Äitienpäivä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua äitienpäivästä. 😊 Esim. miten sitä teillä vietetään vai vietetäänkö? Onko luvassa muistamisia sinulle? Entä muistatteko omaa ja puolison äitiä?

Me vietetään äitienpäivää tänä vuonna keskenään kotona. Useimpina vuosina on käyty äitini luona, mutta tänä vuonna äitini käy tänään meillä ja vietetään sitä siinä samalla. Annetaan äidilleni lahja (katsotaan jos lapset askartelisi myös kortin) ja syödään kakkua, jonka äitini sanoi tuovansa tullessaan. Sunnuntaina sitten syödään keskenään kakkua tai jotain sellaista (en tiedä vielä mitä) ja eiköhän luvassa ole miehen hankkima lahja ja lapsilta koulussa ja päiväkodissa askarrellut kortit. 🥰 Puoliso varmaan myös soittaa äidilleen, joka asuu paljon kauempana.

Mä en oo oikeen ikinä viettänyt oman äitini kanssa äitienpäivää ja hän asuu muutenkin kauempana. Nyt kuitenkin vähän ennakkoon äitienpäivälahjana paljastettiin molempien äideille oma raskaus. Puolison äidille tällaset juhlapyhät taas on ollut tärkeämpiä ja onkin kysellyt, että mennäänkö sinne käymään vielä. Ensi vuonna, kun toivottavasti vietetään äitienpäivää oman pienen perheen kesken esikoisen kanssa eikä tarvitse lähteä mihinkään.

Alunperin näytti siltä että on huomioitu ja äitienpäivä vapaapäivä. Mutta työvuorot kun tuli julki, niin siellä olenkin sitten. Pettymys on suuri, mutta ainakin siitä maksetaan hyvin. Lapset saa kuitenkin olla äitini kanssa. 💕
Odotan kylläkin, että minuakin muistetaan tuona päivänä, kun iltapäivällä lyllerrän kotia päin.

Mummoille/äideille tehtiin esikoisen kanssa kortit ja ne on postitettu, kun asutaan niin kaukana. Aiempina vuosina olen laittanut myös esikoisen valokuvia kortin mukana, mutta tänä vuonna en nyt taipunut siihen hommaan.

Itseäni varten olen varannut miehen puolesta pöydän äitienpäiväbrunssille 😂. Täällä äitienpäiväbrunssit on niin suosittuja, että varaukset pitää tehdä pari kuukautta ennakkoon, ja mun mies on valitettavasti sellainen, että miettisi asiaa vasta äitienpäivän aamuna, joten saadakseni sen mitä haluan, toimin itse 🙈. Mies toki toimii maksajana 😂.

Muuta erityistä ohjelmaa ei sille päivälle sitten olekaan suunnitelmissa. Tai siis mies on menossa iltapäivällä tapaamaan erästä työttuttavaa, joka on työmatkalla täällä sillon, joten me vietetään esikoisen kanssa laatuaikaa kahdestaan lopun päivää 🥰.

Itseäni varten olen varannut miehen puolesta pöydän äitienpäiväbrunssille 😂. Täällä äitienpäiväbrunssit on niin suosittuja, että varaukset pitää tehdä pari kuukautta ennakkoon, ja mun mies on valitettavasti sellainen, että miettisi asiaa vasta äitienpäivän aamuna, joten saadakseni sen mitä haluan, toimin itse 🙈. Mies toki toimii maksajana 😂.

Meillä vähän sama, että itse pitää hoitaa, jos jotain spesiaalimpaa haluaa. Ei mies sellaisia tule ajatelleeksi. En tosin brunssia kaipaisikaan, mutta viime vuonna ostin tuorepaistopatonkeja ja vinkkasin, että mies voisi paistaa ne aamulla. Tänä vuonna en ole itsekään ollut niinkään aloitteellinen, joten normiaamupalalla mennään.

Mä oon töissä niin menee siellä päivä. Varmaan jotain pientä juhlaa yritetään järkätä. Lapsi menee mun työpäivän ajaksi mummolaan niin saa ainakin mummon kaa viettää äitienpäivän ❤️

Meidän piti mennä mummilaan kahville, mutta me vanhemmat sairastumme, niin se siitä. Oma isoäiti ( lasteni Isoisoäiti ) on jo 94-vuotias, joten kuuluu jo riskiryhmään

Mennään miehen äidille kakkukahville. Oma äitini asuu kauempana, joten lähetin postissa kortin ja pienen muistamisen ja soitan sunnuntaina. Mies taitaa kaavailla minullekin jotain yllätystä, vaikka olen vasta masuvauvan äiti. 🥰

Me tultiin jo viettämään viikonloppua mun vanhempien tykö, tai mies tulee sunnuntaina perässä. Sunnuntaina tarkoitus mennä myös mun mummini tykö käymään. Mies ei oo mikään lahjojen ostelija, joten ostin itse itselleni suklaalevyn, ja lapset on kerhossa/hoidossa kortteja tehnyt. Mun puolen mummu ja mummi saa pienet lahjat ja kortit, mutta havahduin vasta torstaina, että anopille ois voinu ees sen kortin lähettää. Mutta saa nyt sitten videon, jossa esikoinen soittaa ukulelellaan ja laulaa paljon onnea.

Me tehtiin isoäideille kukkaruukut. Maalattiin siis perus savisiin ruukkuihin maaleilla ja istutettiin kesäkukat. Askarreltiin kyllä kerhossa kortitkin, mut unohdin ne kuivumaan sinne 😭 täytyy ehkä huomenna ehtiä askartelemaan jotain. Sunnuntaina ollaan menossa johonkin ulos syömään :)

Mie oon töissä. Kaipa mies jotain pientä kehittelee ennen töihin lähtöä ja hoitaa taaperon aamutoimet niin saan nukkua pitkään.😍 Mummoille annettiin jo kortit. Taapero sai itse piirtää ja maalata ne. 😊

Meillä ei mitenkään suureellisesti ole vietetty äitienpäivää lapsuudessanikaan. Tärkeintä on ollut muistaa jollain tavalla. 😊

Meillä ensimmäinen äitienpäivä, enkä odota niin mitään. :Face With Tears Of Joy:
Tänään käytiin puolison äidin luona, osittain siksikin, että hänellä suhteellisen pieni asunto ja huomenna molemmat veljet perheineen menossa todennäköisesti käymään, joka on jo 9 ihmistä.
Huomenna mennään käymään mun vanhemmilla, kun äitillä kerrankin on äitienpäivä vapaata ja saapahan hän taas vähän mummutettavaa, kun tyllerön näkee. :smiling-eyes:
Itse painoin mummulle ja mummille tytön jalanjäljistä kortit, vaikka ei niistä niin tulppaanin näköisiä tullutkaan. Mutta tulipa tehtyä. :Face With Tears Of Joy: Omalla äidillä oli myös eilen synttärit, joten hänelle tulossa perinteiseen tapaan Niina Laitisen suunnittelemat äitienpäiväsukat. Meidän pieni rakkaus pakkaus vaan tällä hetkellä pikkuisen hidastaa tuota etenemistä. :red-heart:

Takaisin