Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiotko ottaa äitiysavustuksen äitiyspakkauksena vai rahana?

Vielä on aikaista sanoa, saatteko vuoden 2023 vai 2024 äitiyspakkauksen. Vuoden 2024 pakkausta ei myöskään ole vielä julkaistu, joten täältä pääsee katsomaan 2023 äitiyspakkausta odotellessa. 😊

Paukkaus ekalle lapselle :Smiling Face With Smiling Eyes: Harmi kyllä, jos tuotteita on jouduttu hintojen nousun takia karsimaan.

En tykänny 2023 vuoden pakkauksesta yhtään niin rahana otan. Esikoisen pakkaus 2022 on onneks tallessa kaikki. Ois se ollu kiva molemmille saaha omat pakkaukset muistoksi.

Pakkaus otetaan. Aiempien lasten pakkausten tavarat laitettu jo kiertoon joten mitään ei ole säästössä.

Luultavasti rahana. Kaukalo pitäis autoon hommata ja jotain muutakin mitä tarvitsee.

Me otetaan myös pakkaus. Olen yrittänyt arvioida, tuleeko maaliskuisille 2023 vai 2024 pakkaus, osaakohan joku sanoa kumpi on todennäköisempi?

Minä olen ymmärtänyt, että yleensä edellisen vuoden pakkausta jaetaan vielä uuden vuoden alkuajasta. Itse saan raskaustodistuksen (vai mikä se on) marraskuussa, tilaan pakkauksen heti. Joten uskon, että 2023 versio tulee.

Kuinkahan pitkälle pakkauksen hakemista voi pitkittää? Kai siinäkin joku takaraja on

On takaraja ja itseasiassa aika aikaisin mielestäni.

Kelan sivuilta:

"Hakuaika
Voit hakea äitiysavustusta, kun raskaus on kestänyt 154 päivää (n. 5 kuukautta) ja olet saanut raskaustodistuksen lääkäriltä tai neuvolasta. Hae avustusta viimeistään 2 kk ennen lapsen laskettua syntymäaikaa."

Loppukuun lasketun ajan porukoilla voi olla mahdollista saada uusi 2024 pakkaus, kun sen hakemisen pitkittää tammikuun loppuun.

Vuonna 2021 sain vuoden 2020 pakkauksen, kun laskettu aika oli huhtikuun alussa. Uskoisin siis, et maaliskuiset saa vielä edellisen vuoden. 🤔

kyselin kaverilta jolla maaliskuinen kanssa ja hän osasi kertoa että joku vuosi hänen ystävä saanut uuden pakkauksen vaikka lapsi syntynyt jo helmikuun lopulla. Joten voi olla joko 2023 tai 2024 pakkaus ihan riippuen miten tänä vuonna tulee lapsia ja miten pakkaukset hupenee. 😄

kyselin kaverilta jolla maaliskuinen kanssa ja hän osasi kertoa että joku vuosi hänen ystävä saanut uuden pakkauksen vaikka lapsi syntynyt jo helmikuun lopulla. Joten voi olla joko 2023 tai 2024 pakkaus ihan riippuen miten tänä vuonna tulee lapsia ja miten pakkaukset hupenee. 😄
Oisko vuonna 2022? Vuoden 2021 pakkaukset taidettiin jakaa aiempaa nopeammin, kun "koronavauvat" syntyivät 😂

Takaisin