Clomifen-alkuiset monikkoraskaudet

kizu

Puuhakas puhuja
Olen 23v perusterve esikoisesta haaveileva, taustalla kummittelee PCOS. Yritystä takana 8 yk. Kaksi edellistä kieroa Terolut ja Clomifemin avuin. Nyt 7.8.13 oli kp15 tuolloin minut ultrattiin ja siellä selvisi että oikealla on kypsynyt 2 kpl munasolua ja että ovulaatio olisi aivan nurkan takan (ja olihan se, hyödynnettyä tuli). Kaksoset olisivat enemmänkuin tervetulleita, mutta tulisi nyt edes se yksi.

Jännittää kovasti, miten tässä nyt käy. Ei millään malttais odottaa kahta viikkoa, enne kuin jotain vois selvitä.

Toivoisinkin teidän kokemuksia raskautumisesta clomifenilla. Kirjoitelkaapa, jos tää helpottais vähä mua. :)
 
Mulla ei clomifenit tuoneet tärppiä, joten ei ole kokemusta, mutta jäi kauheasti kiinnostamaan kävikö sulla tärppi?? :)
 
Juudith: eilen sain todella hailun plussan r-testiin kp 28/31 dpo 10. Nyt jännittää onko tuo "oikea" plussa, vai kemiallinen. Vklna 24.8 pitäisi alkaa kuukautiset jos on alkaakseen... :/
 
Ooo, jännittävää!! Pidän peukkuja täällä kovasti pystyssä!! :) Mäkin sain ekaan testiin hailakan plussan ja vahvaksi se siitä muuttu, tsemppiä!! Ja tuu heti kertomaan tilanne kun selviää :)
 
Mä olen käyttänyt tamofenia, mikä toimii samoin kuin clomifen. Itselläni lääke on onnistunut kypsyttämään onnistuneesti munasoluja. Lisäksi on tarvittu myös irrotuspistos. Aikaan on saatu 2 keskenmenoa ja 2 onnistunutta raskautta. Toinen 2,5 v ja toinen 2 viikkoinen pikku tuhisija :)
 
Ei kannata heti lannistua kizu! Esikoinen tärppäsi heti ekalla kerralla ( sitä ennen yritetiin 3v luomuna). Toista yritettiin tamofeenin kanssa yli puoli vuotta. Siinä välissä kerkesi olemaan 2 alkuraskauden keskenmenoa. Toivottavasti sulla on hyvä gynegologi / lapsettomuushoitaja. Häneltä kyllä löytyy uusia konsteja jos clomifen ei toimi! Mulla otettiin toisen yrityksessä myös keltarauhashormoni ja piikityshoito käyttöön tamofenin lisäksi.
 
Surullisen vähän on postauksia tähän forumiin :sad001 Itse menen ensi kierrosta hormoni kontrolliin ja sitä seuraavasta kierrosta olisi tarkoitus aloittaa clomit. Niitä odotellessa sitten :)

Toivon kipinä :Heartred

Mirre
 
Orvokki: kuukautisten olisi ovulaation mukaan alkaa eilen, eipä näy. Mutta kuukautis oireet on että eiköhän ne sieltä pika puoliin ala!

Käyttäjä71mi: stemppiä matkaan. Täällä starttaa yk 9... :sad001
 
Kizu:Pidetään peukut pystyssä puolestasi! Kun esikoinen sai alkunsa mulla oli jo aika selvät raskausoireet ennen kuukautisten alkamista. Kakkosesta taas ei mitään ja menkkoja odottelin alkavaksi. Joten älä vielä luovuta, joskus voi tärpätä kun sitä vähiten odottaa!
 
Kiitos ja sulle kanssa myötätuulia.. :) Meillä on takana 2 vuotta yritystä. ehkä vähän reilukin. Tämän vuoden tammikuussa hakeuduttiin sitten julkiselle tutkimuksiin. Mitään syytä ei ole vielä ainakaan löytynyt mutta toivottavasti clomeista saisi edes apua :)

Pidä meidät ajan tasalla! =)

Mirre
 
Muokkaus ei jostain syystä onnistu. Mutta siis, sitä piti kysyä että mitä ja mistä ostatte ovulaatiotestit? Papereissa luki ettei suositella netistä ostettavia vaihtelevan tuloksen vuoksi mutta kun apteekin testit maksavat hunajaa... :angry1
 
Mä olen ostanut ovistestit apteekista. Siihen päälle lääkkeet (pistoshoidot oli kalliita) ja käynnit yksityisellä joka kuukausi, niin ei ole olleet halpoja nämä meidän vauvaprojektit! Mutta on ollut joka pennin arvoista :)
 
Meillä ei nyt toistaiseksi ole sitä pistos hoitoa ja julkiseenkin olen toistaiseksi tyytyväinen. :) ei ole tarvinnut odottaa mitään muuta kun kierron alkua että päästään taas eteenpäin,tässä vaiheessa sitä odottelee menkkoja :D kai munkin sitten pitää apteekkiin marssia clomit aloitettuani.
 
Mirmeli: En tarkoittanut vertailla yksityisiä / julkisia lääkäreitä, sori jos kirjoituksestani sai sen käsityksen! Yksityiselle puolelle päädyimme koska yksi kaunis päivä vaan tuli mitta täyteen lapsettomuutta ja halusin tositoimiin heti :)

Meillä mentiin myös monta kiertoa pelkillä tamofeneilla ( + irrotuspistos laitettiin, koska munasoluni eivät irtoa ilman). Mutta sitten 2 perättäistä keskenmenoa sotki koko homman ja sen jälkeen tarvittiin vähän järeämpiä keinoja.

Ovistestiteihin kyllä varmaan kannattaa panostaa, koska se että ne varmasti näyttävät ovulaation oikeeseen aikaan, on tosi oleellista tässä projektissa :) En kyllä tiedä onko mikään merkki täysin 100 varma.....
 
Ei en saanut sitä käsitystä, toin vaan oman kokemukseni mukaan. :) nou hätä. Yksityisellä asiat sujuvat joutuisammin varmasti ja oliain siellä itsekin ellei uusi asunto ja sen täysi saneeraus olisi tehnyt reikää lompakkoon :D

Ajattelin siirtyä apteekin testeihin kunhan clomit tulevat mukasn kuvioon. Näiden kahden vuoden aikana olen saanut 3 ovista kiinni että haluan olla varma testien laadusta. :)

Saisin vastauksen varmaan selaamalla palstaa mutta kännylöä kovin vaivalloista mutta mikä teillä orvokki oli se apu mikä tehosi?
 
Ekan kanssa apu tuli pelkästä tamofenista, toisen kanssa tamofen ja sitten niitä pistoksia jotka myös tamofenin tavoin kypsyttää munasolua.
 
Hui kun on tullut tekstiä! Mulle ei ole jostain syystä tullut ilmotusta et uusia viestejä.. :/

mirjarr: itse tilaan ovis ja raskaustestit www. Raskauskeiju.fi clearblue:n sivuilla on sellanen laskuri et jos on yhtää osviittaa kierron pituudesta niin se kertoo koska kandee testaa! Ja itse olen aikani noilla ovis liuskatesteillä pelannu ja todennut et noi clearblue:n ovis testit on niin huippuja!!! Vaik kalliita onkin! Ja toi cb testi on kyl 100 luotettava (digitaalinen) kun se lh hormooni nousee huippuunsa ja ovistesti pongaa sen se tarkoittaa että. Ovulaatio tapahtuu 24h-36h päästä eli silloin niitä talletuksia tekemään!

On: menkat tuli ja meni, varsinaisia vuoto päiviäkään ei ollut kuin 2! Outoa mut hienoo :) tänään kp5:) kun mulla on toi kierto vähintäänkin sen 30 pvää niin alotan oviksen testailun kp 14
 
Kp20 ja taaskaa en ole saanut mitään tikkuihin. Pe ja la meni testaamatta kun oltiin liesussa. Mutta keskikierron oireita on ollut jaon! Vatsaa on nippaillu ja vihlonut ja tissit on arat ja kipeät että ehkä jotain tapahtuu :) aukiolotutkimus oli reilu viiklo sitten. Toiv auttas jotenkin vaikkei se todistettua ole :) ehkä pitää siirtyä myös parempiin testeihin.

Kiitos orvokki ja kizu vastauksista :) mitä teille kuuluu?
 
Takaisin
Top