Äidiksi opiskeluaikana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja piupaut
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

piupaut

Oman äänensä löytänyt
Nyt kaipailtaisiin kokemuksia ja vinkkejä millaista on saada lapsi opiskeluaikana!

Tuolla omassa päiväkirjassa aiheesta on vähä keskusteltukkin jo, mut toivoisin että kaikki joilla kokemusta on, niin kertoisivat miten saa yhdistettyä opisnnot ja vauvaperheen arjen.

Kova vauvakuume on, enkä jaksaisi odottaa montaa vuotta perheenperustamista, kun ei oo vielä opiskelupaikkaakaan tiedossa...

Kiiiiitos jos jaksatte vastailla!! :)

Itellä ei vielä oo kokemusta vauvaperheen arjesta yhdessä opiskelun kanssa, mutta esikoista odotan nyt rv 18+4 ja ensimmäinen vuosi on vasta takana ammattikoulussa.
Syksyllä jatkan hetken ennen äitiysvapaan alkua.

Koulu on kyllä hyvin tullut vastaan asiassa ja olen saanut järjestettyä opiskeluja sen mukaan. Varmasti tulee olemaan rankkaa, mutta tuen avulla kaikesta selviää :)

Heip.

Itsellä jäi opiskelut esikoisen aikana kesken, eikä sitten enää malttanut lähteä jatkamaan kun pikkunen oli kotona. :( Nyt on toinen tulossa ja vielä on opiskelut vaiheessa ja mun tapauksessa alotan alusta opinnot kun muutin toiselle paikkakunnalle. Tiedän kyllä monia ketä on jaksanut opiskella vauvan kanssa, ja tosiaan koulut tulee nykyään tosi hyvin vastaan. :) Kannattaa toki miettiä tarkkaan malttaako sitten jatkaa suunnitellusti opintoja pikkusen kanssa jos on paljon jäljellä.

Meille tulee lapsi nyt heinäkuussa ja opiskelut jää kesken.
Vuosi olisi vielä lähihoitaja opintoja takana. :)

Olen TODELLA laiska oppilas, mutta kyllä kouluni loppuun käyn..
Varmasti vuoden tauon jälkeen on innokkaampi lähtemään takaisin kouluun :)

Minulle on esikoinen tulossa lokakuun loppupuolella ja sovittiin koulun kanssa että keskeytän opintoni vuodeksi. Pitäisi 2014 valmistua merkonomiksi.

heippa

itse lähdin opiskelemaan amk:hon 2008. silloin minunlla oli 1v 4kk ikäinen tyttö. opiskelu oli rankkaa alussa ja yöt meni tehtäviä tehdessä/ kokeisiin lukiessa. nukkuminen jäi itselläni vähäiseksi. koulun jälkeen illat meni tytön  kanssa touhutessa. lapsen isästä ei sillon apua ollut.

no tuli ero hänestä ja löysin uuden miehen myöhemmin... yllärinä syntyi toinen tyttö ja opiskelu vielä kesken, vika vuosi tosin oli jo menossa. tää toinen tyttö syntyi toukokuussa ja olin sen kesän kotona. syksyllä tehtiin niin että mieheni jäi vanhempainvapaalle ja minä menin suorittamaan viimeiset opinnot( siihen sisälty monen kuukauden harjoittelu ja lopputyöt)
valmistuin lopulta puoli vuotta myöhemmin kun oli suunniteltu.

täytyy kyllä sanoa kokemuksesta että opiskelu onnistuu lapsien kanssa mutta jos vaan voitte opiskella ennen lapsia niin pääsette vähemmällä ja ehkä saatte yöt nukkua. =)
rankkaa oli mutta tulihan suoritettua.

Takaisin