Äitiyspakkaus

Tiina^

Näppärä viestien naputtelija
Ohessa linkkinä äitiyspakkaus 2010

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH

Täällä on varmasti porukkaa, jolla tuo kyseinen paketti on, oletteko olleet tyytyväisiä?
Täällä ollaan pähkäilty, että otetaanko kaksosille kaks pakettia ja yks rahana..
toisaalta sieltä tulee sitten tuplamäärä kaikkia esitteitä yms, mutta vaatteet olis tarpeellisempia..

Paitsi, jos vauvat syntyy etuajassa, niin vaatteet on kauan turhia, jos vauvat on esim. 40 cm pitkiä..

mutta mielipiteitä kiitos! :)
 
Ainaki näyttää hyvältä tuo pakkaus, ja vaatteet tosi suloisia [:)]

Itse ajattelin kysyä lisäkysymyksen, että tietääkö joku, milloin julkaistaan kuvat ja tiedot vuoden 2011 äitiyspakkauksesta?
 
Eikös se mennyt niin että uus äitiyspakkaus tulee kun entiset jaettu loppuun?
Olis kiva tietää millanen se uus on, onko yhtä kivan näkönen kun nykynen.
Vaan tosiaan olis myös kiva tietää mitä muut ovat olleet mieltä, kaveri ainakin meinas että jälkeenpäin kun ajattelee niin mieluummin olisi ehkä sittenkin ottanut rahana sen..
 
Uusi äitiyspakkaus julkaistaan joskus keväällä, oisko huhtikuun loppupuolella jollain perhemessuilla tms.
Eli me kaikki saadaan aika 99% todennäköisyydellä tää vuoden 2010 pakkaus. Mehän haetaan pääsääntöisesti pakkausta jo raskauden kestettyä 22 viikkoa, eli talvella. Joten pakkauksia varmasti vielä riittää siinä vaiheessa.

Siis voihan sen pakkauksen myöhemminkin anoa, jos niin haluaa, mutta ei silti taida ehtiä tuo ensi vuoden pakkaus. [:)]
 
Eli mekin saadaan tuo. Kiva.[:)] Kyl mä ehkäpä ton otan mieluummin entä rahana, tai en tiiä, mä tykkään kierrellä kirppiksillä vauvan vaatteita kattomassa. Löytänyt jo jotain kivaa.
 
Ultimate:
joo, rahana se voi olla monelle paljon hyödyllisempi.

Haluaisin kyllä kertoa semmosesta ihanasta asiasta, minkä kaverini teki molempien muksujensa kohdalla.
Hän kasasi pakkauksen vaatteet ja tavarat käytön jälkeen siihen alkuperäiseen laatikkoonsa, ja laittoi molemmat talteen odottamaan tulevaisuutta ja sitä, jos näille tavaroille tulee mahdollisesti uusiokäyttöä sitten joskus parinkymmenen vuoden päästä. On ainakin aitoa retroa lapsien lapsille tarjolla!
Ajattelin itse tehdä samoin - tuo äitiyspakkaus on vaan niin oma instituutionsa, että tykkään jotenkin ajatuksenakin. Ja mukaan laatikkoon tietysti Pätkän synttäripäivän Hesari. <3

Vaikka siis sillä rahalla (oisko se jonkun 150€ tms) saa kyllä kasattua lähes saman setin mieleisiään vaatteita. Kukin tyylillään. [:)]
 
Voi voi. Kummin sitä nyt sitten.. Vaan onhan tässä aikaa miettiä. Ja jutella ukkelin kanssa.
Vaan toi on kyllä aivan ihana idea!! Vois kyllä noin tehä ehkäpä. :) Olis ihana säästääkin niitä ja saa muistella niitä ihania aikoja. <3
 
Me saatiin esikoiselle 2009 -mallin äitiyspakkaus, joten kakkoselle ei sitä oteta. Osa vaatteista jäi tosi vähälle käytölle, kun oli tullut ostettua/saatua kivempi-kuosisia vaatteita kuin äippäpakkauksen, mutta esimerkiksi toppapuku ja tumput yms. oli tosi kovalla käytöllä. Nyt toisella mietin, että mitenhän toppapuvun kanssa käy, syksyllä varmaan vielä mahtuu, mutta lopputalveksi joutuu todennäköisesti ostamaan jo isomman. Esikoinen kun syntyi kesällä, niin loppukeväästä puku oli jo pieni.
 
Kestovaipat jäi kokonaan käyttämättä, ja luulen, että kakkosen kanssa jätän myös väliin, kun todennäköisesti esikoinenkin on vielä osittain vaipoissa silloin. Mutta ihanahan se on saada [:D] ja päästä hypistelemään vaatteita. Tekisihän tuo jo esikoisen pienet vaatteet kaivaa esille, että saisi ihmetellä kuin pieniä ne olivatkaan (meillä kun esikoinen oli syntyessään 46cm ja 2360g [:)]).
 
 
 
huhtihippu!
Mä olin lukevinani viimesimmästä vauvalehestä et sen lelun saa jostain toistakautta jos tahtoo..muistaaskeni..
 
Takaisin
Top