Äitiyspakkaus - turkiskuoriaiset

Mulla alkoi ilmaantumaan yhtäkkiä uuteen asuntoon turkiskuoriaisia, pari kertaa löytyi vauvan sängystä eli äitiyspakkauksesta 😵 Mä epäilinkin, onko ne äitiyspakkauksesta peräisin, kun tosiaan uusi talo ja koskaan ennen ei näitä ole asunnossa näkynyt kuin vasta äitiyspakkauksen tulon jälkeen. Eikä siis mitään muitakaan ötököitä ole koskaan ollut kuin vain banaanikärpäsiä loppukesästä, ampiaisia ja kärpäsiä. Nyt ei ole enää näkynyt kuoriaisia, ahistaa ovatko jääneet kuitenkin jonnekin pyörimään. Ällöttää 😫

Aivan super ällöttävää!! Olen kuullut, että niistä on tosi vaikea päästä eroon, koska ne menee listojen alle piiloon tms. Tämähän on suoraan sanottuna skandaali. Miksei tästä ole isompaa haloota? Missä syyllinen? Nämähän äitiyspakkauksen osa vaatteista tulee jostain Kiinasta, kun halvalla saadaan. Ovatko olleet jossain varastossa, jossa kuoriaisia. Oksettavaa.. Kyllä pitäisi joku saada vastuuseen tästö, jos on tuhansiin koteihin lähetetty turkiskuoriaispakkaus! 🤢😫 Siitähän ne mukavasti siirtyy päiväkotien kautta joka puolelle.

Onko joku tietty vaate jossa niitä on ollut? Joku puhui villahaalarista. Kuka sen valmistaja on? Toisaalta ovat voineet hakeutua vain siihen haalariin jostain muualta. Yök tosiaan! Itsellä pitäisi pakkaus hankkia lähikuukausina, ja olisin innolla sen ottanut, mutta eipä taida uskaltaa.

Muok: Villahaalarin valmistusmaa ainakin on Kiina.

Muokattu viimeksi:
Turkiskuoriaiset voivat lentää sisälle asunnon avoimesta asunnon ovesta tai ikkunasta. Ovat todella hyviä lentäjiä.
Aikuinen etsii nimenomaan luonnonkuituisia villavaatteita/ aitoja turkiksia joihin munii...
Ennaltaehkäisy on paras ratkaisu, säilytettävät villavaatteet, sukat yms ja lampaantaljat suljetaan ilmatiiviisiin muovipusseihin.

Mulla alkoi ilmaantumaan yhtäkkiä uuteen asuntoon turkiskuoriaisia, pari kertaa löytyi vauvan sängystä eli äitiyspakkauksesta 😵 Mä epäilinkin, onko ne äitiyspakkauksesta peräisin, kun tosiaan uusi talo ja koskaan ennen ei näitä ole asunnossa näkynyt kuin vasta äitiyspakkauksen tulon jälkeen. Eikä siis mitään muitakaan ötököitä ole koskaan ollut kuin vain banaanikärpäsiä loppukesästä, ampiaisia ja kärpäsiä. Nyt ei ole enää näkynyt kuoriaisia, ahistaa ovatko jääneet kuitenkin jonnekin pyörimään. Ällöttää 😫

Voi nyt hyvänen aika! Olen pahoillani.
Toivottavasti ovat nyt sitten kuitenkin kadonneet, eivätkä ois missään piilossa. Herkästi yhteys tuholaistorjujaan jos niitä vielä näkyy… ne on tosi taitavia hävittämään ne ymmärtääkseni. Eikä turkiskuoriainen ole se kai se pahin hävitettävä. ❤️

Tarkistin asian ja tosiaan eivät vastaa luteita hävityksen vaikeudesta.

Turkiskuoriaiset voivat lentää sisälle asunnon avoimesta asunnon ovesta tai ikkunasta. Ovat todella hyviä lentäjiä.
Aikuinen etsii nimenomaan luonnonkuituisia villavaatteita/ aitoja turkiksia joihin munii...
Ennaltaehkäisy on paras ratkaisu, säilytettävät villavaatteet, sukat yms ja lampaantaljat suljetaan ilmatiiviisiin muovipusseihin.
Joo, mutta noissa pakkauksissa ovat kyllä kaikki irrallaan. Jos kuoriaisia on pakkauksessa on ( joka muuten ei ole ilmatiivis) , niin reikiä olisi nimen omaan niissä pakkauksen villavaatteissa..

Turkiskuoriainen lentää sisälle asunnon avoimesta asunnon ovesta tai ikkunasta.
Etsii nimenomaan luonnonkuituisia villavaatteita/ aitoja turkiksia joihin munii. Ja munien k
Joo, mutta noissa pakkauksissa ovat kyllä kaikki irrallaan. Jos kuoriaisia on pakkauksessa on ( joka muuten ei ole ilmatiivis) , niin reikiä olisi nimen omaan niissä pakkauksen villavaatteissa..
Ymmärrän tuon.
Vaan kun paketti tulee kotiin ja heti tuotteet tarkastaa, eikä mitään ylimääräistä näy niin itse pistäisin ne välittömästi pesuun homeenesto yms kemikaalien poistamiseksi. Pesussa ne munat saa kyllä kyytiä. Ainakin minä pesen kaikki vauvan vaatteet, myös uudet. Sitten kaikki pitkää varastointia tarvitsevat villavaatteet minigrip-tyyppisiin muovipusseihin käyttöä odottamaan... Silloin mahdolliset ovesta/ ikkunasta sisään lentävät öttiäiset eivät niihin käsiksi pääse.
Luonnollisesti se suojalaatikko sekä kaunis äp-pakkauslaatikko muine tavaroineen pitää myös huolella heti tarkistaa.

Ei mulla ole kyllä koko elämäni aikana ollut turkiskuoriaisia.. Että en jotenkin usko että ne lentelee ikkunoista, tai siis voivat varmaan toki lentääkin mutta ennemmin uskon tuohon että ovat pakkauksista peräisin, jos kerta niin monella ollut näitä kokemuksia.

En tiedä auttaisiko äp-laatikon "tarkastuskaan", koska uskoisin että munat/ toukat voivat olla niin pieniä ettei silmällä näe. 😫

Ei nyt oikein houkuta ottaa pakkausta! Pitää varmaan ottaa rahana.

Kertokaa jos on muilla kokemuksia tästä, eli jos olette saaneet noita ötököitä pakkauksesta tai epäilette että sieltä olisi voinut tulla..

En usko että meillekään ikkunoista tai ovista lentäneet sisälle, kun ikkunoita ja ovea ei juurikaan pidetä ilmanvaihdon ja ilmalämpöpumpun takia auki 🤔 Toki ne satunnaiset kärpäset ja ampiaisetkin tiensä sisälle löytäneet, mutta niitä nyt on aina ollut, asui missä tahansa. Ja kun nämä kuoriaiset ilmaantuivat äitiyspakkauksen jälkeen eikä meilläkään koskaan aiemmin niitä ole ollut. Ja toivottavasti ei ole jatkossakaan 🙈

Takaisin