Äidinmaidon luovuttajaksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ammali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ammali

Silmät suurina ihmettelijä
Alkaa olemaan raskaus lopuillaan ja aika miettiä ryhtyäkö äidinmaidon luovuttajaksi vai. Ensimmäisen kanssa (13v. sitten) luovutus onnistui hyvin mutta nykyisen kuopuksen kanssa homma jäi pakastimen puutteen takia. Nyt ajattelin että voisin luovuttaa mutta mietin miten paljon homma on muuttunut näiden vuosien aikana. Nihkeästi löytyi ihan tarkkaa tietoa vaikka asia on tärkeä. Omatkin napetit ovat saaneet ensiateriansa luovuttajilta joten mielelläni auttaisin myös itse. Aiemmissa imetyksissä on päivässä jäänyt ihan yllinkyllin yli tarpeiden ja toivon tietysti että sama jatkuu. Otan ilolla kaiken infon vastaan :)

Meillä tampereella haetaan ovelta ja tuosta pakastuksesta ei mittään tietoa muutakun sen että meille jäi lauantai maito kun ma, ke, pe oli haku ja lauantai maitoja ei saanut säästää, johtuen siitä liian pitkästä ajasta. Puolilitraa oli minimi, eli se pullollinen. meillä hyvityksenä sai 25€ litraa, Ja luovutin 2010/10 sinne helmikuun puoleen kun oli pula äidin maidosta, normaalisti luovutusvai lapsen 3kk ikään asti luovutus.

Ystäväni luovutti puolen vuoden ajan maitoa.  Maitomies kävi hakemassa satsin maanantaisin, osan pakasteena ja osan tuoreena.  Hän tienasi siinä puolen vuoden aikana noin tonnin luovuttamalla.  Sillä rahalla pystyi sitten hetken olemaan myös hoitovapaallakin paremmin.

niin että jos ylimääräistä, jää sen per kerta n.dl.
 5 kertaa on se puoli litraa, eli 2 päivässä täyttyy helposti, jolloin tuli hakemaan alkujaan puolilitraa kerralla.

soittamalla kaikki selviää ja tiedusteluilla.
minulla ei ole mitään tietoa äidinmaidon pakastus jutusta.

luin myöhemmin siitä.

Päijät-Hämeen Keskussairaalassa luovutus alkaa ainakin sillä että käy verikokeissa, jossa varmistetaan että luovuttaja on terve. Tehdään siis mm HIV-koe. Tämän jälkeen saa tarvittaessa lainaan sähköpumpun ja kupit jotka voi viedä lähimpään terveyskeskukseen tai suoraan sairaalaan. Ainakaan mä en tiedä että tulisivat kotoolta hakemaan mutta saatan olla väärässä..

Takaisin