Siis mähän oon niinki pitkälle ajatellu joskus aamuyön tunteina ku en saa unta tän alkuraskauden takia… että siis mietin ja suunnittelen ja melkeen stressaan ristiäisiä.
Joten ajattelin alottaa tällasen ketjun jonka alle voi mennä kaikki keskustelut liittyen esim. baby shower / mother’s blessing / ristiäis / nimiäis you name it - kaikkiin vauvaan liittyviin juhliin!
Mun mies on aina aiemmin halunnu hirveen isot ristiäiset kun heillä kuulemma tapana kutsua kaikki. No mä oon joka kerta stressannu kamalasti siitä ku oon vauva kantoliinassa yrittäny valmistaa tarjottavia 60 hengelle.
Nyt sitte yks ekoista asioista mitä sanoin miehelle ku epäilin olevani raskaana oli että mä en sitte enää järjestä jättiristiäisiä.
Ainakaan ilman pitopalvelua eikä meillä yleensä semmoseen oo rahaa ollu.
Joten nyt oon kaavaillu et jospa ne kutsuttavat sais typistettyä esim 30-40 henkeen ja sit oon miettiny mikä menu ois riittävän hyvä… koska kuitenki tolleki määrälle saa valmistaa aika paljon niin siks tuntuu ettei oo resursseja tarjota kymmentä sorttia. Eli mitä ootte mieltä oisko esim tällanen hyvä ja riittävä tarjoilu:
Cocktail-piirakoita ja munavoita
Kakkua (yhtä sorttia riittävän monta kpl)
Pullaa (ehkä kranssina)
Vai tarviiko tohon jotain lisää esim pikkuleipiä?
Siis tiiän et jotku ajattelee et nyt toi miettii vähän liikaa ja liian pitkälle.
Ja on varmasti totta. Mut varmaan mulla on joku ristiäisten valmistelu ptsd ja siks yritän ratkasta tän asian mukavasti päässäni etukäteen ja sit voin vaan hyvillä mielin odottaa juhlia ja tietää selviytyväni niistä. 
Mun mies on aina aiemmin halunnu hirveen isot ristiäiset kun heillä kuulemma tapana kutsua kaikki. No mä oon joka kerta stressannu kamalasti siitä ku oon vauva kantoliinassa yrittäny valmistaa tarjottavia 60 hengelle.
Joten nyt oon kaavaillu et jospa ne kutsuttavat sais typistettyä esim 30-40 henkeen ja sit oon miettiny mikä menu ois riittävän hyvä… koska kuitenki tolleki määrälle saa valmistaa aika paljon niin siks tuntuu ettei oo resursseja tarjota kymmentä sorttia. Eli mitä ootte mieltä oisko esim tällanen hyvä ja riittävä tarjoilu:
Cocktail-piirakoita ja munavoita
Kakkua (yhtä sorttia riittävän monta kpl)
Pullaa (ehkä kranssina)
Vai tarviiko tohon jotain lisää esim pikkuleipiä?
Siis tiiän et jotku ajattelee et nyt toi miettii vähän liikaa ja liian pitkälle.