Äidin sterilointi

MamaXfive

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei
Onko sinut steriloitu? Millä keinoin ja missä yhteydessä?
Mulla on lapsiunelma täynnä syksyllä syntyvän viidennen lapsen jälkeen ja haluan helpon ja varman ehkäisyn. Toisaalta menkat eivät enää houkuttele, joten kohdun poistokin voisi olla vaihtoehto, sillä ymmärtääkseni sterilisaation jälkeen kuukautiset jatkuvat.
Kokemuksia, tietoa, ajatuksia, suunnitelmia?

Mamaxfive; Mulle tehtiin 2014 toisen lapsen sectio-synnytyksen yhteydessä sterilisaatio Pomeroyn tapaan elikkä 2-3 cm pala pois.Päädyin ite tähän kun lapsiluku täynnä ja vaikka raskaus sujuu hyvin niin heti kun päästään rv 27-30 iskee radi ja verenpainetauti,ja näistä johtuva sydänlihaksen jäykistymä sairaus ja ikä yli 30v.
Mulla toiminu hyvin vaikka menkat tulikin vähän enemmän vuotoisiksi niin kivut on poissa ja 4pv mittaiset.
Ennen päätöstä luin Hussin sivuilta ja netistä minkälainen on ja miten tehdään.
Kannattaa ottaa selväää tekevätkö kohtupoistoja kun tääkin on kiven taka eli pitää olla max 3 lasta,ikä ja terveydellisiä ongelmia. Mulla täytty noi kaikki paitsi et lapsia 2.

Mulle tehtiin sterilisaatio vasta sektion jälkeen. En ehtinyt allekirjoittaa niitä papereita ennen :(

Essure menetelmällä, oli nopea juttu. Muutama tunti vähän kipuja ja sen jälkeen ei mitään.
KOhtua ei poisteta kunnallisellapuolella jos ei ole jotain syytä, kasvain..yms.. Yksityisellä leikkaavat toki jos on rahaa..
Olisin itsekkin halunnut menkoista eroon..

Takaisin