Äitiysavustus - äitiyspakkaus vai rahana?

Äitiyspakkauksen voi saada ulkomaille, jos asuu siellä vain tilapäisesti ja kuuluu vielä Suomen sosiaaliturvan piiriin (ja tietyissä muissa tapauksissa, kuten jos on lähetetty työntekijä tai opiskelee ulkomailla). Itse olen asunut täällä jo noin 10 vuotta ja tippunut Kelan piiristä aikoja sitten. Suomalainen henkilötunnus minulla on toki edelleen, koska se kuuluu jokaiselle Suomen kansalaiselle (myös esikoisellani on se, vaikkei hän ole ikinä kuulunut Suomen sosiaaliturvaan).

Tämä on kyllä jännä. Hänkin on asunut Suomen ulkopuolella reilusti yli toistakymmentä vuotta, maa vaan on vaihtunut useamman kerran. Välillä kyllä asuivat Suomessakin, mutta se oli vasta lapsen syntymän jälkeen.
 
Varmaan otan pakkauksen. Lähivuosina on ollut tosi kivoja kuoseja ja onhan siinä paljon muutakin tarpeellista. :) Esikoisen kohdalla ei ole vanhojakaan tavaroita ottaa uusiokäyttöön!
 
Kävin tutkimassa kans, niin kelan instagramissa ainakin oli jotain tästä julkaisusta huomenna!

Piti käydä itsekin kurkkaamassa, ainakin tuon instakuvan perusteella olisi taas aika kivaa värimaailmaa tulossa! Pitää laittaa huomiselle muistutus että muistan käydä katsomassa :D

Eikö tänä vuonna ole syntynyt aika paljon vauvoja? Voi olla ettei tämän vuoden boksi riitä kovin pitkälle ensi vuoteen jos syntyvyys on ollut odotettua korkeampaa ja sen vuoksi julkaisevat jo aiemmin?
 
Piti käydä itsekin kurkkaamassa, ainakin tuon instakuvan perusteella olisi taas aika kivaa värimaailmaa tulossa! Pitää laittaa huomiselle muistutus että muistan käydä katsomassa :D

Eikö tänä vuonna ole syntynyt aika paljon vauvoja? Voi olla ettei tämän vuoden boksi riitä kovin pitkälle ensi vuoteen jos syntyvyys on ollut odotettua korkeampaa ja sen vuoksi julkaisevat jo aiemmin?

Joo, tänä vuonna on ollut vauvabuumi! Ehkä nyt käy pitkästä aikaa niin, että suurin osa 2022 vauvoista saa oikeasti vuoden 2022 pakkauksen :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: Anu
Piti käydä itsekin kurkkaamassa, ainakin tuon instakuvan perusteella olisi taas aika kivaa värimaailmaa tulossa! Pitää laittaa huomiselle muistutus että muistan käydä katsomassa :D

Eikö tänä vuonna ole syntynyt aika paljon vauvoja? Voi olla ettei tämän vuoden boksi riitä kovin pitkälle ensi vuoteen jos syntyvyys on ollut odotettua korkeampaa ja sen vuoksi julkaisevat jo aiemmin?

Voihan olla toki näinkin! Mutta positiivinen asia kyllä, jos on tosiaan niin että 2021 pakkaus loppuisi "oikeaan aikaan" kun vuosi vaihtuu. :Grinning Face With Smiling Eyes:
Samaa katselin kans, tosi kivan näköisiä ainakin ne kuvassa olevat vaatteet oli! Jännä nähdä, millaisia loput on.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Anu
Tosi kivoja kuoseja näyttäisi olevan!
Tiedän kuitenkin esikoisen ajoilta, että niin suuri osa jäisi käyttämättä, että varmasti otan rahana tällä kertaa.
 
Oi miten ihana pakkaus! Jos tästä odotuksesta tulee vauva syliin asti, tuskin maltan olla ottamatta tuota. :smiling face with heart-eyes: En yleensä tykkää mustasta vauvoilla, mutta on tuo haalarikin kiva, vaikken ehkä itse ois tuota väriä valinnut. Mutta kokonaisuus kyllä tosi kivan näköinen, tykkään.
 
Tosi kivoja kuoseja näyttäisi olevan!
Tiedän kuitenkin esikoisen ajoilta, että niin suuri osa jäisi käyttämättä, että varmasti otan rahana tällä kertaa.
Mustakin tosi kivan näköisiä, että himottaisi ottaa. Meillä suurin osa vaatteista lähti käyttämättä eteenpäin. Kakkosen kohdalla otin rahan
 
Onkohan nuo panda-housut Ehta-merkin pöksyt. Jos on, niin äiti pääsee samistelemaan vauvan kanssa. :smiling face with heart-eyes:
 
Mä en tykännyt... Missä on värit.. ja söpöt eläin kuosit Tän vuoden pakkaus oli niin ihana et harmittaa ihan sikana ettei saa sitä tossa uudessa ehkä pari juttua mitkä on kivoja et ihan itkettää että nyt mietin oikeesti että pitäiskö ottaa vaan se raha :loudlycrying::loudlycrying:
 
Me otetaan varmaan rahana. Esikoisen pakkaus on 2019 versio (vaikka syntyi 5/20), ja petyin aika monen tuotteen kohdalla laatuun :/ Sisävaatteet varsinkin nukkaantui heti käyttöönottopesussa :Grimacing Face: Oisin mieluummin ottanut vähän vähemmän, mutta laadukkaampaa tavaraa.

Toki nyt on suurin osa kaikesta jo esikoisen jäljiltä valmiina, niin senkin takia raha. Aattelin kyllä, että metsästän jostain äp-kirppikseltä sen itse pakkauksen, kun se on esikoisellakin muistolaatikkona, ja ehkä makuupussin :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Takaisin
Top