Sairaalakassi

Kultakataja_

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmikuiset 2026
Joko ootte miettineet mitä pakkaatte sairaalakassiin? Joko joku innokas on pakannut alustavasti? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Onko jossain jotain sun mielestä hyvää valmista listaa, vai haluatko jakaa oman listan tässä ketjussa?

Ajattelin ite ainakin sisällyttää tuplasuklaapatukoita (+ muita herkkuja) ja omat kroksit sairaalassa tallusteluun. Mies sitten hakee lisäksi arnoldsista donitseja, kun synnytyksessä ei tarvi enää radia miettiä :tears:
  • Itelle:
    Äitiyskortti
    Synnytystoiveet ihan myös paperilla
    Hygieniatarvikkeet (shampoo, hoitoaine, dödö, kasvorasva, vaseliini, hammasharja ja tahna, harja)
    Lompakko, kännykkä, laturi
    Kroksit ja villasukat
    Puhtaat vaatteet kotimatkalle
    Herkkuja
    Saako äiti sairaalasta siteet ja sellaset synnytyksen jälkeen? Pitääkö sellasia ìte ottaa mukaan?

• Mies:
    Pakkaa omat eväät ja vaihtovaatteet, laturit, henkkarit ym.
    Ajattelin vinkata, että pakkaa oman tyynyn kaiken varalta
    Vinkkejä, mitä mies vois kaivata synnytyksen aikana / perhehuoneessa?

• Vauvalle:
    Vaatteet kotimatkalle: body, potkuhousut, kypärälakki, lapaset, sukat, ne äitiyspakkauksen valkoset päälytossut ja tumput, pipo ja toppahaalari
    Telakka ja turvakaukalo + vauvapeitto
    Tarviiko jotain muuta?
Tuleeko jotain selkeää mieleen, mitä mun listoista puuttuu tai en oo huomannu ajatella?
Tai jotain, mikä ois jotain kivaa ekstraa mitä suosittelet muuten vaan mukaan?

En oo vielä tehnyt listaa, mutta takaraivossa on, että jotain pillimehua olis ilmeisesti hyvä olla ja ehkä jotain pillilläjuotavaa proteiinijuomaa. Ja noista eväistä muistan sellasen ohjeen, että synnytyksessä tarvii sekä suolaa että sokeria. Otan varmaan taatelia, kuivattuja aprikooseja, jotain herkkua (tupla ja donitsit kuulostaa aina hyvältä) ja sit varmaan jotain suolapähkinöitä tai kaura/linssisipsejä. Ehkä kertoo jotain että oon lähinnä miettinyt mitä syötävää tarvin mukaan. 😅 En osaa sanoa, mitä tuosta sun listasta puuttuisi, näyttää mun silmään ihan kattavalta. Mutta toki eka kerta mullakin niin ei silleen hajua mistään.

Takaisin