Äippäpakkaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja OiLily
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippäpakkaus haettu ja vaatteet pesty jo valmiiksi. Aivan ihania!!

Itse en ala kestoilemaan, joten multa jää ainakin ne kestovaipat käyttämättä vihreä ja vaalea. On 2011 pakkaus. Onko jollain syyskuisilla tarvetta näille? Voisin vaikka vaihtaa johonkin, jos ei äippäpakkauksesta niin muutamaan paketilliseen New Born vaippoja esim (arvo 10€)? Jos kiinnostuit laita yksityisellä viestillä.

Ja pahoittelut etukäteen, jos tässä osiossa ei saa ns. käydä kauppaa, vaan tulla yleisellä puolella. Forumin säännöissä ei ainakaan ollut tästä mainintaa...

Tänään hain pakkauksen ja heti armoton hiplaus
On kyllä ihana, tykkään kovasti kaikesta mitä se piti sisällään.
Kestovaipat otan kyllä käyttöön, ties vaikka kuinka innostuisin pelkästään kestoilemaan mutta noittenki kohdalla täytyy vähän ootella ku ne oli 5 kilosesta eteenpäin...

itse vielä odottelen pakkausta kelasta tuli torstaina 30.6 lappu että kahden viikon kuluessa saapuisi ja tuntuu että lapun tulemisesta olisi mennyt jo ikuisuus emoticon

ite pääsen hakemaan pakettia maanantaina :) ihanaa!!!
miten ootte pesseet paketin vaatteet?
onko joku uskaltanut laittaa kaikki samaan koneelliseen vai värien mukaan tummat ja vaaleat..?

Mä pistin tummat ja vaaleet erikseen ja sit tietty lämpötilojen mukaan.
Toppahaalari ja villahaalari on vielä pesemättä mut pidänki vähän taukoa parin päivän pyykkäysoperaatiosta :D

tänään tuli äitiyspakkaus JEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!  kyllä sitä onkin jo odotettu

Täällä alotettu myös pyykkäily vaaleista :)

ooteko huomannut että jostain värillisestä ois lähtenyt merkittävästi väriä pesussa?

koitin netistä katella ohjetta jos tekis kelan laatikosta ensisängyn vauvalle. en löytänyt :(
onko kellään tiedossa mitään linkkiä?
kerran löysin semmoisen, mutta eihän sitä nyt enään muista missä oon pyörinyt..

Ainoo mistä mä huomasin että lähti väriä oli valkosen pipon ja kypärämyssyn (Katarina oy:n) ohjelapusta. Nyt on vähän saumoissa vihreetä.

Mä tein laatikosta ensisängyn, pistän sen sitten pinnikseen (kun sen saan), onpahan turvallisempi pesä pienen nukkua. Mitään kummallista en sille laatikolle tehny, laitoin vaan patjansuojan, lakanan ja pussilakanan. Jotain reunoille pitäis keksiä....

Mä tein sen itse:
Leikkaus: Leikkasin kankaasta ensin 2 kertaa palat, joiden korkeus oli kaksi reunankorkeutta (38 cm + 15 cm). Tämä 15 cm että pohjaa saa sovitettua ja laitettua lievettä patjan alle. Leveyttä toiselle palalle laitoin kunnon huolittelureuna (3 cm) + pitkä sivu + lyhyt sivu. Toisen pituuden katsoin että se on vain pidempi.
Siitä mitä toisesta lyhensin, leikkasin 3 kpl 5 cm leveitä suikaleita.

Ompelu: Suikaleet Taitoin reunat pituussuunnassa sisään ja ompelin oikealta puolelta nauhoja, päälisen sitomiseen. Yhden näistä katkaisin ja tein siitä kaksi lenkkiä jotka ompelin huoliteltuun päähän kiinni. Ompelin isot kappaleet yhdeksi pitkäksi, ja huolittelin loput saumat. Sovitin ison kappaleen laatikon päälle siten että laatikon sisään tuli suurin piirtein 7 cm kangasta ja saman verran roikkui laatikon yli. Sovitin pitkät suikaleet siten että niillä sai sidottua kankaan renkaaksi. Laitoin sidontanarut laatikon ulkopuolelle kulmaan. Ompelin ne keskeltä kiinni oikeaan kohtaan.
Lopuksi taitoin pohjaan kulmat neuloin, ja ompelin ne siistiksi. Silitin ja laitoin laatikon kankaan päälle. Sisäpuoli vaatii vähän sovittelua pedatessa, mutta pidän siitä että pielet ovat patjan alla, eivätkä pääse vahingossakaan vaavin naamalle.

Helpommalla voi päästä kun katsoo vielä tori.fi sivuilta. Mutta minulla on vähän periaate että ainakin nämä tekstiilit teen itse. Sen väitän osaavani.

Mulla meni pesussa se pienikokonen kietasubody hitusen roosaksi, olisiko päästäny ne punaset sukkikset vähä väriä. Muihin tekstiileihin ei tarttunu.. outoo :D

Mutta ihana on pakkaus, tykkään tosi paljo nistä vihreä-violetti-raitasista bodysta ja potkareista :)

Äippäpakkauksen vaatteet oli mun mielestä yllättävän poikamaisia väritykseltään ja kuvioinneiltaan (mm. purjevene-kuvioinen body). No muut vaatteet mitä on tullut hankittua käytettynä tai uutena onkin sitten aika tyttömäisiä, joten pakkaus tasapainottaa vähän valikoimaa...

Tuntuu et kaupoissa kaikki pienimmät vaatteet on tosi tylsän ja hailakan värisiä! Itse en ole erityisemmin vaaleanpunaisen ystävä, niin alkoi jo vähän ällöttämään kun lähes kaikki on roosaa/vaaleanpunaista... Niinpä tein radikaalin ratkaisun ja pistin äippäpakkauksen harsot ja yksiväriset valkoiset bodyt, potkarit ja haalarit (plus käytettyinä saatuja kulahtaneita vaaleita vaatteita) koneeseen väripakkauksen kanssa ja nyt on kaikki liiloja! Tuli tosi nätti väri. Sainpahan vähän väriä pikkusen vaatevalikoimaan ja harsoja, jotka sopii vaunujen väriin!

Tääl on ainaki yks ketä ei oikeen tykänny tosta tän vuotisesta äitiyspakkauksesta =/ Oli tosiaan tosi poikamainen pakkaus ja tyttö meille ois tulossa.. pari bodya (just se laiva kuvioinen) ja sit ne vaal. sin. housut pistin kokonaan syrjään.. Haalari kyllä oli kiva. Miten muuten sen makuupussin kanssa, pidättekö sitä vauvan peittona vai hommaatteko vauvalle eri peiton?

Olen samaa mieltä että pakkaus oli aika poikamainen. Sitä makuupussia ajattelin käyttää vaunuissa makuupussina, ja ehkä kyläilessä makuualustana tarvittaessa. Pakkauksessa oli myös peitto, jota ajattelin käyttää vaaville.

Itse odotin enemmän harmaata kuin ruskeata, mutta oikeasti pakkaus on parantunut paljon aikaisemmasta.

Mulla tuli niin monta koneellista pyykkiä että pesin erikseen, mustat/harmaat, siniset, punaiset, vaaleat ja keltaiset/vihreät. Lisäksi lakanat ja peitot erikseen värien mukaan.  
Onneksi meillä on kuivausrumpu! emoticon

On tullut vähän hommailtua noita vaatteita kirppikseiltä yms. Osa vaatteista on suuria (70-80cm) joten menivät pesun jälkeen odottelemaan vauvan kasvua.

Itse tykkään kyllä pakkauksesta, vaikka vaatteet aika poikamaisia ovatkin (meille siis pitäisi olla tyttö tulossa). En ole niin kamalan tarkka, minkä värisiin ja kuvioisiin vaatteisiin lapseni puen, joten väreillä ja kuvioilla ei ole niin suurta merkitystä. Pääasia, että löytyy jotain päälle laitettavaa :) Me pestiin ensin ainoastaan 50-senttiset vaatteet ja muut odottaa siinä pahvilaatikossa pesulle pääsyä vähän myöhemmin. Saatiin nimittäin niin reilu määrä vaatteita muualta, ettei kaikki äitiyspakkauksen vaatteet mahdu vaatelaatikoihin. Muutenkin pakkaus oli oikein kiva ja varmasti on tarvetta lähes kaikelle :) 

Tyhmänä kyselen mutta... Onko se pakkauksessa oleva paksu liina johonkin tiettyyn tarkotukseen? Tarkotan sitä paksua (kaksikerroksinen?) liinaa, joka on pesulappua isompi, mutta kylpypyyhettä selvästi pienempi. En löytänyt ton liinan nimeä enkä kuvaa Kelan sivuilta pakkauksen sisällöstä... Huomasin eilen että oon survonut sen hoitopöydän laatikon perälle, ja nyt pitäisi keksiä mihin sitä tarvitaan :)

Mää luulen että se on vauvan "tyyny". En oo itekään käyttäny sitä vielä mihinkään, mutta voiskohan siitä askarrella kestovaipan imun..

Onko muilla havaintoja siitä makuupussista, että se vetskari on ihan susi! Jumittaa joka jumalan kerta, siis ei jää kangas väliin vaan se metalli jotenki kinnaa ja rahisee. Ja vielä Finlaysonin pussi! nyt meni usko kotimaiseen tekstiiliin.

Siis mun käsittääkseni se on nimenomaan kestovaipan imu, korjatkaa jos olen ihan hakoteillä, meillä kun ei kestoilla :D

Hele81, ihan totta, se vetoketju on hanurista ja syvältä!

Takaisin