Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai -raha?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiotko ottaa äitiysavustuksen äitiyspakkauksena vai rahana?

Vuoden 2025 pakkauksesta ei ole kuulunut vielä mitään. Uskoisin teidän siis saavan 2024 äitiyspakkauksen, jota pääsee katsomaan täältä. 😊

Äitiyspakkauksen otan ehdottomasti kun ensimmäinen lapsi kyseessä 😍 vähän harmittaa kun tämän vuoden pakkausta ei taida ehtiä saada, mutta viime vuoden pakkaus on ihan kiva mitä oon käynyt kurkkiin 🤭

Ylen uutisissa oli jo viime syksynä, että vuoden 2024 äitiyspakkauksia on niin paljon jäljellä, että niitä jaetaan vielä 2025, jotta eivät mene hukkaan. Uusi äitiyspakkaus julkaistaan vasta sitten, kun edeltävät ovat loppumassa. Meillä heinäkuisilla voi siis olla mahdollista saada uusi pakkaus, jos vanhat loppuvat alkuvuoden aikana ja lykkää omansa hankkimista ns. viime metreille. Itselleni ei kuitenkaan ole väliä onko uusi vai vanha, joka tapauksessa sen aion näin ensisynnyttäjänä ottaa vastaan ☺️

Rahana otan. Kahen ekan kohalla otin pakkaukset ja kolmannen kohalla siirryin rahaan ja niin nytkin. Kaikki noi kun meiltä jo löytyy. Ainoo mitä jään pakkauksesta kaipaamaan on maailman paras nännivoide! 🤭

Uskoisin että otan rahana jos ei -25 pakettia saada. -24 paketti ei ollut meidän mieleen vaatteiden värimaailman/kuosien puolesta, joten joko -25 paketti tai rahalla hankkii sitten itse tarvittavat jutut 🤔

Mä oon tarkanmarkan nainen ja vaikka on eka lapsi kyseessä niin mulla ei oo mitään välttämätöntä hinkua saada äitiyspakkausta.
Osaltani protestoin sitäkin, että joka vuosi niitä paketin sisältämiä tavaroita vähennetään. Tykkään enemmän siitä, että voin itse valita kuosit ja värit plus saan varmasti mun tutulta pikkuvauvan vaatteita ja isovanhemmat myös innokkaita osallistumaan. En ole mitään vielä päättänyt, saa nähdä tuleeko 2025 paketti julki vielä ennen meidän muksuja vai ei, ja mikä sen sisältö mahtaa olla. Alustavasti kuitenkin kallistun rahaan.

Mutta nyt kävin katsomassa sisältöä ja kaikki ei ihan oman tyylisiä - pitäiskö ottaakin rahana ja koota omanlainen setti 🤔 Olin varma paketista äsken, mutta täytyy pohdiskella.

Muokattu viimeksi:
Aiotaan ehdottomasti ottaa äitiyspakkaus, meille on tulossa ensimmäinen lapsi, niin ihan jo sen takia valitsen mieluummin pakkauksen, ja niillä tuotteilla ainakin pääsee alkuun vauvanvaate ja -tarvikehankinnoissa. Omaan silmään pakkauksen tuotteet vaikuttaa laadukkailta ja myös tykkään vaatteiden ja muiden tekstiilien kuoseista.

Takaisin