Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Todellakin äänestän - ääni meni jo ennakkoon.
Ei kai politiikasta tarvitse olla sen ihmeemmin kiinnostunut äänestääkseen. Tässä kuitenkin valitaan ihmiset ajamaan Suomen asioita ja vaikuttamaan meidänkin elämää koskeviin päätöksiin. Yhtenä arkipäivän esimerkkinä vaikka se kellojen siirtelystä luopuminen:: siitäkin kaikilĺa tuntuu olevan mielipide vaikka "politiikka ei kiinnosta". Ja jos ei jaksa perehtyä ehdokkaisiin niin antaa äänen jollekin joka on jo osoittanut saavansa jotain aikaan. Tästähän oli uutinenkin taannoin, taisi olla Heidi Hautala Suomen vaikutusvaltaisin meppi.
Mitä merkitystä on demokratialla jos ihmiset ei hoida omaa osuuttaan? Aika pieni vaiva on poiketa kauppareissun yhteydessä kopissa rustaamassa numero, menee ehkä 2 minuuttia.
Pari vaalikonetta ja tuntuma siitä, ketä ei ainakaan sinne halua. Varmaan jokaisella on puolueista joku mielikuva. Jos ei jonkun puolesta äänestä, niin voi myös ajatella että jos jättää äänestämättä, voi sinne päästä juuri se, jota ei sinne toivoisi.No sepä siinä, kun pitäisi ottaa selvää kuka saa aikaan ja mitä saa aikaan. Ja koska en tätä jaksa tehdä, jää äänestämättä näissä vaaleissa. Ei ole mitään mieltä lähteä äänestämään jotain satunnaista, kun sitten lopputulos voi olla että äänestääkin sinne jonkun joka haluaa ihan eri asioita kuin itse.
Eiköhän sieltä löydy joku, joka osaa ajatella koko Suomen ja Euroopan etua. Siellä ei kuitenkaan päätetä paikallisliikenteestä eikä lähipalveluista.Mulla on ehdokas mielessä mutta olen tässä odotellut miestä, että saisi aikaiseksi päätettyä ketä äänestää. Toisaalta innokkuuteni äänestää ei ole valtava, koska haluaisin äänestää lähialueen ihmistä, mutta puolueellani ei ole ketään varteenotettavaa ehdokasta lähimainkaan.