Äidinmaidonkorvikejauheet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja krookus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

krookus

Silmät suurina ihmettelijä
Olemme tulossa kesälomalle Suomeen ja kyselisin tietoa sieltä saatavista äidinmaidonkorvikejauheista. Kotioloissa tyttömme juo Nestlen Beba HA2-korviketta, joka on siis hypoallerginen ja sisältää bifidobakteereja. Lähinnä vastaavaa tuotetta, jonka netistä löysin, on Nutrilon HA1 (eli 6kk asti), mutta HA-kakkosta en löytänyt, enkä ensimmäistäkään jossa olisi bifidobakteereja lisäksi.

Mitä merkkejä Suomessa on myynnissä jauheena? Taannoin lomalla tarjosimme epäonnistuneesti HA-NANnia, joka ei lainkaan pysynyt sisällä. Ja jottei pienen ruuansulatus ärtyisi, olisi kiva jatkaa noita maitohappobakteereja myös. Ei varsinaisesti innosta tuoda matkalaukullista korvikejauhetta mukana...

Jauheista en osaa sanoa, poikani käytti vauvana tuttelin valmiskorvikkeita. Mutta maitohappobakteereja voit antaa tuotemerkillä Rela tippoina.

Oletko vailla maitoallergiselle tarkoitettua korviketta vai jotain muuta?

Tutteli Plus Omneo voisi olla sopiva.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/TUTTELI-PLUS-OMNEO-COMFORT-AIDINMAIDONKORVIKEJAUHE

Alla sitten allergisille tarkoitetut:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix00320

Tuossa aika kattavasti täällä oleva valikoima. Saa reseptillä apteekista ja ilman reseptiä aika huikeeseen hintaan. Almiron Peptit 1 ja 2 taitavat olla melko yleisesti käytössä. (450g n 24€ ilman reseptiä.)

Toivotaan että olisi jotain apua.

Kiitokset vinkeistä! Melko tavallista korviketta kaipailin - ei siis ole maitoallergiaa, mutta alttius kyllä geeneissä, eli siksi olemme hypoallergeenisia korvikkeita syöttänyt. Kai sitä tosiaan tavallinenkin tutteli kävisi, mutta olen käytön myötä tykästynyt tuohon jauheeseen.

Olemme myos tulossa suomeen lomailemaan, itse ajattelin ottaa taalta mukaan maitojauheet...Ajattelin,etta eipahan sitten tule mitaan lisastressia jos ei suomen maidot kaykkaan.

Vaikka tämä ei tänne jauheisiin oikein kuulu,niin oon miettinyt että jos vaihtaisi tuttelista naniin. Joissain luki et se nan vähentäs jopa pulautteluu,ku Ninni pulauttelee melkein aina jos juo pelkkää tuttelii.Ja sit jos sen vaihtaa ni tuleekhan vatsanvääntöö? :s

Takaisin