Äänestätkö europarlamenttivaaleissa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aiotko äänestää europarlamenttivaaleissa? Tai oletko jo äänestänyt ennakkoon? Oma kiinnostus politiikkaa kohtaan on sen verran heikkoa että taidan jättää suosiolla väliin.

Todellakin äänestän - ääni meni jo ennakkoon.

Ei kai politiikasta tarvitse olla sen ihmeemmin kiinnostunut äänestääkseen. Tässä kuitenkin valitaan ihmiset ajamaan Suomen asioita ja vaikuttamaan meidänkin elämää koskeviin päätöksiin. Yhtenä arkipäivän esimerkkinä vaikka se kellojen siirtelystä luopuminen:: siitäkin kaikilĺa tuntuu olevan mielipide vaikka "politiikka ei kiinnosta". Ja jos ei jaksa perehtyä ehdokkaisiin niin antaa äänen jollekin joka on jo osoittanut saavansa jotain aikaan. Tästähän oli uutinenkin taannoin, taisi olla Heidi Hautala Suomen vaikutusvaltaisin meppi.

Mitä merkitystä on demokratialla jos ihmiset ei hoida omaa osuuttaan? Aika pieni vaiva on poiketa kauppareissun yhteydessä kopissa rustaamassa numero, menee ehkä 2 minuuttia.

Äänestän ilman muuta! Euroopassa tehdään isoja päätöksiä ja meidän edustajien on syytä olla siellä mukana. Oma valintani on sellainen, jolla on ammattitaitoa kansainvälisissäkin asioissa ja osaa ja uskaltaa toimia suuressa organisaatiossa kaikkien ihmisten ja ympäristön parhaaksi.

Äänestän toki. Ei todellakaan ole se ja sama, kuka herra Hakkarainen sinne lähetetään päättämään meidän asioista. Nyt vaan kaikki fiksut ihmiset sunnuntaina liikekannalle. :)

Todellakin äänestän - ääni meni jo ennakkoon.

Ei kai politiikasta tarvitse olla sen ihmeemmin kiinnostunut äänestääkseen. Tässä kuitenkin valitaan ihmiset ajamaan Suomen asioita ja vaikuttamaan meidänkin elämää koskeviin päätöksiin. Yhtenä arkipäivän esimerkkinä vaikka se kellojen siirtelystä luopuminen:: siitäkin kaikilĺa tuntuu olevan mielipide vaikka "politiikka ei kiinnosta". Ja jos ei jaksa perehtyä ehdokkaisiin niin antaa äänen jollekin joka on jo osoittanut saavansa jotain aikaan. Tästähän oli uutinenkin taannoin, taisi olla Heidi Hautala Suomen vaikutusvaltaisin meppi.

Mitä merkitystä on demokratialla jos ihmiset ei hoida omaa osuuttaan? Aika pieni vaiva on poiketa kauppareissun yhteydessä kopissa rustaamassa numero, menee ehkä 2 minuuttia.

No sepä siinä, kun pitäisi ottaa selvää kuka saa aikaan ja mitä saa aikaan. Ja koska en tätä jaksa tehdä, jää äänestämättä näissä vaaleissa. Ei ole mitään mieltä lähteä äänestämään jotain satunnaista, kun sitten lopputulos voi olla että äänestääkin sinne jonkun joka haluaa ihan eri asioita kuin itse.

No sepä siinä, kun pitäisi ottaa selvää kuka saa aikaan ja mitä saa aikaan. Ja koska en tätä jaksa tehdä, jää äänestämättä näissä vaaleissa. Ei ole mitään mieltä lähteä äänestämään jotain satunnaista, kun sitten lopputulos voi olla että äänestääkin sinne jonkun joka haluaa ihan eri asioita kuin itse.
Pari vaalikonetta ja tuntuma siitä, ketä ei ainakaan sinne halua. Varmaan jokaisella on puolueista joku mielikuva. Jos ei jonkun puolesta äänestä, niin voi myös ajatella että jos jättää äänestämättä, voi sinne päästä juuri se, jota ei sinne toivoisi.

Katsoin nimittäin lyhyen pätkän pienpuolueiden vaalitenttiä ja kyllä pahaa teki.

Yritän ehtiä sunnuntaina äänestämään. Ehdokas on jo valittu. Yleensä käyn äänestämässä ennakkoon, mutta auto-ongelmien ja miehen työvuorojen takia jäi välistä.

Äänestin ennakkoon kyllä. Äänestän aina. Jos ei joskus sopivaa ehdokasta löytyisi, äänestäisin tyhjää, mutta äänestämättä en jättäisi.

Mulla on ehdokas mielessä mutta olen tässä odotellut miestä, että saisi aikaiseksi päätettyä ketä äänestää. Toisaalta innokkuuteni äänestää ei ole valtava, koska haluaisin äänestää lähialueen ihmistä, mutta puolueellani ei ole ketään varteenotettavaa ehdokasta lähimainkaan.

Mulla on ehdokas mielessä mutta olen tässä odotellut miestä, että saisi aikaiseksi päätettyä ketä äänestää. Toisaalta innokkuuteni äänestää ei ole valtava, koska haluaisin äänestää lähialueen ihmistä, mutta puolueellani ei ole ketään varteenotettavaa ehdokasta lähimainkaan.
Eiköhän sieltä löydy joku, joka osaa ajatella koko Suomen ja Euroopan etua. Siellä ei kuitenkaan päätetä paikallisliikenteestä eikä lähipalveluista.

Kävin ennakkoon äänestämässä ja aina äänestän, kun sellainen mahdollisuus minulle kerran on suotu.

Äänestin kyllä. Ennen äänestyskoppiin menoa en tiennyt, ketä äänestäisin. Puolue oli kyllä selvillä (vihreät), ja ajattelin, ettei voi kovin pahasti mennä vikaan, kun vain jotakuta puolueen sisällä äänestän. :)

Takaisin