Äitienpäivälahjat

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ketä muistatte äitienpäivänä ja mitä olette antaneet tai mitä saaneet itse? Ja vinkkejä mitä lasten kanssa voi ostaa tai askarrella lahjaksi. :)

Me ollaan lasten kädenjäljet painettu korttiin mummolle. Ja esikoinen on piirtänyt, sen kehystetty. Olen saanut piirroksia, kortteja ja askarteluja, sekä herkkuja ja kukkia.:smiling-eyes:

Edit//Täällä olisi muuten vinkkejä täynnä oleva artikkeli:Winking Face:
https://www.vau.fi/juhlapyhat/aitienpaiva/aitienpaiva-tulee-mita-lahjaksi-tassa-50-vinkkia/

Muokattu viimeksi:
Lapsen mummoille lähtee lapsen tekemät kortit. Nuo kädenjäljet ollaan myös annettu mummoille joku vuosi kehystettynä, mutta niitä voi painaa moneen paikkaan, vaikka kangaskassiin.

Muita ideoita joita tulee mieleen mummoille on valokuvakalenteri/albumi jos sellaisista tykkää tai joku muu lapsen valokuvalla varustettu juttu, esimerkiksi jääkaappimagneetti. Sillä tavalla on mukava seurata lapsen kasvua.

Itse olen saanut nukkua aamuisin ja aamupalan tehtynä valmiiksi. Jotain herkkuja ollaan myös ostettu kotiin, mutta nuo aamuiset nukkumiset ja aamupalat ovat omalla kohdalla arvostettuja lahjoja :thumbs-up:

Viime äitienpäivänä sain lahjaksi päiväkodissa tehdyn kortin, johon oli lapselta kysytty vastaukset. Esim.
Äiti on iloinen kun _____
Äidissä on parasta____
Äidin lempiruoka on____

ym. kysymyksiä johon lapsi oli sitten antanut vastaukset. Ihania, hassuja ja sellaisia että hetkinen? mitä kaikkea se siellä hoidossa oikein toimittaa?
Melkein itkin kun luin niitä vastauksia. Niin rehellisiä ja kolmevuotiaan tarkkuudella mietittyjä vastauksia :)

Omalle äidilleni pitäisi taas jotain keksiä. Jos olisi hoksannut ajoissa asiaa miettiä olisi voinut tilata jonkin kuvatuotteen lasten kuvilla. Nyt ei varmaan enää ehdi... Esikoinen on jotain kuulemma tehnyt koulussa (piilotti sitä tänään suurieleisesti) ja puoliso on jotain myös antamassa.

Viime vuonna sain saman tapaisen eskarissa tehdyn kortin kun Chandelier. Missä äiti on hyvä? Mistä äiti tykkää? Mitä äiti aina sanoo? jne. Oli kyllä ihana. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Minulla ei oma äiti Jehovantodistajana juhli ollenkaan äitienpäivää, joten 'pakolliset' äitienpäiväkortit tein koulussa aina mummolle. Äidin kanssa koskaan mitään siihen liittyen olla siis askarreltu, eikä isänpäivään liittyenkään. Isänpäivänä oli se koulussa tehty kortti ja lahja.
Lapsen kanssa tullaan varmasti anopille jotain sitten tekemään, mutta oma ensimmäinen äitienpäivä jää siis vasta ensi vuodelle :Slightly Smiling Face: Tuskinpa mies sitä vauvan kanssa kyllä muistaa mitenkään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Saapa nähdä sitten.

Omalle äidilleni lähetän kortin, ja saatan viedä jonkun kukan kun nähdään oletettavasti viikko äitienpäivästä. Miehen äidille kenties lapsen piirtämä kortti, muusta mies huolehtikoon itse.

Olisi kiva kyllä lapsen kanssa askarrella jotain tms, mutta kun totuus on kumminkin, että kaikilla on tavaraa enemmän kuin tarvitsee, ja ne yhdessä yhdessä mun kanssa tehdyt räpellykset ei kuitenkaan osu saajan tyyliin/tarpeeseen, tai jos olis enemmän lapsen tekemä niin sitä ei sitten raaskittais käyttää (tai tuolla naamioitaisiin totuus siitä, ettei sovi tyyliin) ja jäisi käyttämättömänä jonnekin kaappiin, niin helpompi vain olla tekemättä mitään. :Grimacing Face::sad-face:

Itselle voisin odottaa korttia ja suklaalevyä. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Todennäköisesti saan ihan itse nousta keittämään kahvia ja tekemään lapselle aamupalaa. :sad-face: Mutta oletettavasti mies viettää viikonlopun korjaamalla mun autoa mistä on nyt kuulunut jotain outoja ääniä pari viikkoa, että ei mun ihan liikaa kannata valittaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Itse keräsin aina äidille valkovuokkoja, mielestäni se oli ihana perinne. Mahtoiko isä huolehtia aamiaisen. Nykyään asun eri paikkakunnalla ja lähetän kukkaterveiset useimmiten metsässä ottamanani valokuvana.

Itse äidiksi tultuani mieheni ei tehnyt mitään ekan tai pari äitienpäivää, sitten kerroin (varmaan itkien) että minulle olisi tärkeää että äitienpäivä huomioitaisiin jotenkin, niin sain seuraavana vuonna kukkakimpun. Päiväkodissa lapsi tekee kortin ja/tai askarteluja, tänä vuonna olivat istuttaneet joitain kukan siemeniä maitopurkkiin, mikä ilahduttaa minua kovasti Vinkkasin jo miehelle että valkovuokot olisi kivoja, hän sanoi että saa nähdä onnistuuko lasten kanssa. Toivoin että olisi jotain erityistä, mikä vain onnistuu. Saa nähdä tuleeko mitään. Toivottavasti mies ainakin herää lasten kanssa ja antaa minun nukkua pitkään, se on aina erittäin tervetullutta (etenkin nyt vauvaa yöt imetellessä).

Lapsi: koska on sunnuntai? Silloin on äitienpäivä. Montako yötä siihen vielä on? Onko tänään jo sunnuntai? Me piilotettiin tuonne kaappiin sulle lahja! Älä sitte kurki sinne.

Me painettiin tänä vuonna lasten kädenjäljet kukkaruukkuihin, jotka sitten annetaan kukkien kera mummuille. Käyn tänään vielä lakkaamassa nuo ruukut niin ovat myös säänkestävät, jos mummut haluavat pitää niitä terasseillaan. :smiling-eyes:

Mä en oo enää vuosiin tehnyt poikien kanssa äitienpäivälahjoja mummoille. Oon muistanut omaa äitiä ja mummoa lähinnä puhelinsoitolla.

Ex-miehellä oli tapana tuoda aamiainen sänkyyn ja pojilta oli sitten lahjat (mitä olivat tehneet päiväkodissa tai koulussa). Eron jälkeen pojat ovat hoitaneet tuon äitienpäiväaamiaisen mulle. :smiling face with heart-eyes: Viimevuonna mies oli tehnyt poikien kanssa äitienpäiväbiisin mulle, se oli paras lahja ikinä. Tänä vuonna puhui, jos hommais mulle tukivyön lahjaksi. :Two-hearts: Paras lahja on kyllä se, että saan viettää aikaa mun rakkaiden kanssa. Se riittää.

Ostettiin äidilleni tänään lahjatavaraliikkeestä söpöt (äitini näköiset) korvikset ja sukat. Esikoinen saa huomenna askarrella kortin ja eiköhän siihen kuopukseltakin jotain laiteta. :smiling-eyes: Ehkä annetaan kynä käteen niin saa yhden ensimmäisistä piirustuksista. Ilmeisesti saan itse tilaamani ja esikoisen koulussa tekemän lahjan lisäksi jonkun yllätyksen, kun mies meni lasten kanssa keskenään ostoksille. :smiling face with heart-eyes:

Takaisin