Äitiyspakkaus/isyyspakkaus

taikatutti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Lokakuun äidit 2019
Ajattelin aloittaa tälläisen ketjun jossa voi kertoa omia mielipiteitään tämän vuoden äitiyspakkauksesta sekä jos on tekemässä isyyspakkausta niin voi kertoa mitä esimerkiksi mitä siihen laittaa. 

Tämän vuoden pakkaus on mielestäni aivan ihana vaikka ei ole niin kovin värikäs, no onneksi siihen saa väriä lisäämällä vaikka joitain värikkäitä bodeja. Näyttäisi siltä että kaikki pakkauksen vaatteet olisin ottamassa käyttöön, kunhan vaan saan sen joskus kotiin asti (neuvola 3.8, jossa saan kelan paperit) sekä tietenkin sen meidän pienen joulutontun. 
Isyyspakkauksen olen ajatellut tehdä tulevalle isille, kun onhan tämä meidän ensimmäinen lapsi ja uskon hänen tykkäävän tästä ideasta. Tarkoitus olisi tehdä pakkaus salassa häneltä niin, että antaisin sen isänpäivänä. Isyyspakkausta olen vähän ideoinut ja se voisi esim sisältää seuraavia asioita: 
- Body (isin kulta tms tekstillä)
- Puhdistusliinoja, pesuaine, sinkkivoide, mahd. talkki sekä pari vaippaa
- Tutti, tuttipullo ja korviketta
- Ainu-pupu ja joku kirja yhteisiin lukuhetkiin
- Energiajuomaa isille, jotta jaksaa töissä
- Namia (esim. sisua, suklaata)
- Vauva-omistajan opas ja jos löydän jostain niin vauvaopas kirjat
Tämä isyyspaketti näyttää toistaiseksi aika paljon siltä, että siinä kaikkea vauvalle, joten ideoita otetaan vastaan mitä henkilökohtaista isille siihen vielä voisi laittaa.

Ihana ajatus tuo isyyspakkaus!
Pitääpä pistää korvan taa, mitä meidän isi tahtoisi ja ostella pikku hiljaa ihania juttuja.
Nytkin tuo isi nukkuu sohvalla -ottaa lomasta kaiken unen irti. On se rakas!

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti.

Minä kyllä aion ehdottomasti tehdä isyyspakkauksen kullalle yllätykseksi :) Tiedä sitten, että koska sen sille antais..

Odottelen innolla äitiyspakkausta. Sisältö näyttää hyvältä. Ihania vaatteita, vaikka ovatkin ehkä enemmän poikamaisia, mutta tytöille on helpompi laittaa sinistä kuin pojille punaista. Joka vuosi jotkut äidit kuitenkin valittavat, ku on liian värikkäitä vaatteita tai liian värittömiä.  emoticon Itse tykkään kirkkaan värikkäistä eniten, mutta muutkin sävyt kelpaavat mainiosti, kun ne kerta ilmaiseksi saa! Eräs ystäväpariskunta antoi meille viime vuoden pakkauksesta täysin käyttämättömiä vaatteita, jotka olivat heidän makuunsa liian värikkäitä (keltaisia ja oransseja) - kiitollisina otimme ne vastaan.

Aion tehdä kullalleni isyyspakkauksen ja antaa sen isänpäivänä, joka on sopivasti 4 viikkoa ennen Sykerön laskettua aikaa. Tein vähän hakuja netissä ja löysin tällaisen hauskan listan tavaroista, joita vois laittaa kylpyammeeseen:

Isyyspakkaus
  • baby blues perhekirja (täällä halvimmalla)
  • isän päiväkirja (Mies voi kirjoittaa tuntojaan ylös lapsen vauva-ajalta)
  • Brejk-suklaapatukoita - kun tuntuu, että tarvitset taukoa
  • Sisuja - kun puhti loppuu
  • vauvan cd (Nukketeatteri Sampon Missä ilo asustaa?)
  • vauvan kuulosuojaimet (clas ohlson 17EUR)
  • vaunuihin heijastin (pehmoheijastin)
  • väsyneen/kiukkuisen äidin lepytysjuttu
  • korvatulppia
  • kylpyamme tulpalla (Prisma 15€)
  • kylpyankka (Biltemasta )
  • huppupyyhe
  • Kipparin piippuja
  • Kertakäyttöhanskoja 1 pkt (jos ei muuten uskalla koskea vaippoihin)
  • Pyykkipoikia 2 kpl (nenän sulkemiseen, jos haju on liian paha)
  • Hengityssuoja 1 kpl (Äiti antaa, jos ei kestä hajua pyykkipojillakaan)
  • Puhdistusliinoja 1 pkt (niillä voi puhdistaa vauvan pyllyn)
  • Hoitoöljyä 1 pll (vauvan pyllylle joka vaipanvaihdon yhteydessä, se ennaltaehkäisee vaippaihottumaa)
  • Sinkkivoidetta 1 tuubi (jos sitä vaippaihottumaa kuitenkin tulee, niin tätä pitää laittaa sitten, on kulemma parasta tavara)
  • Kestovaippa 1 kpl (isi voi tutustua tähän välineeseen...)
  • Vauvan shampoo 1 pkt (pienelle päälle siis)
  • Vauvan kylpysaippua 1 pkt (vauvan iholle mielellään)
  • Tuttipullo 1 kpl (jos se tissi ei ole lähellä tai enää ajankohtainen, myös veden antamiseen, babycare.fi)
  • Ruokalappu 1 kpl (vauvalle, mutta myös isi saa käyttää jos siltä tuntuu, ostettu lahjakas.fi)
  • Hedelmäsose 2 prk, sokeriton (jos maistuu jommallekummalle)
  • Ensilusikka 1kpl
  • Tulitikkuja 1 aski (jotta silmät pysyvät auki jos on pakko)
  • Käsinukke 1 kpl (seepra), ostettu lahjakas.fi
  • Yhteinen kuvakirja 1 kpl (jälleen katseluhetkien laadun takaavat kirkkaat värit ja selkeät kuviot)
  • Junior laastareita 1 pkt (jos leikissä sattuu vahinko, Disney laastarit pelastaa)
  • Namitutteja 1 pötkö (isi ja vauva voivat imeskellä kumpikin omia tuttejansa)
  • T-paita isälle (täällä ihan kiva..)
  • Buranaa (kun pää ei enää kestä)
Lähde: http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=25243

huh tuleepas täälläkin käytyä! mä en meinaa ottaa äitiyspakkausta. =) No mulla on se viime vuoden niin ihan turha ottaa... jos ois ees kivoja vaatteita sillä. 140eurolla saa nini paljon IHANIA vaatteita ostettua. Viime äippäpakkauksesta en käyttänyt ku jotain suojapukuu, makuupussii ja parit housut oli kotikäytössä. Ne kaikki on mun mielestä semmosii kotivaatteita xD Nytkin ostin kirppikseltä ison kassin tyttöjen vaatteita 20eurolla. Ja siellä oli 30bodyy 12mekkoo ja monet housut ja sukkikset :D Ja tunikoita ja paitoja..  ja tyttöjen ihanat vans kengät. (Ei ees välttis oo tyttö mut on sit jotain valmiina tytölle ;) Ja oli muuten myös ihana adidas verkkapuku. Ihan pikkanen. Ja Calvin Kleinin,Guessin,Marimekon, Baby Gapin ja me&in vaatteita. =) En ookkaan tehnyt noin hyviä lastenvaatekauppoja kirppiksellä ;) Ja en oo mikään merkkivaate ihminen. Tai kirppiksiltä joo tulee osteltua mutta kaupaasta uutena en raaski. :) 

Me vissiin otetaan pakkaus, kun esikoinen tulossa ja siinä on aika paljon kaikkea hyödyllistä mun mielestä. Mietin muuten sitä, että onko se laatikko tarkoitettu vauvan ensivuoteeksi vai mitä ihmettä? Ja kauanko se siinä menee ennenku alkaa olla pinnasänky jo parempi vaihtoehto?
Mun mielestä ne pakkauksen vaatteet on ihan kivannäköisiä. Mekään ei vielä tiedetä onko tää nyt tyttö vai poika joka on tulossa, mutta ne vaatteet menee mun mielestä ihan molemmille, poikavoittoinen toki on munkin mielestä. Kirpparilta ja huuto.netistä oon kyllä ostellut kauheasti vaatteita muutenkin, värikkäitä ja ei-niin-värikkäitä, semmosia neutraalejakin ja sit vain muutamat on sellasia mitkä on oikeastaan vaan tytölle.. Poikaolo kun mulla on ;D Enskuussa me käydään vielä lääkärillä ultrassa, osaiskohan se sit kertoa sukupuolta meille.. Jos edes enää halutaan tietää :D

Jee, äitiyspakkaus myönnetty ja perjantaina tilattu eli nyt vaan odotetaan koska saapuu postiin. Millään malttais odottaa että pääsee hypistelemään niitä pieniä ja suloisia vaatteita. :)

Täälläki ootellaan jo innolla sitä pakkausta. VAikka oikeestaan sieltä mitään en tartteiskaan niin mielummin otan sen kun rahan. On ihana et joka lapsella se oma pakkaus ja sieltä kiva säilyttää jotain muistona, ja mikä parasta niihin laatikoihin hyvä laittaa niitä tavaroita talteen. Meillä ei oo lapset viihtyneet siel laatikossa..mut aattelin kokeilla nyt kovaa isoa vaunun kantokoppaa ku siin on pehmusteetki valmiit, oisko se sit turvallisemman tuntuinen nukkua.. Tai sit vaan nukkuun suoraan pinnikseen. Isyyspakkausta en oo koskaan tehny enkä saa varmaan nytkää aikaseks..

Jeij! Pakkaus saapunut ja haettu, jos avaisi sen ja alkaisi hypistelemään pieniä vaatteita. emoticon

Pakko udella kauan teillä muilla mennyt ennen kuin olette saaneet päätöksen äippäpakkauksesta kelalta? Täällä odotettu jo toista viikkoa :(.

Minulla oli 3.8 neuvola, jossa sain sen kelaan toimitettavan lapun. Tein 3.8 illalla netissä hakemuksen ja vein sen kelanlapun 4.8 kelaan ja kaikki oli myönnetty jo 4.8 ja postitettu päätökset 5.8 eli minun kohdalla ainakin todella nopeata. 

Mulla tulee jo pari viikkoa eikä mitään ole kuulunu :( helsingissä kun asuin ni sain päätökset kanssa tosi nopeaan.. Kaipa se sieltä tulee..

Iskäpakkaukseen ostettua:

Musta pahvilaatikko (IKEAsta)
Piirretty elokuva DVD (AASI-niminen..
siinä siis Sherikistä tuttu hömppäaasi, ei isiä tarkoittava ;) )
Pehmeä mustavalkokirjanen
Ensitutteja 3kp
(valkoinen, vihreä ja oranssi)
Puhdistusliinoja 1pkt

Ja kun olen nyt töissä, en muista puoliakaan, mitä sinne hommasin...

Täällä ostettu tänään ensimmäiset jutut pakkaukseen, kun eräässä kaupassa oli kaikki lastentarvikkeet -30%. 
- 3kpl ainu ensitutteja (kirkas, vaalean sininen ja turkoosi)
-Marimekon unikko tutteja 2kpl sekä tuttiketju (sininen)
-2 Ainun tuttipulloa ja paketti vaihtotutteja (muumi sekä anti-colic-pullo)
-Vaippoja
-Puhdistusliinoja
-5paria sukkia
-2 pipoa
- I <3 Dad body

Mulla meni hakemuksen lähettämisestä pakkauksen saapumiseen useampi viikko. Kuulemma ruuhkaa Kelalla näihin aikoihin pakkaushakemusten käsittelyssä, sano Kelan täti.
Mutta IHANA on tuo uusi pakkaus! Vaikka esikoiselle otettiin, niin haluttiin ottaa tälle toisellekin. Ja sopivasti poikamainen, kun poika on tulossa. :) Erityisihastelut saa ulkohaalari, materiaali paremman tuntusta kuin ennen ja todella söpön näkönen.
Esikoisella oli oikeastaan kaikki muut vaatteet ahkerassa käytössä, paitsi se 2009-pakkauksen persikan värinen collegeasu. Uskon että nytkin kaikki pääsee käyttöön.

Eilen tuli pakkaus ja oli tosi ihana! Paljon ihanampi mitä kuvissa. Yks miinus puoli oli ne onnettoman paksut harsot ja sit ku yhdes bodys oli reikä mut mä pistin sen reimalle takasi. Retu:kävin kattomas sun blogia :D Oot kyl tosi taitava käsistäs. Facebookin puolella oli puhetta vaippojen tekemisestä itse. Onko sulla hyviä neuvoja siihen? Tai onko miten vaikeaa.. Itse en kyllä ajatellut kun olen ihan käsi ompelussa mut monia kiinnostaisi asia..Tuleeko paljonkin halvemmaksi tehdä noita vaippoja itse vai teetkö lähinnä omaksi iloksi itse näitä vaippoja?

Joo ne harsot oli jotenkin kummalliset, semmosta ryppystä kangasta. Viime vuoden pakkauksessa oli ollu samanlaiset, kaveri sai. No ehkäpä ne ajaa samalla tavalla asiansa. :)

salamasu kiitos! :) Tein tyttöselle kestot pääasiassa ite ihan siitä syystä että halusin tehä, mutta laskeskelin hintoja ja kyllä moninverroin halvemmalla sai kun tein ite. Valmis taskuvaippa maksaa ainakin myllymuksuilla yli 17e, ja itse tehtynä yhden vaipan hinnan muistan olleen alle 5e PULista ja coolmaxista tehtynä, ihan hyvistä materiaaleista siis. Tein myös vanhoista ihanan ohueksi kuluneista pyyhkeistä superhyviä imuja, siinä sai kans säästettyä. Esikoiselle ei myöskään oikein sopinut malliltaan parit valmiit kestot mitä kirppiksiltä löysin, ite kun tein niin sain muokattua meidän käyttöön täydellisen.

Vaippojen ompeleminen on ihan tositosi yksinkertasta. Netistä googlettamalla löytyy ainakin yksi hyvä kuvallinen ohje, missä kerrotaan vaihe vaiheelta vaipan ompelu. Yksi kaveri ei ollut varmaan peruskoulun pakollisten juttujen jälkeen ommellut yhtään mitään eikä omasta mielestään osannut ommella, mutta niin vain surautti ison pinon nättejä, siistejä kestoja pojalleen. :)

Heh, jos multa kysyy jotain ompelujuttuja niin saa kilometrin mittasen luennon vastaukseksi.. :D

Takaisin