Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Pakko kirjoittaa omia mietteitäki tänne!
Itellä tällä hetkellä 2v 5kk poika ja vajaa puolivuotias poika. Jo ennen toisen syntymää olin päättäny, etten enää halua lapsia näiden jälkeen. Synnärilläki vannotin miehelle, ettei varmasti enää yhtään tämän jälkeen. 
Noh, alotin tässä tovi sitte minipillereiden syönnin, ja menkat heitteli miten sattuu. Oli pakko sitte tehä jo raskaustestiki, kun olo oli muuten ihan samanlainen kun edellisten kanssa alussa. Asennoiduin sitte jo vähän siihen, että nonnii, nyt sitä sitte ollaan taas raskaana, mitähän tästäki tulee.. No testi sitte kuitenki näytti negaa, ja yllätyin kyllä kovasti omasta reaktiosta. Tuli haikeus, ja aloin miettiin, että ei se nyt sitte olis ehkä niin paha ollukkaan. Siitä lähtien olen nyt sitte tässä kuumeillu enemmän ja vähemmän.. Oishan se kiva koittaa sitä tyttöäki, kun kaks poikaa on jo. Ja jos sieltä poika sitte tuliski, niin sittepähän tulis. Siihen kolmeen kuitenki vedän sen rajan sitte :) Yrittään ei olla vielä alettu, jos vielä hetken oottais, että nuorempi pikkusen tuosta kasvais...
 
Täällä kanssa kolmosen haaveilija. =)
Meillä miehen kanssa entuudestaan 2 vuotias poika ja 7kk vanha tyttö. Ja kuume on noussut n.2kk sitten. Tai minulla, ei ehkä niinkään miehellä =) Olen monta kertaa mieheltä kysynyt tämän 2.kk aikana että tehtäisiinkö vielä yksi lapsi tähän meidän perheeseen, mutta vastausta ei oikeen ole tullu. Olen kyllä monta kertaa miettinyt että olenko ihan sekaisin päästäni kun vielä kolamnnen haluan. Pojalle nimittäin on tullut jonkin sortin uhmis tässä ihan vähän ajan sisällä =) Mutta nämähän on ihan normi settiä että lapset oikuttelee. Ja se että jaksaako sitä taas valvoa pienen vauvan kanssa, sitten jos kävisi niin että kolmas syntyisi tähän perheeseen.

Vähän painaa myös sekin takaraivossa että mitenkä se raskaus aika menisi. Molemmilta lapsilta odotus aika ollut aika raskasta. Ekasta henkisesti ja tästä tokasta fyysisesti. Tyttö syntyi sektiolla ja se jännittää hieman että mitenkä kolmannen kanssa menisi synnytys. Haaveissa olisi että saisin vielä alakautta synnyttää. Oli aika raskasta toi sektiosta palautuminen. Sairaalassa harmitti kun en saanut niin hyvin hoidettua tyttöä, koska oli niin kovat kivut.

Mutta kovasti odotan että josko mies jossain vaiheessa innostuisi pikku kolmosesta =) Ei ehkä vielä tämän vuoden puolella mutta ensi vuotta katsoen.
 
Täällä olis yks hurahtanut. Vauhtikaksikko alkaa olla vähän helpommassa vaiheessa ja ajatukset eksyvät aika usein vauvaunelmiin. Mitä tämä nyt on... Nykytilanne on niin hyvä! Näinhän kaiken pitikin olla. Koti, 2 lasta, hyvät työpaikat. Nyt vaan alkanut unelma pikkukolmosesta elää. Aikamoinen myllerrys päässä menossa. En edes uskalla miestä sotkea näihin ajatuksiin vielä. Jospa tämä menisi ohi...
 
Minä kanssa täällä haaveilen kolmatta lasta. Meillä on jo 2.vuotias poika ja 8kk tyttö =)
Vauvakuume nosti päätään jo vuoden alussa, mutta vielä on pöksyt pidetty visusti jalassa. Mies näytti peukkua kolmoselle vasta vähän aikaa sitten. Tämän kolmosen yrittäminen menisi varmaankin loppu vuoteen 2013, koska jos hyvin käy niin aloitan aikuisopistossa lähihoitaja koulutuksen tänä syksynä. Olen vaihtamassa ammattia jotta saataisiin vähän lisää varmuuttaa tähän talouteen ja saisin semmoisen työn joka on ollut haaveissa monta vuotta. Jännittää hiukan lähteä opiskelemaan kun siitä nyt on kumminkin jo 8 vuotta kun viimeksi on koulussa ollut. Valmistuin -05 kauppiksesta ja sen jälkeen kolmisen vuotta työelämässä ennen laspsia. Hurjaa sinänsä laittaa vuoden ikäinen tyttö hoitoon, mutta onhan se uhraus tehtävä jotta saadaan tämä mamma kouluun. Poika on ollut talven ja kevään aamupäivä kerhossa kerran viikossa joten on tottunut olemaan jonkin verran erossa minusta. Mutta odotan innolla sitä päivää kun saamme kolmosen tähän perheeseen. Onko täällä ketään jotka odottavat ja käyvät koulua samaan aikaan? Tai ovat koulussa ja haaveilevat/yrittävät lasta?
 
ennemminkin jo kirjoittelin. Mutta siis joo; aikoinani lupasin ja vannotin, ei enään koskaan ! Miten kävikään
Kevät toi kuumeen hullun lailla pintaan. Mulla on varmaan krooninen vauvakuume.  Ja perustelen kaiken itelleni, että kolme on hyvä määrä, mahtuu normaalilla autolla kaikki kulkemaan ;]
 
Moi kaikille. Löytyyköhän täältä vielä kolmosesta haaveilevia? Meiltä löytyy kotoa jo 5v ja 3v pojat ja niin se vaan vauvakuume pikkuhiljaa alkoi viime talvena ja keväällä sitten iski kunnolla päälle :). Vielä vuosi sitten vannoin, että ei koskaan enää lapsia, poikien vauva-ajat eivät ole olleet helpoimmasta päästä allergioiden, refluksin yms vuoksi, mutta aika todellakin kultaa muistot. Kaikki vauvatavara ja -vaatteet on annettu tai myyty eteenpäin ja muutenkin oltiin jo asennoiduttu siihen, että meidän perhe on tässä.

Pillerit jätin pois viime menkkojen jälkeen, eli ensimmäinen yrityskuukausi olisi kai menossa. Ajatuksena oli, että ei yritetä, vaan annetaan vaan tulla, mutta se on kauhean vaikeaa kun mulla on hyvin selvät ovis-oireet :). Eli täsmäisku tehtiin kyllä tässä kuussa ja nyt odotan että pääsisin testaamaan, ehkä viikon päästä. Me olen aina tullut raskaaksi helposti, esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta ja kakkonen muistaakseni toisesta. Tosin ennen kakkosta mulla oli myös tuulimunaraskaus, joka meni kesken itsekseen, sekä alkuraskauden keskenmeno, jolloin tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Ikää meillä molemmilla on jo 36v, joten saa nähdä vaikuttaako se.

Parit pikku bodyt olen jo ostanut :)
 
Minäkin hyppään tänne tuolta ex-helistimestä. Mulle kävi varmaan kuten monelle muullekin, että ei ollut enää käytössä se sähköpostiosoite, johon uusi salasana olisi tullut ja uudelleen rekisteröitymistähän ei siellä vielä ainakaan pystynyt tekemään :/

Eli 4-vuotiaan pojan ja 2-vuotiaan tytön 33-vuotias äippä. Aina olen haaveillut ainakin kolmesta ja hulluimmissa unelmissa jopa 4 lapsesta, mutta nyt ainakin hyvä, että kolmannen saan. Mies nimittäin olisi ollut tyytyväinen jo näihin olemassa oleviin. Lisäksi 4-vuotiaalla alkoi ihan kunnon uhmakausi keväällä ja se on raastanut hermoja sekä itseltä että mieheltä. Mies jopa ilmoitti, että enempää ei tule ja se sai mut tosi surulliseksi. En ollut ollenkaan valmistautunut edellisessä raskaudessa, että se olisi sitten se viimeinen, joten se tuntui pahalta, että uutta raskautta ei enää tulisi.

No mutta keskusteltiin asia ja yksi saa vielä tulla. Ei kyttäillä päiviä vaan mennään himojen mukaan ;)

Kierrot ovat vähän sillai ja tallai ollut mulla; viimeiset nyt 24-26 välillä, pisin väli jopa 84 päivää. Imetys loppui tytön täyttäessä 2 vuotta ja joku tilastointi on että 4 kk imetyksen loputtua uusi raskaus olisi otollisimmillaan. Näin kävi viimeksi ainakin ;) 
 
Heipähei!
Minäkin ilmottaudun tähän pinoon :)
Meillä on kaksi poikaa ukkokullan kanssa, 2v5kk ja 2kk vanhat, ja eikös vaan uusi vauvakuume ole jo molemmilla päällä :D Vielä ei ole edes menkat alkanu synnytyksen jälkeen... Mitään ehkäisyä meillä ei ole käytössä eli se kolmonen saa tulla heti vaan kun mahdollista.
 
Voisin minäkin tänne tulla takaisin, meidän kolmonen kun ei loppuun asti jaksanut :/ 
Uutta yritystä ollaan hiljalleen aloiteltu, tosin tällä hetkellä mennään vielä tulee jos on tullakseen meiningillä, kun ei tuo kierto ole vielä startannut synnytyksen jäljiltä. Kovasti odottelen että josko ne menkat sieltä taas löytäisi tännekkin, harvemmin niitä tulee toivottua mutta nyt olisi ihan kiva että alkaisi niin tietäisin että paikat on taas käyttökunnossa :)

Arjen kiireisenä meillä pitää kohta 5v poika ja juuri 2v täyttänyt tyttönen <3 Jospa me vielä se kolmaskin saataisiin.. 
 
Tänne mä varmaan kuulun.... Tai sitten tonne "kuumeilua kun yritystä ei näy". 
Kuumeilen... Kolmannesta ihanuudesta. Kaksi meillä jo on, kohta 2vee poika ja 6,5kk ikäinen tytön tyllerö. <3 
Ensin ajatuksena oli että nämä kaksihan riittää vallan mainiosti ja järki sanoo vieläkin niin mutta mitä mun mieli tekee! Alkaa kuumeilla vielä yhdestä! 
Mies ei vielä tiedä mun ajatuksista ja en tiedä miten suhtautuu koko asiaan, luulempa että hän ei halua, ainakaan vielä sitä kolmatta! 

Palailen tänne kunhan miehelle saan kerrottua ajatukseni! 

Tsemppiä kaikille yrittäville. On nämä lapset vaan niin ihania ja kaiken tämän elämän tarkoitus <3 
PePalle erityistsempit raskaalle taipaleelle! Jospa teillekin se kolmas pienokainen suotaisiin vielä <3 Tai voisko sanoa että neljäs koska kyllähän se menetettykin pienokainen on teidän sydämmissä mukana! 
 
täällä uusi tulee mukaan kans :) meillä on kaks lasta, tyttö ja poika, ikää 8v ja 5v. ja kolmatta kuumeillaan. eka yrityskierto menossa ja ovis ovella...katsotaan tärppääkö tästä kierrosta vai monenmontako kiertoa pitää taas tehdä....
 
Kivaa että täällä on keskustelu vilkastunut! Plussatuulia kaikille! PePalle erityistsempitys, hurjan rankan asian olette joutuneet käymään läpi. Jokaisen äidin ja isän kauhistus.

Mua vähän jo täällä jännittää, olo on ihan sellainen, että olisi jo tärpännyt. Oviksesta saakka on ollut "tuntemuksia", mutta niistä on vähän vaikea sanoa mitään, kun edellisestä kierrosta ilman pillereitä (tai imetystä) on jo niin monta vuotta. Nyt on kuitenkin ollut kahtena päivänän selvän etova olo ja mulla on kaikissa viidessä edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkanut tosi varhain. Ensi maanantaina tai tiistaina ehkä testailen, pe pitäisi alkaa menkat, mutta oviksen mukaan ollaan todennäköisesti pari päivää pidemmällä. Jos siellä nyt mitään on.... Kiva on kuitenkin jännätä!
 
Moikka,

minäkin olen entinen helistelijä ja päätin muiden mukana siirtyä tänne, toivottavasti täällä on aktiivista keskustelua eikä tarvitse odottaa viikko tolkulla viestejä...

Meillä on kaksi poikaa, 4- ja 2-vuotiaat ja kova polte kolmoseen....pillerit jätettiin pois jouluna, toukokuussa tärppäsi, mutta kahden viikon jälkeen meni heti kesken...nyt on mies lomalla ja otolliset päivät on käytetty hyödyksi ja taas toiveet korkealla että plussa tulisi...vielä kun jaksaisi pari viikkoa odottaa...on nämä viikot sitten aina niin piinaavia!!! Onneksi mies on lomalla vielä kaksi viikkoa niin aikakin menee nopeammin..

Tsemppiä täältäkin PePalle ja paljon voimaa ja rohkeutta!!!

Mariannu, vaikuttaa todella hyvältä, toivotaan että plussa tulee!!!!

On se tosiaan vaikeaa olla miettimättä asiaa...välillä voi mennä päiviä ettei mieti vauvaa lainkaan ja sitten taas on päiviä ettei muuta mietikään!!!! Kyllä miehillä on paljon helpompaa


 
Täällä maataan sängyn pohjalla räkätaudissa. Pitää siis jättää ihmisten pelastaminen tänään muille :P Mitähän olymialaisissa tänään olisi, kun kerrankin sais rauhassa katsoa? :D

Täällä taitaa olla tärppipäivät näinä päivinä. Olen päättänyt, että en enää kertoile miehelle kierron ajankohtia, kun se vain luo paineita. Onhan tuo nähty. Asioita mutkistaa, kun noin kaksi pirpanaa ovat alkaneet iltakukkujiksi. Kyllä tässä joku viikko sitten käytiin vaatehuoneessa pikasella, kun toinen saatiin nukkumaan ja toinen taisi pelata jotain videopelejä *blush*

Ja tuntuu kierto vähän pidentyvän kahteen edelliseen (24, 26), kun tänään kp22 ja ovista vasta nyt pukkaa. No saas nähdä saadaanko hyödynnettyä, kun oon tautinen ja miten lapset saadaan nukkumaan.

Viikonloppuja kaikille ja tosi mukavaa, että pinoon on löytänyt uusiakin kirjoittajia. :)

 
Ihanaa että täällä on elämää! Mä en ehdi/jaksa kovin moneen ketjuun kirjoitella, joten on kiva että se yksi on sitten aktiivinen.

Jahas, jatkan myöhemmin, pojat tappelevat...
 
Kiitos kaikille tsempeistä :) Kyllä tässä varmaan aletaan jo olemaan pahimmasta järkytyksestä yli vaikka olihan tuo aika kova kolaus ja vähän on nyt ristiriitaiset tunteet tätä uutta yritystä kohtaan. Toisaalta oon ihan innoissani ja ei malttaisi millään odottaa että pääsis aloittaa ihan kunnolla yrittämisen mutta sitten samalla pelottaa ihan kamalasti että mitäs jos käy taas samallalailla.. Pitää vaan toivoa että ensi kerralla olis parempi onni matkassa.

Mariannu Lupaavan kuuloisia oireita :) Paljon plussatuulia sinnepäin!

Hemppa Toivotaan että se mieskin lämpenis vielä kolmannelle :) Kyllä meilläkin mies lämpeni vähän hitaasti, ja aika kauan sain perustella miksi se kolmas on aivan pakko tehdä :D Tylsiä nuo miehet kun ei niille kelpaa syyksi se että kun "mä haluun!" :)) Meillä ukko tosin totesi heti kun suostui kolmanteen että mistään neljännestä on sitten turha haaveilla, ei raukka tiedä että mä kuumeilen jo siitä neljännestäkin ja ehkä vähän viidennestä :D Juu mulla on krooninen vauvakuume ja tuskin parannun siitä ikinä..

Flakes Sinne myös paljon plussatuulia!! :) Ja ihan samaa mieltä tuosta että kyllä miehillä on helpompaa, niillä ei ole hajuakaan miten tuskastuttavaa on kun ei pysty muuta ajattelemaan kuin raskautumista tai vastasyntyneitä nyyttejä.. ja jokapaikassa vain näkee isomahaisia mammoja taikka pieniä vauvoja :)

äitikahdelle Paranemisia! Meillä ollaan toistaiseksi vältytty pöpöiltä *koputtaa puuta* taitaa onni kääntyä kun molemmat aloittaa kohta päiväkodin o.O
Ja tuo on kyllä vähän haastavaa, että miten saa tärppipäivät hyödynnettyä kun on jo kaksi lasta. Omaa keskittymistä ainakin vähän häiritsee kun koko ajan korva tarkkana kuuntelen että koska makkarin ovelta kuuluu "Äiti, mitä te teette?" :DD

Meillä alkaa molemmilla muksuilla päiväkoti vähän reilu viikon päästä. Oon ihan hermona :) Vanhempi on ollut päiväkodissa aikaisemmin mutta nyt ollut n. puolitoista vuotta kotona ja nuorempi ei koskaan. Jännittää ihan hirveästi että miten se lähtee sujumaan. Meillä neiti on niin kovasti veljensä perään ja nyt pitäisi osata olla ilman veljeä ja selviytyä itse ilman toisen tukea ja turvaa, kamalaa :D Molempien ryhmät ovat vielä ihan vierekkäin, saa nähdä malttaako neiti pysyä oman ryhmänsä tiloissa ollenkaan. Taidan viettää ekat päivät päiväkodin edustalla pusikossa kiikaroimassa pihaa ja vakoilemassa onko kaikki ok :DD
 
PePa, mä voin jo kuvitella oman mieheni sanovan saman mitä sun mies on sanonut että turha sitten kuvitella mistään neljännestä. Mutta en kyllä itsekään sitä neljättä haluaisi! Ainakaan heti perään joten luulen että meidän lapset olis sit siinä. :) 
Kun haluan elää sitten vielä omaakin elämää etten elä vain lapsille. Ja nyt kun nuorena lapset tekee niin sitten on vielä aikaa itselle kun lapset kasvaa. :) 

Ja mun vauvakuume vaan nousee kun eilenkin mies työnsi tavarat sisään vaikka ehkäisyä ei ole käytössä! Ja jälkeenpäin vaan sanoi sinne ne tais mennä :D 
Toki nyt ei pitäis olla ovis käsillä kun odottelen menkkoja joten "varmat päivät" on käsillä :D 
Ja en itsekään ihan nyt haluaisi raskautua, korkeintaan loppuvuodesta, tyttö on kuitenkin vielä niin pieni. :) 

Mariannu, peukut on pystyssä että alkuviikosta se plussa tulee. :) Ja tuntemuksiakin kerta on. Monesti sitä itse aavistelee jos vois olla jotain tapahtunut. Kummasti molemmissa omissakin raskauksissa enteilin jo ennen kuukautisia että vois olla tärpännyt ja niinhän se oli molemmilla kerroilla. Toisella kerralla mahdollisuudet oli vielä pienet, yhden kerran pupuiltiin oviksen aikaan ja siitä se oli sit tärpänny. Testasin sillon varmuuden vuoksi kun ajattelin ettei se nyt siitä yhestä kerrasta voinu tärpätä. Ja nyt se tärppi nukkuu omassa sängyssään. :) 

Flakes, pahoittelut keskenmenosta. Peukut on pystyssä teillekin. :) 

äitikahdelle, pikaista paranemista. Mä tykkään katsoa noita olympialaisia näin sadepäivinä, mukavaa "erilaista" ohjelmaa telkkarista. Tänään näyttäs olevan yleisurheilua, mikäs sen mukavempaa katsottavaa! 

PePa, minäkin kauhulla odotan tuota päiväkotia/ryhmistä jos sinne joskus joutuu lapset laittamaan. Ja toki joutuukin, isot talolainat yms.. painaa rahapussia! Jotenkin kauhistuttaa ajatus laittaa pienet hoitoon, isompikaan kun ei ole vielä ollut ikinä hoidossa isommassa ryhmässä. Siksikin olisi hyvä tehdä se kolmas nyt putkeen, sais nämä olla vielä kotona. ;) Muuten päiväkotiin lähtö olis edessä ensi vuoden alussa. Meilläkin lapset on kuin paita ja peppu jo tässä vaiheessa, mitähän se on esim. vuoden päästä. Ja jos joutuu eri ryhmään, ei ole kiva. 
 
Hemppa Juu en mäkään nyt ainakaan vielä ihan tosissani neljännestä haaveile, tai välillä kyllä käy mielessä että olisipa kiva kun olisi tosi iso perhe. Mutta kyllä mulla on välillä hermot jo niin kireellä näiden kahden kanssa etten ees uskalla kuvitella mitä se sitten olis neljän tai viiden kanssa :DD Ja tosiaan sitä omaa elämääkin olisi kiva ehtiä vielä elämään ihan itselleen eikä vaan lapsille, näin mä sain miehenkin suostumaan kolmanteen, kun sanoin että sitten kun lapset olis isoja niin mekään ei vielä kovin vanhuksia oltais ja ehdittäis vielä hyvin tekee omia juttuja (nyt ollaan 26v ja 27v) :) 

Täällä alkoikin ne menkat tänään!! Pienet tuuletukset :) Harvemmin sitä tulee hyvälle mielelle tuommosesta vieraasta :D Mutta mulla on aina ollut enemmän tai vähemmän epäsäännöllinen kierto ja raskauksien jälkeen se on mennyt aina entisestään vaan enemmän sekaisin, joten en todellakaan kuvitellut että nyt tuon keskeytyneen raskauden jäljiltä tulisi näinkin pian ja säännöllisesti. Jos vaikka olisi hyvä merkki ja saataisiin pian uusi plussa :)
 
Uskaltaako PePa sulta kysyä mitä tapahtui? Rakennevika? Kohtukuolema? Sullahan oli viikkojakin sen verta, että pääsit äitiyslomalle.

Meillä näyttää nuorimmat olevan samanikäisiä ja tyttöjä. :)
 
Saa kysyä :)

Kohtukuolemaksi tuo kai luokitellaan kun oli viikkoja jo tuon verran..
Mitään syytä en vielä tiedä, ei oikein lääkärit osanneet mitään sanoa. Lokakuussa meillä on aika lääkärille jossa saadaan sitten kuulla noita ruumiinavauksen tuloksia, jos vaikka sitten saataisiin syykin selville.
Rakenneultrassa rv 19 huomattiin että vauva on kasvussa jäljessä viikkoihin nähden ja liikkuukin aika huonosti. Saatiin lähete lisätutkimuksiin viikon päähän. Rv 20 mentiin sitten uudestaan ultraan ja siellä laskettiin että n. 3 viikolla on kasvusta jäljessä, liikkuu edelleen huonosti ja lapsivettä on huolestuttavan vähän. Otettiin lapsivesinäyte ja saatiin uusi aika 2 viikon päähän. Lapsivesinäytteen tulokset oli puhtaat ja vauvalla oli terveen tytön kromosomit. Rv 22+4 mentiin sitten ultraan jossa todettiin että sydän ei enää lyö ja vauva on kuollut. Seuraavana päivänä käynnistettiin synnytys ja vauva syntyi rv 22+5. Luultavasti istukassa on ollut jotain häikkää, tai näin itse epäilen.
9.8 on uurnanlasku ja itse olen vielä marraskuuhun saakka kotona äitiyslomalla.

On ollut aika synkkä kesä mutta kyllä tää tästä, toivotaan parempaa syksyä :)
 
Takaisin
Top