Äidin väsymys ja aivosumu

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kohtalontovereille vertaistukiketju. Miten teillä menee? Mikä teillä auttaa näihin oireisiin?

Vahva b-vitamiini ja rauta (c-vitamiinilla tehostettuna jos tarpeen). Se on minun reseptini saada itseni tolpilleen haastavissa tilanteissa. Ubikinonillakin on energiaa antava vaikutus, sekin tuli huomattua kun käytin sitä yritysvaiheessa. Tsemppiä!

Pakko myöntää että äiti on vähän väsynyt. Oma aika auttaa vähän ja jos mitenkään saa järjestettyä hyvät yöunet. Ne vaan on monille äideille harvinaista herkkua. Sain onneksi lähetteen mittauttamaan perusverenkuva ja ferritiini niin näkee onko rauta-arvot pielessä.

Minulla ei ole vinkkejä antaa 😅, mutta seuraan, koska minäkin haluaisin tietää, mikä auttaa tähän jatkuvaan väsymykseen ja aivosumuun, jos/kun uni ei auta tai siis syvää unta ei saa riittävästi.

Aivosumuun auttoi kai aika kun kaikenmoiset raskaushormoonit elimistöstä pikkuhiljaa vähenivät tai poistuivat. Totesin sen myös kesällä neuvolassa, vaikka vahvasti univelka/ pätkäuni väsynyt samaan aikaan olinkin.
Vanha totuus kaiken ulkopuolisen ulos sulkevasta lapsivuodeajasta piti kyllä kohdallani paikkansa. Sen synnytyksen jälkeisen jälkivuodon aikaan en juurikaan tahtonut/ jaksanut tehdä muuta kuin huolehtia vauvasta ja syödä mitä jääkaapista löytyi. Onneksi kaupasta oli kotiinkuljetukset...
Raskaus/ imetysvitamiinit, kalkkilisää ja rautaa C-vitamiinin kera olen syönyt koko imetysajan.

Takaisin