Oliko synnytyssairaalassa ruuhkaa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tiedätkö, oliko sairaalassa ruuhkaa, kun olit synnyttämässä? Vaikuttiko se sinuun?

Esikoisen aikaan ei tainnut olla. Ainakin ennen synnytyssaliin menoa oltiin kolmen hengen huoneessa miehen kanssa ihan keskenämme. Synnytyksen jälkeen taas suurimman osan ajasta oli kolmen hengen huoneessa kaksi äitiä.

Kuopuksen aikaan oli sitten erilaista. Synnytystä käynnistäessä oli samassa huoneessa toinen odottaja. Tilanne oli siitä vähän nihkeä että tällä toisella koitettiin saada raskaus vielä jatkumaan kun itselläni käynnistettiin yliaikaisuuden takia. Ballongin irrottua (iltapäivällä) jouduin odottamaan seuraavaan päivään että päästiin synnytyssaliin jatkamaan käynnistelyä. Ei ollut vapaana synnytyssalia (tai varmaan olisi löytynyt, jos olisi ollut synnytys kunnolla käynnissä).
 
Nyt kesällä oli yleisesti joka synnytyssairaalassa ruuhkaa ja meille kätilö sanoi, että onneksi ei tultu edellisyönä, jolloin oli ollut todella kiireistä, hän ei ollut ehtinyt pitämään taukojakaan. Meille ei ainakaan näyttäytynyt, että olisi ollut kiire.
 
Mun lisäksi monitorissa näkyi 2 synnyttäjää. Kysyi hoitajalta ihan, että onko tää totta että näin vähän synnyttäjiä. Osastolla ehkä 4. Sanoi mulle että nyt on tosi vähän tällä hetkellä.

Sain ikioman huoneen itelleni ja ei tarvinnut maksaa perhehuonemaksua yms... Oli aivan ihana rauha.
 
esikoisen synnytyksessä olin viimeinen synnyttäjä joka sillä hetkellä mahtui sisään. näkyi myös siinä, että kätilöt juoksivat huoneiden välillä ja sai/joutui olemaan aika pitkiäkin aikoja välillä itsekseen. selkeästi heillä oli kova kiire. hoito oli silti hyvää, siitä ei valittamista.
 
Ekasta ei kai varsinaisesti ollut ruuhkaa, kerrottiin kuitenkin että perhehuone saatetaan koska tahansa muuttaa useamman huoneeksi.

Tokasta oltiin vikat sairaalaan otetut. Kiire näkyi, tai no kätilöitä ei näkynyt ja soittamalla sai minuutiksi käymään.

Kolmosesta ei ruuhkaa

Nelosesta pahoittelivat jälkikäteen ruuhkaa ja sitä että jouduttiin olemaan niin paljon omissa oloissa. Juuri sopivasti kyllä olivat mun mielestä paikalla, enkä olisi mitään huomannut jos eivät olisi sanonut. Sain kuitenkin oman huoneen perhe osastolta (koronan takia?)
 
Ekasta ei ollut ruuhkaa nykyisin lopetetussa pikkusairaalassa. Sain hyvää ohjausta ja tuntui, että meille oli aikaa.

Tokasta olin isossa sairaalassa. Synnytyssalissa kiire ei näkynyt muuten kuin perus sairaalasynnytysmeiningissä.
Osastolla jäin vaille minkäänlaista ohjausta edes osaston tavoista, jouduin ahtaaseen kolmen hengen huoneeseen, joka tuntui vankilaosastolta, enkä oikein tuntenut oloani yksilöksi. Vauvan sokereita ei mitattu uudestaan, vaikka se oli rajoilla.
 
Ei ollut. Ekaa synnyttäessä oli muutama muu synnyttäjä myös, mutta saatiin perhehuone helposti. Toista synnyttäessä oli tyhjää täynnä, ei ollut tullut muita vauvoja sinä päivänä. Toinen päivän synnyttäjä tuli sisään kun meitä kärrättiin ulos salista. Oma huone oli, mutta koronan vuoksi ei perhehuonemahdollisuutta ollut.
 
Meillä on ollut onnea, kummallakaan kerralla ei ole ollut ruuhkaa. Saimme molemmilla kerroilla myös perhehuoneen.
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä ja ei. Ensisijaisessa synnytyssairaalassa ei kukaan vastannut puhelimeen useaan tuntiin joten päädyttiin lopulta muualle. Siellä oli kyllä useampi synnyttäjä mutta ei kiireen tuntua. Kahden hengen huoneessa toinen asukas lähti kotiin pari tuntia sen jälkeen, kun itse sinne pääsin, ja uusi huonetoveri tuli pari tuntia ennen kuin itse pääsin kotiin.
 
Takaisin
Top