Sairastupa

Taaperon pikkuvarpaan kynsi oli lohjennut tms lähes puolivälistä. Repsotti joten se oli pakko leikata saksilla irti.
Laitoin lääkejauhetta ( vauvatalkki) ja ohut puuvillasukka yöksi jalkaan. Näytti auttavan unen laatuun ja poisto myös taaperon siinä varpaassa paikantaneen " kuumeen" ... Täytyy huomenna vaivihkaa seurata aristaako sitä leikkiessä ja viedä tarvittaessa lääkäriin.

Ihana, aurinkoinen lomareissu takana - ja koleaan, märkään Suomeen paluun jälkeen koko perhe enemmän ja vähemmän kipeänä.

Täälläkin on taas nuhaneniä. Kuumetta ei ole noussut kenellekään, mutta molemmat lapset on varsin räkäisiä. Kuopuksella alkoi viikonloppuna ja jäi tänään kotiin. Esikoinen oli vielä viikonloppuna terve, mutta tuli tänään niiskuttavana koulusta kotiin.

Esikoinen voi taas kohtalaisen hyvin, mutta kuopuksella räkäisyys on vaihtunut kuivaksi yskäksi. Voi kunpa se ei kestäisi viikkokausia, kuten yskällä on välillä tapana. Itseäkin yskittää vähän. Nyt sormet ristiin, ettei äidy kovin pahaksi.

Molemmat pojat oksensi iltapäivällä ensimmäistä kertaa elämässään ihan kunnolla. 😖😖😖 Lounasruoka ja -maito tuli ulos, pelkkä maito on sen jälkeen pysynyt sisällä (🤞🏻🤞🏻🤞🏻) ja ovat olleet jotakuinkin normaaleja hyväntuulisia itsejään nukuttuaan ensin pitkähköt päiväunet, joten tässä nyt sit ihmettelen onko varsinainen tauti kyseessä vai joku allerginen reaktio tms ja jos jälkimmäinen, niin mihin ihmeeseen. Ainoa kokonaan uusi ainesosa lounaassa oli kukkakaali, jonka jotenkin en jaksa uskoa tällä tavalla allergisoivan. Toisaalta oireet ilmaantui molemmilla melkein samaan aikaan ja suht pian syömisen jälkeen, eikä niitä vaikuttanut edeltävän pahoinvointi vaan heräsivät molemmat unesta oksentamaan.

Huoli pienistä ihmisistä on edelleen valtava ja fyysisesti pahaa oloa aiheuttava. 😖 Viimeksi sain vastaavasta nauttia raskausaikana ja olin jo ehtinyt unohtaa, miten inhottavaa tää on varsinkin kun mitään ei ole tehtävissä paitsi tarkkailla tilannetta.

Muokattu viimeksi:
Täällä on lenssua taas ilmassa. 🙄 Ollut aika raskas päivä, kun muksu on ollut niin itkuinen. Mie olen itse jo onneksi parempana. Vaikka ei se ollut mukavaa olla kipeänä silloinkaan, kun muksu oli virtaa täysi. 😅

Toivottavasti @syllogismi pian helpottaa!

Takaisin