.. [:'(]

Talvea varten tilailen tuubeja masulle, jotka tukee ja lämmittää. Suosittelen niille jotka ostavat niitä, että valitsevat sen pidemmän mallin (itsellä ainakin piiiiiitkä selkä, niin mukavamman tuntuinen kun se riittää hyvälle matkalle eli voi käyttää paidan "pidentimenä" ja lämmittää masua mukavasti).

Mä onneksi pärjäsin viimeksi talven vielä omalla takilla. Sitten keväällä ei enää mikään mahtunut päälle. Itse ostin miesten osastolta mustan tuulitakin. Mieskin sovitti sitä, ja kun en enää itse tarvinnut, meni miehen käyttöön. Ei se kyllä mikään tyylikäs ollut, mutta naisten osaston takit ei vaan mahtuneet päälle...

Takaisin