IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Täällä tuli ensimmäinen plussa ikinä! 😍😍 Dpo14, testipäivään vielä pari päivää. Voiko tää olla, ihan häkeltynyt olo 😍

1000010047.jpg

Hei kaikille :) olen myös uusi ketjussa ja ensimmäisen ivf-kierron punktio ohi..
@Fiore_41 ja @Tiana oletteko yksityisellä vai julkisella hoidossa?
Osaako kukaan kertoa miten HUS:illa ilmoitetaan alkioden kehittymisestä sitten kun hedelmöittyneiden määrä on tullut Omapolkuun? mietin pitääkö sitä jännätä lääkärin soittoaikaan saakka, joka on varattu viikon päähän punkiosta..
Itsellä hedelmöittyi vain 1 munasolu..

Tänään oli punktio. Hieman jännitti, ovatko rakkulat karanneet, mutta eivät olleet. 25 follia tyhjättiin (pienempiä jäi) ja niissä oli 22 munasolua, jes! Ei ollut merkkejä hyperstimulaatiosta, mutta ei toki tuoresiirtoon päästä (enkä haluaisikaan).

Nyt väsyttää ja vähän on lääkkeistä paha olo. Jonkun verran piti painella oikeaa puolta, ja se tuntui aika muikealta. Eipä se kauaa kestänyt. Huomenna kuulee moniko hedelmöittyi. Ihanaa elää pari kuukautta pelkillä omilla hormoneilla!

Kiitos ❤️‍🩹 @*Ninni*

Oi mahtava määrä munasoluja! Nyt lepoa ja nesteytystä🫶🏻 @Enkelinsiipi

On: täällä alkoi juuri rusehtava vuoto joten eiköhän kuukautiset pian ala kunnolla… nuo haamulaiset antoivat toivoa joten korkealta tipahdettiin ja lujaa kun rusehtava vuoto alkoikin. Nyt kun silmät itketty päästä niin osaa ajatella myös hyviä asioita, pari alkiota odottaa pakkasessa ja tämäkin alkio tieten yritti ainakin tarrata kiinni. Ootteko muuten tämmöisissä tilanteissa käyttänyt tukilääkityksen ”loppuun asti” eli siihen asti mitä määrätty? Mulla ois siis terolutit torstaihin asti (2vko määrättiin)

Muokattu viimeksi:
Paljon onnea @Pikkuviikuna 💗

Oon tosi pahoillani pettymyksestä @Miimu_ ❤️‍🩹 Onneksi on vielä paljon toivoa jäljellä, vaikka totta kai tuollaisesta pudotuksesta joutuu hetken keräilemään itseään. Lohtua ja lempeyttä 🫶 Mä oon käyttänyt tukilääkitystä annetun ohjeen mukaiseen päivään, vaikka tyhmältähän se on tuntunut, kun mulla toisella kertaa menkatkin puski jo läpi.

Kuulostaa tosi hyvältä ja toiveikkaalta @Enkelinsiipi 💕

Hei kaikille :) olen myös uusi ketjussa ja ensimmäisen ivf-kierron punktio ohi..
@Fiore_41 ja @Tiana oletteko yksityisellä vai julkisella hoidossa?
Osaako kukaan kertoa miten HUS:illa ilmoitetaan alkioden kehittymisestä sitten kun hedelmöittyneiden määrä on tullut Omapolkuun? mietin pitääkö sitä jännätä lääkärin soittoaikaan saakka, joka on varattu viikon päähän punkiosta..
Itsellä hedelmöittyi vain 1 munasolu..
Tervetuloa mukaan 🤗 Meillä HUSissa hoidot ja siellä on tosiaan joutunut sen viikon verran odottelemaan lopullisia tuloksia. En sitten tiedä ilmoittavatko jo aiemmin jos alkiot lakkaisi kehittymästä. Tsemppiä jännitykseen!

@Kirppuliini Ei ole mitattu. Kiitos vinkistä! Tänään kävin alkionsiirrossa eli katson tämän nyt ensin. Se yksi ainokainen oli jakautunut hyvin sentäs 😅 @Reese Ollaan yksityisellä Ovumiassa. Iän puolesta en enää pääse julkiselle. Tsemppiä sinne. Varmasti jännittävä tilanne odotella!

@Pikkuviikuna Ihana uutinen! Onnea hurjasti! Ja onnea myös @Enkelinsiipi upeasta saaliista 😲

@Miimu_ Tsemppiä pettymykseen! ❤️

@*Ninni* juuri näin! Tulee ihan uutta intoa synkkyyteen, kun pääsee itse vaikuttamaan paljon. Ei tietoa taysin jonosta ivf:ään, kun siitä ei ole ollut mitään puhetta.

@Pikkuviikuna onnea plussasta! Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin.

@Miimu_ voimia! ❤️

Meillä huomenna eka käynti ovumialle, jännittää. Ja keskiviikkona heti perään taysin aika. Tässä näkee hyvin, miten follit siellä kasvavat oikeasti päivässä. Tuun höpisemään käynnin kuulumiset, kun on jotakin kerrottavaa.

Tsemppiä kaikille!

Ihanaa @Pikkuviikuna! ❤️

Mä iän takia yksityisellä @reese. Toi on kyllä tuskaista odotella tietoja!

Tsemppiä @Fiore_41. Hyvä että oli jakaantunut hyvin. Pidetään sormet ristissä!

Täällä kaikki 8 hedelmöittynnyttä munasolua on toistaseksi jatkanut kehittymistä, seuraavat parin päivää vissiin kriittisimmät jaksavatko kehittyä tuosta eteenpäin. Jos keskiviikko aamulla ei tule soittoa niin olis tuoresiirto edessä. Vinkkejä tuohon täydellä rakolla siirtoon menemiseen? Ohje oli kaks tuntia olla käymättä pissalla. Osa taas saa kai ohjeen, että esim tuntia ennen ja juotava tietty vesimäärä. Toi kuulostais henkisesti helpommalta vaihtoehdolta. Mun pitää joskus käydä tunninkin välein vessassa ja jännitys siihen päälle niin vielä enemmän on vessahätä! Pelkään että pissaan sen lääkärin päälle😅 Onko jonkun siirto peruttu/epäonnistunut jos rakko ei tarpeeksi täynnä?

Pahoittelut @Miimu_ ❤️‍🩹

Eikä, niin ihanaa, en kestä, paljon onnea @Pikkuviikuna !!!!

Onnittelut myös isosta saaliista @Enkelinsiipi ja siitä että nyt pääsee huokaisemaan!

Reese: Me ollaan HUS:lla mutta alkiodiagnostiikassa niin saattaa olla eri, meillä on tullut omapolulle just se hdelmöittyneiden määrä mutta seuraava tieto on sitten ollut biologin puhelu viikon päästä, että moniko meni pakkaseen. Alkiodiagnostiikassa kai sitten tavallisesti 3 viikon päästä torstaisin soittoaika lääkäriltä sen tuloksista. Voi kai joskus soittaa aiemminkin, joskus taas voi mennä pidempään jos pyhäpäiviä tai sulkuja tai labrassa meneekin pidempään. Kirjoittelin tähän siltä varalta että joku joskus etsisi alkiodiagnostiikasta tietoa! Tuo torstai tosiaan nyt ainakin keväällä ollut se päivä milloin noita soittoja tehdään.

@Tiana Mä yritin tänään pidättää kaksi tuntia, mutta tunnin päästä oli niin kupla otsassa, että oli pakko käydä vessassa 😂 Join sen jälkeen 0,5 litraa vettä matkalla ja oli kuulemma oikein hyvä määrä nestettä rakossa. Kävin kyllä aamulla parin tunnin hieronnossa eli saattoi olla tavallista enemmän nesteitä liikkeellä.

Mää join kans jonkun 0,5-1l matkalla. Ja sitten oli Taysilla siirrot lähes tunnin myöhässä, niin istuin ihan kupla ottassa siellä aulassa oottelemassa 😅 sit kun niiden piti siinä siirrossa vielä mahaa jotenkin painella, nii pelkäsin et kusen siihen toimenpidepenkille.

@Tiana Mä sain kerran palautetta että ¨tämä olis täydellinen rakko alkionsiirtoon¨ (menin follikkelien laskentaan ja luulin että siihen tarvis olla täysi rakko :D). Sain kehotuksen tehdä sama uudelleen sitten kun on alkio.

Täydellisen Alkionsiirron Rakon Resepti:
-heti herätessä pissalle
-sitten kaks mukia kahvia ja pari lasillista vettä
-henkkarit mukaan, housut pois, onnea matkaan

Takaisin