Äitiysjooga, synnytystanssi yms..

kanaemo87

Oman äänensä löytänyt
Oletteko käyneet aiemmissa raskauksissa tai meinaatteko nyt lähteä? :smiley-angelic003

Itse ilmottauduin molempiin. Aikasemmassa raskaudessa en varmaan edes osannut ajatella mitään vastaavia, niin nyt oon kyllä tyytyväinen, kun muistin jopa ilmottautua nuihin. :smug: En muita vastaavia raskaushommia ainakaan Rovaniemeltä löytänyt.. Olisin varmaan sit muihinkin lähtenyt. :rolleyes:

Eka mammajooga olikin sit jo tänään. En ole aiemmin ikinä käynyt joogatunnilla tai muutenkaan ollut tekemisissä koko homman kans, et sen suhteen vähän jännitti. :whacky024 Oli mun mielestä ainakin mukava pysähtyä kuunteleen omaa kehoa ja pysähtyä hetkeksi. :love2 Itseä aika kohtuu-paljon hermostuttaa tai jopa pelottaakin tuleva synnytys, niin ajattelin, että jostain tämän tyyppisestä mammaharrastuksesta vois olla hyötyä sen selättämiseen. :confused1 Ja hengitysharjoituksista varmaan on kans hyötyä sitten, kun vauva päättää saapua. :love2 Ja olin kyllä yllättynyt, kuinka mukavaa oli tavata muita paksukaisia ja jutella masukuulumisia, kun ei oo varsinaisesti ollut semmosta tunnetta, et jotain sellaista kaipais. :smile

Mä olen menossa äitiysjoogaan :) haluan olla valmistautuneempi ja aktiivisempi tällä kertaa, jos vain mahdollista :)

No mie kans ajattelin, et varmaan valmentaa vähän tulevaan..

Synnytystanssissa ainakin käydään ilmeisesti jotain pallojen käyttöä yms. synnytyksen aikana.. Jos nyt oikein ymmärsin sen esittelytekstin. :biggrin Ja siellä joogassa oli vissiin ajatuksena harjoitella myös äänenkäyttöä synnytyksen aikana, siinä esittelyssä luki "synnytyslaulu". :hippy2

Mua kans kiinnostas hirveesti tuo äitiysjooga, mutta tää on niin pieni paikka, ettei täällä mitää semmosia oo..:oops: Tavallista joogaa ois, mutta kun ei ole siitäkään ennestään kokemusta, niin taitaapi jäädä haaveeks joogaaminen..

Kävin esikoista odottaessa mammajoogassa ja tykkäsin siitä ihan älyttömästi. Rauhallisia liikkeitä, jotka pystyi hyvin tekemään kasvavan mahan kanssa. Vaihtoehtoja, jos ei pystynyt jotakin liikettä tekemään. Vinkkejä rentoutumiseen ja synnytykseen. Ikävä kyllä en vinkkejä sit muistanut ku esikoinen synty ennenaikasesti ni oli pää totaalisen pyörällä ja löi tyhjää. Jos vaan pystyisin menisin nytkin, mut en uskalla harkkasupistusten yms takia. Kun en pysty edes päivittäisiä asioita hoitaan kotona ja oon saikulla, ni en usko et pystyisin joogailemaankaan.
Suosittelen kyllä oman kokemuksen perusteella, jos on vaan mahdollisuus mennä :)

Mä oon käyny äitiysjoogassa jo tokan komanneksen alusta ja oon tykänny. :) Harrastan siis muutoinkin joogaa, ja vaihdoin äitiyspuolelle siinä kohtaa, kun en jaksanut enää koko aikaa miettiä, että voinkohan tehdä tämän tai tämän asanan. :'D (vaikka ohjaaja yleensä aika hyvin muistikin kertoa vaihtoehtoisen liikkeen, mut silti.)

Viime viikolla kävin vaihtelun vuoksi kokeilemassa äitiyspilatesta. En oo aiemmin pilatestunnilla käynyt ja ei toi kyllä oikein mun juttu ollutkaan, oli vähän tylsää. Mut sinänsä ihan hyvä vaihtoehto, jos joku viikko ei pääse joogaan. :) (käyn siis semmoses joogakoulus, jossa ilmottaudutaan joka tunnille erikseen)

Mulla jää tällä viikolla mammajoogailu väliin. Henki pihisee nyt just ja just suun kautta, niin ei varmaan oikein kannata lähteä yrittämäänkään. :sad001

Meillä on täällä semmonen kuuden kerran kurssi. Mie ilmottauduin jo siihen seuraavaankin sit samointein, niin toivottavasti siihen pääsen sitten joka kerralle mukaan. :rolleyes:

Vitsin vitsi.. Jäi tällä viikollakin jooga, kun sen verran vielä kipeä, että hengittämiseen saa keskittyä huolella.. Mutta onneksi ilmottauduin sille toisellekin kurssille, niin sitten saapii paikattua näitä kertoja, kun ei ole päässyt. :)

Ja se synnytystanssi peruttiin kokonaan, kun ei ollut tarpeeksi osallistujia. :sad001 Syysloman jälkeen ilmeisesti tulee uusi kalenteri ja sitten selviää, yrittävätkö ryhmää uudestaan keväämmällä. Toivottavasti tulisi uusi ryhmä, sitten voisi itsekin yrittää värvätä sinne tuttuja. :smiley-angelic003:biggrin

@kanaemo87 pääsitkö synnytystanssiin? :) Tai onko jollain muulla tullut mentyä johonkin tämmöseen?

Takaisin