Miten on sujunut vauvan kanssa?

Leija

Oman äänensä löytänyt
Itse en salaiseen ryhmään kuulu ja täällä ollut niin hiljaista niin kyselisinkin miten muilla elokuisilla on mennyt vauvan kanssa?

Meillä täytetään huomenna 5kk. Jännittää 5kk neuvola, kun vauvan paino on noussut niin hitaasti ja painokontrollissa on ravattu koko aika. Nykyään mennään päivät korvikkeella ja vain öisin suostutaan imemään rintaa. Korvikkeena vieläpä kallis Nutrilon pepti syneo koska reagoi minun kauttani maitotuotteille joten olen jättänyt maitotuotteet pois ruokavaliostani.

Refluksiakin (silent refluks) oli ensimmäiset 3kk, mutta se on luojan kiitos jo helpottanut. Nyt sitten epäilynä kireä kielijänne jota käytiin julkisella näyttääs, mutta oli turha reissu. Vaisto sanoo, että pitäisi käydä yksityisellä kielijänteisiin erikoistuneella lääkärillä, mutta kukkaro on toista mieltä :Grimacing Face:

Muuten tyttö on aivan hyväntuulinen, kääntyy selältä vatsalle ja takaisin, imeskelee varpaitaan ja vaihtaa lelua kädestä toiseen.
 
Täällä vauvan kanssa on mennyt oikein kivasti. :smiling-eyes: Poika kasvaa hyvää vauhtia rintamaidolla eikä vielä olla kiinteitä tarjottu. Ensi viikolla ikää tulee 5kk ja pikkuhiljaa aletaan soseita maistelemaan.

Kielijänne täälläkin mietityttää, mutta täällä päin Suomea ei noita asiantuntijoita ole eikä nyt tällä hetkellä pystytä kauemmaksi lähteä.
 
Meillä myös menee kivasti. Vauva kasvaa ja kehittyy hienosti. Ihana pikku pakkaus :red-heart:

Julkiselle saattaa tosiaan olla aika mahdoton päästä, joten toivottavasti se yksityinen järjestyisi jossain välissä! Tsemppiä!
 
Meilläkin on mennyt kivasti. Ihanaa ja haikeaa samaan aikaan, kun nämä kasvavat ja kehittyvät niin nopeasti. Välillä toki väsyttää mutta väsymyksessäkin olin varautunut pahempaan.

Meillä ei ole ollut haasteita syömisen kanssa, mutta olen kuullut noista kielijännehaasteista aika paljonkin. Ei taida olla kovin harvinaisia. Luulen kyllä, että maksaa itsensä takaisin monessa mielessä, jos se saadaan kuntoon. En ole varma, rikonko foorumin sääntöjä, jos mainitsen, että fb:ssä taitaa olla asiaan oma vertaistukiryhmäkin, jossa esim. vinkataan lääkäreistä. Olen kuullut useampia caseja, että esim. neuvolassa lääkäri on sanonut kaiken olevan kunnossa ja vasta aiheeseen perehtyneeltä lääkäriltä on saatu apua. Mun yksi työkaveri vastikään harmitteli, ettei ollut hakenut apua aiemmin; niin merkittävä vaikutus operoidulla jänteellä oli ollut arkeen.
 
Ja foorumilla pyörin kyllä melkein päivittäin mutta eipä ole tullut pitkään aikaan edes katsottua, onko tässä julkisella puolella uusia viestejä – niin automaattisesti menen suoraan salaiselle puolelle. Siellä keskustelu on edelleen aktiivista, vaikka toki pienemmällä porukalla nykyään kuin odotusaikana.
 
Takaisin
Top