Onko pahoinvointirannekkeista apua?

  • Ketjun aloittaja Bjyööööörgh
  • Aloituspäivämäärä
B

Bjyööööörgh

Vieras
Onko kellään kokemuksi pahoinvointirannekkeista? Auttoiko yhtään raskauspahoinvoitniin? Mietin että kannattaako edes hankkia, jos niistä ei ole mitään hyötyä... Kaikki muu on kokeiltu, paitsi noi rannekkeet ja lääkkeet. Ei helpota mikään. :sick006:smiley-angry019:smiley-angry017
 
Mulla ne auttoi kyllä vähäsen. Mutta niitten kanssa on tosi tarkkaa että on tismalleen oikeassa kohdassa, kannattaa päivän mittaan korjailla.
Mies osti sellaiset mulle jostain alesta, maksoi vaan 2€ niin oli ihan edullinen kokeilu :)
 
Mulla ei auttanut ja tuli ranteet kipeiksi kun ne rannekkeiden pallot painoi. Ehken osannut käyttää niitä oikein ja muutoinkin hankin ne ehkä liian myöhään kun pahoinvointi loppui ittestään pari viikkoa myöhemmin (ilman rannekkeiden apua).
 
Mulla ne autto sen verran että pystyin tekeen muutakin kun makaan sohvalla ja itkeen huonoo oloo.Mitään lääkkeitä en halunnu.Oikee paikka niillä on tosi tarkka,ohjeet oli paketissa mukana :)
 
En huomannut niillä olevan vaikutusta. Just pengoin tossa tavaroitani, niin sattui käteen se paketti. Mietin vaan, että jopas oli turha ostos, vois myydä pois :D
 
Alkuun auttoivat vahan, mutta sitten oksentelu paheni niin, etta jouduin useampaan kertaan sairaalaan tiputukseen. Pahoinvointilaake ja taydellinen lepo auttoivat.
 
Mulla auttoi noi rannekkeet. Ihan kauhee olo pitkin päivää ja kävin ostamassa apteekista. Ekalla kerralla meni n.10-15 minuuttia kunnes tajusin, että pahoinvointi oli helpottunut :dance011
Käytin niitä niin kauan kuin alkuraskauden pahoinvointia kesti ja päivän mittaan jouduin hieman kohentamaan niiden pallukoiden paikkaa. Ei ne suinkaan täysin sitä pahoinvointia hävittänyt, mutta helpotti suuresti mulla.
 
Ranteissa ollut jo neljä viikkoa ja alussa ainakin auttoi todella hyvin. Nyt jotenkin tuntuu ettei auttaisi enään yhtä paljon, tai sitten on pahoinvointi pahentunut roimasti... en kuitenkaan uskalla olla ilman rannekkeita, varsinkaan töissä. Ranteet kyllä kipeytyvät, siitä ei ole epäilystäkään, mutta jos nämä pitää pääni pöntön yläpuolella, on pieni rannekipu sen arvoista.
 
Mulla ei auttanut yhtään, mutta en tietenkään ole varma olivatko tismalleen oikeilla kohdilla..
 
Mulla auttaa ja on pelastaneet monen monta aamua ja päivää! Töistä ei ole tarvinut olla pois kertaakaan. Toki täytyy muistaa säännöllinen syöminen, pelkät rannekkeet ei auta vaikka mitkä ihmepimpulat olisivat. :)

Rannekkeiden oikea sijoittaminen tuottaa toisinaan päänvaivaa, mutta kun ne saa kohdilleen niin eipä ole huolta raskaus-, matka-, tai muustakaan pahoinvoinnista.

Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, ei se reilu pari kymppiä maailmaa kaada jos ei vaikka apua saisikaan. Koska jos saa, niin varmaan jokainen täällä ymmärtää mikä mahtava helpotus se on. :)
 
Ei auttanut mulla tippaakaan. Kuten ei b-vitamiinikaan tai inkivääri (vaikka sitä ei vissiin enää suositella). Ensimmäisessä raskaudessa ulkoilma lievensi oireita. Tällä kertaa lähinnä lepo auttaa ja mitä paremmat yöunet, niin sitä helpompi päivä.

Postafenia käytin muutaman kerran viime raskaudessa. Kokeilin myös Primperania, mutta se vaan pökerrytti. Tässä raskaudessa en ole käyttänyt lääkkeitä, koska ei se Postafen muuta tehnyt kuin antoi pari tuntia ilman pahoinvoinnin tunnetta. Lisäksi lääkkeet imeytyy aina istukan kautta sikiöön niin en periaatteesta halua lääkitä mun vauvaa.

Huom! En todellakaan tuomitse pahoinvointilääkkeiden käyttäjiä. Ne on tosi tutkittuja ja yhden tosi laajan ruotsalaistutkimuksen mukaan pahoinvointilääkkeitä käyttäneet naiset synnyttivät terveimpiä vauvoja. Siis ei tietenkään lääkkeiden vaikutuksesta :wink vaan siitä syystä, että voimakkaasta pahoinvoinnista kärsivät naiset kantaa terveimpiä vauvoja kohduissaan. (Lähde: Elina Pohto: Ohjeita oksettavaan odotukseen (2013). Kätilön koulutusohjelman oppari, Tampereen AMK)
 
Mulla pahoinvointiranneke auttoi paljon alkuraskaudessa! Juoksin reilu kuukauden lähes päivittäin tiputuksessa, joten pahoinvointi oli tosi rajua, mutta koin rannekkeen auttavan :) kävin akupunktiossa useasti, ja se helpotti hetkellisesti hieman. Siitä oli hyvä jatkaa rannekkeella, kun oli akupisteessä reikä merkkinä valmiina :D Ainoa haitta oli tosiaan kipeytyvät ranteet, mutta mulla se oli niin pieni paha, että sen kesti kyllä.
 
Mulla ne autto heti, mikää ruoka ei pysyny sisällä ja jatkuvasti sai olla oksentamassa mutta heti ku laitto rannekkeet niin huono olo loppui ja ei tarvi ravata enää vessassa :) Suosittelen +++++
 
Mä oon jotenkin ajatellut ettei sellaset rannekkeet voi mitään auttaa. En kyllä oikeasti edes tiedä mihin niiden vaikutus perustuu... Mutta kai ne sitten auttaa kun täälläkin on positiivisia kommentteja rannekkeista! Olis myös tarvetta jonkinlaiselle helpotukselle kun olo on jatkuvasti aika huono...
 
Ranneke perustuu akupisteisiin joita se painaa/puristaa. En ole kokeillut, mutta voisin ehkä kokeilla tällä kertaa jos tulee samanlainen pahoinvointi kun viimeksi. Raskauden aikana lääkkeetön hoito tuntuu paremmalta vaihtoehdolta.
 
Ystävällä auttoi toisessa raskaudessa :) Itse kokeilin neuvolassa mutta mun pahoinvoinnit oli aika vähäisiä niin en sitten tullut hankkineeksi :)
 
Kunpa olisin tämänkin asian tajunnut heti raskauden alussa niin ei olisi tarvinnut kärsiä kamalasta pahoinvoinnista.. Noh, ehkä sitten jos myöhemmin tulen vielä raskaaksi. :)
 
Sama täällä... tälläkin hetkellä rannekkeet käsissä. :) On auttanut jonkin verran. Huomaan kyllä eron ilman niitä. Tosiaan, kannattaa vaihdella pallukoiden paikkaa, niin löytyy se oikea piste. :) Ainut miinus on se, että hankala piilottaa, kun vielä raskaus ei julkinen. ;-) Mutta netissä näytti olevan mustiakin, ne ois neutraalimpi väri ku nää vaaleensiniset. :)
 
Takaisin
Top