Äitiyspakkaus

Jenni90

Asioista perillä oleva
Tänään sain neuvolasta paperit jokka pitää lähettää KELA:an. Ja mä mietin, että ottaako pakkauksen vai ei... Turo-Eemilin aikana olin ehdottomasti sitä mieltä, että pakkaus ja olin hyvin tyytyväinen siihen. Nyt vain mietin, että kun viime vuonna otin, että tarviiko nyt... Toki sielä on se makuupussi joka on huippu hyvä olla olemassa molemmilla omat... 
Rahahan on pieni verrttanu josko pakkauksen ottaa, mitä kaikkea se sisältää; mutta kun tuntuu, että meilläkin niiin paljon on kaikkea jo valmiina Turo-Eemililtä... Mitäs te muut mammat?
 
Jenni90, voishan sellasta makuupussia yrittää etsiä vaikka kirppareilta tai huuto.netistä jos tuntuu että koko laatikon ottaminen olis turhaa :)

Itse ainaki ajattelin ottaa äitiyspakkauksen. Onhan siinä ehkä hieman "turhaakin" tavaraa, mutta itse kun ensimmäistä odotan niin ehkä se pakkaus on hyvä ottaa :) En jaksaisi odottaa että pääsee tutkimaan ja hypistelemään mitä kaikkea se sisältääkään :D
 
Mä olin kanssa esikoisesta sitä mieltä, että ehdottomasti pakkaus ja se otettiinkin. Ja kaikki tavarat ja vaatteet sieltä vieltä tallella ja me kun ei esim. kahta makuupussia tarvita, kun esikoinen ei kyllä semmosessa enää istu. :D Rattaisiin ollaan hankittu semmonen lämpöpussi, isompi ku pakkauksen makuupussi. Että varmaankin rahana otetaan, mut odottelen vielä jos tän vuoden pakkaus ehtii tulla ja jos se vaikka jotenki ois ihan superhyperihana ni sit se. :) Mut siis melko varmasti raha otetaan.
 
Mä oon niin kahden vaiheilla... Saas nähä...
miiima totta !

 Paljonkos se oli rahana jos ottaa; joku satasen paikka ?
 
Me otetaan pakkaus, ensimmäinen tulossa niin mielestäni ihan järkevää. Mä haluisin kovasti ton 2010 pakkauksen ja odotan ensi viikon neuvolaa jossa saan kanssa paperit...meinaan laittaa heti eteenpäin jotta saan viime vuoden mallin, on musta niin kiva =)

Jos pakkausta ei ota niin sit se on 140 e rahana
 
Me taidetaan kääntyä kyllä pakkauksen puoleen...ihan vaan senkin takia JOS tää toka on poika niin ei tartte vaaleanpunaista ainakaan joka päivä käyttää emoticon .Mua ottaa ihan sydämestä se vaatemäärä mitä meillä on, ja kuinka vähän niitä on käytetty. Onneksi mun likkakaverille on tulossa vauva kans, jos sille vaikka kelpais...
 
Kyllä mekin pakkaus otetaan, mut meillä ei ookaan mitään valmiina...

2010 pakkaus on kyllä mun mielestä tosi kiva, mutta olishan se mukavaa nähdä 2011 pakkauskin. Saan varmaan Kelan paperit ens viikon pe neuvolassa, ja ne tarvii laittaa töihin eteenpäin viimeistään 3kk ennen äitiysloman alkua, joten kauaa ei kyllä oo aikaa tuota 2011 pakkausta vartoilla. Mut tosiaan mulle kyllä hyvin kelpaa tuo 2010 pakkauskin emoticon .
 
annel  meillä myös "kiva" poika vaatevuori ! Meinaan kaikki laittaa myyntiin sitten tämän lapsukaisen jälkeen; sitten on meidän perheen lapsi luku täysi...
 
otetaan ehdottomasti, tulis vaan se uus 2011 paketti. en haluu viedä kelanpapereit ennen sitä

onhan tuo 2010 ihan sielä jos ei uutta saa - höh ois vaan niin kiva että vaavi sais syntymävuotensa paketin
 
Onko kellään tietoa koska tämän vuoden pakkaus julkaistaan? On se nyt kumma jos lapsi syntyy heinäkuussa eli yli puolessa välissä vuotta ja pakkaus olisikin edellisen vuoden!
 
se menee niin, että vanhat jaetaan pois. Eli riippuu paljonko niitä on vielä jäljellä... mä sain  viimeksi niin, että T-E syntyi 2010 ja sain 2009 pakkauksen...
 
No ihan kivalta tuo 2010 pakettikin näyttää. emoticon  Tulee sitten kumpi tulee! Luitteko muuten kun Jorvissa oli naistenpäivänä syntynyt 14 vauvaa joista 13 oli tyttöjä ja yksi poika? Aika hauskaa!
Tilasin juuri Vaavilta meille vuokrasängyn alakertaan vauvalle ekoiksi kuukausiksi. Voidaan oleilla päivät alakerrassa ja vauva saa köllötellä lainasängyssä. Voi itse tehdä vaikka ruokaa samalla. Kuulemma kätevää. Vuokra oli 75 euroa neljältä kuukaudelta niin eiköhön tuo maksa sen ettei tarvitse itse juosta portaita yläkertaan aina kun vauva herää tai haluaa vain ihailla pienokaisen unista tuhinaa. emoticon
 
Mammapakkauksen otan vaikka siskolta sainkin sen mammapakkauksen jo minkä se saanut viimevuonna, onhan siinä paljon tarpeetonta mutta ei sitä voi verrata siihen rahamäärään minkä siitä saisi,sisältää kumminkin niin paljon kaikkea.
 
Mammapakkauksen otan vaikka siskolta sainkin sen mammapakkauksen jo minkä se saanut viimevuonna, onhan siinä paljon tarpeetonta mutta ei sitä voi verrata siihen rahamäärään minkä siitä saisi,sisältää kumminkin niin paljon kaikkea.
 
Mammapakkauksen otan vaikka siskolta sainkin sen mammapakkauksen jo minkä se saanut viimevuonna, onhan siinä paljon tarpeetonta mutta ei sitä voi verrata siihen rahamäärään minkä siitä saisi,sisältää kumminkin niin paljon kaikkea.
 
Esikoinen kun on tulossa, niin epäröimättä valitsen äitiyspakkauksen. Se, onko vuoden 2010 vai 2011 malli nätimpi niin se selviää vasta aikanaan, ja olipa kumpi vaan niin tervetullut on. Nykyisessä on muutama järkky oranssi vaate (väri näyttää minusta kamalalta vauvalla), mutta jos elämässä ei bodyn väriä suurempia murheita ole niin ei voi kuin hymyillä
 emoticon
 
Myö meinataan kans ottaa tuo äitiyspakkaus. Ja yritän viirata sitä sen hakemista ihan viime tippaan, kun haluaisin sen 2011 mallin. Onneks meillä työnantaja ei tartte noita kelan papereita juuuri ollenkaan niin sain sovittua palkanlaskijan kanssa, et voin viirata ton pakkauksen hakemista niin pitkälle, kun musta tuntuu (tietenkin ne pitää olla kelalla 2 kuukautta ennen laskettua aikaa).. Lähetän paperit menemään vasta ens kuun puolella. Vois kyl pikku hiljaa alkaa julkasemaan sen 2011 pakkauksen. Olis kiva nähdä mitä se sisältää..
 
Vahingossa huomasin äsken, että uuden äitiyspakkauksen kuvat on julkistettu netissä :) Mun silmiin 2011 näytti mukavammalta väritykseltään kuin 2010. Tällä hetkelä olen enemmän kuin tyytyväinen, etten oo vielä kelan papruja laittanut eteenpäin, taidan vielä ootella pääsiäisen yli ja täyttää hakemukset sitten josko ois parempi mahis saada 2011 pakkaus.
 
Takaisin
Top