Hihih, loistava aihe!
Mä en ainakaan myönnä, että oisin sillä silmällä katellu noita hiekkalaatikoiden tai muiden äitejä, että onko nyt tukat pesty ja vaatteet vaihdettu... Joskus on kiinnittänyt bussissa huomion joku nuorehko äiti, joka on aivan todella kaunis, viimeisen päälle vaatteineen, hiuksineen ja meikkeineen. Enkä mä sitä oo bimbona pitänyt, lähinnä tullut itse hyvälle mielelle, ettei se näytä päällisin puolin ainakaan siltä, että äitiys ois pilannut sen nuoruuden! (Hui, miltä tää kuulostaakaan näin kirjoitettuna!)
Jos multa ois kysytty vuos sitten, että meikkaanko, niin vastaus olisi ollut aika varmasti "päivittäin". Nyt sitä jotenkin ei vaan enää... jaksa? Viitsi? Osaakaan?
Maarisen kommentti Itäkeskukseen/kauppakeskukseen lähtemisestä nauratti, koska just noin mäkin olin ennen ajatellut! Että lähikauppaan tai -ostarille voi mennä römsyisenäkin, mutta ei kai sitä nyt ihan oikeesti ihmisten ilmoille kaupunkiin tai oikeeseen kauppakeskukseen! Ja ei, en siis asu missään ei-kaupunkialueella (vaikka itse tän Espoossa asumisen aika maalla asumiseksi miellänkin ;)), että se ois oikeesti missään määrin tapahtuma lähteä käymään jossain isommassa kauppakeskuksessa. Ja mitäs nyt sitten, kun tuo Sello onkin tossa kivenheiton päässä? Joo-o, monta kertaa huomaan marssivani siellä nuhruisena ja meikittä, tukkakin saattaa unohtua harjata.
Että tällainen taaperon äiti täällä. Tukkaa ei tuu enää hoidettua tai laitettua kuin ponnarille tai saparoille/sivuleteille, tai sitten se on auki, jos sattuu olemaan puhtaana. Ostin muuten elämäni ekaa kertaa myös kuivashampoota ja sehän on aivan loistokamaa tällaselle pikatahtiin rasvottuvan tukan omistajalle! Meikkeihin ei sitten ainakaan mee enää rahaa, vaikka enpä mä tarviikaan kuin sen ripsarin ja meikkipuuterin näyttääkseni mielestäni just passelin söpöltä... Raskaampaa iltameikkiä en oo tehnyt herraties koska viimeks!
Mun mielestä äidin pitää näyttää siltä, mistä tulee sille itelle hyvä olo. Muistan kyllä sen fiiliksen, että itsellä ei ollut kiva olo, jos ei ollutkaan meikkiä laitettuna! Eli mä kyllä kivenkovaan väitän, että edelleenkin kun meikkaan, niin meikkaan itseäni varten. Eipä tarvii peiliin vilastessa pelästyä itseään ;)