IVF/ICSI-HOIDOT 2021

MyyräMatikainen, miten kävi ovistestauksen kanssa?

Madalena, onpa piinaavaa mutta noilla viikoilla voi olla vähän tuuristakin kiinni mitä näkyy. Ja mitä tulee täällä kirjoitteluun plussan jälkeen, ainakin itse ajattelen että varhaisultraan asti on niin epävarmat ajat että en ihmettele jos ei vielä halua mennä plussanneiden ketjuun kirjoittamaan. Muutenkin kiva kuulla miten ultrassa kävi.

Pupsis, toivotaan että oli viivan alku ja olisi vahvistunut seuraavassa testissä.

HoPe, kuulostaa lupaavalta jos normaalisti vuoto olisi jo alkanut ja nyt ei näy mitään. Ei ne Lugetkaan kaikilla pidä vuotoa poissa jos menkat on tosiaan alkaakseen, tukevat vain alkanutta raskautta.

Hieman yllättäen näyttää siltä, että mulla meneekin tämä kierto ohi. Tänään vasta kp 10 ja aamulla viittä vaille ovisplussa. Ei ihan vielä tasavahvat viivat, mutta niin monet kuukaudet olen ovista testannut että tiedän ettei noin vahvaa viivaa tule ilman että ovis olisi tulossa. Jos ovis on huomenna, niin blaston siirto osuisi sunnuntaille. Olen melko varma, että meidän klinikalla tehdään siirtoja lauantaisin mutta ei sunnuntaisin.

Mulla pitäisi olla tänään ip ultra, mutta teen vielä parin tunnin päästä uuden testin ja soitan sitten klinikalle. Jos eivät tee siirtoja su, ei auta kuin perua ultra ja kokeilla uudestaan ensi kierrossa.
 
MyyräMatikainen, miten kävi ovistestauksen kanssa?

Madalena, onpa piinaavaa mutta noilla viikoilla voi olla vähän tuuristakin kiinni mitä näkyy. Ja mitä tulee täällä kirjoitteluun plussan jälkeen, ainakin itse ajattelen että varhaisultraan asti on niin epävarmat ajat että en ihmettele jos ei vielä halua mennä plussanneiden ketjuun kirjoittamaan. Muutenkin kiva kuulla miten ultrassa kävi.

Pupsis, toivotaan että oli viivan alku ja olisi vahvistunut seuraavassa testissä.

HoPe, kuulostaa lupaavalta jos normaalisti vuoto olisi jo alkanut ja nyt ei näy mitään. Ei ne Lugetkaan kaikilla pidä vuotoa poissa jos menkat on tosiaan alkaakseen, tukevat vain alkanutta raskautta.

Hieman yllättäen näyttää siltä, että mulla meneekin tämä kierto ohi. Tänään vasta kp 10 ja aamulla viittä vaille ovisplussa. Ei ihan vielä tasavahvat viivat, mutta niin monet kuukaudet olen ovista testannut että tiedän ettei noin vahvaa viivaa tule ilman että ovis olisi tulossa. Jos ovis on huomenna, niin blaston siirto osuisi sunnuntaille. Olen melko varma, että meidän klinikalla tehdään siirtoja lauantaisin mutta ei sunnuntaisin.

Mulla pitäisi olla tänään ip ultra, mutta teen vielä parin tunnin päästä uuden testin ja soitan sitten klinikalle. Jos eivät tee siirtoja su, ei auta kuin perua ultra ja kokeilla uudestaan ensi kierrossa.

Plussa tuli eilen.
Tein rfsun testin ja se oli tosi hailura. Sit kuitenkin tili tunne, et tuhlaanpa nyt kuitenkin digin, niin hymynaama tuli. Liuskat on kyllä ihan pyllystä Alien Monster
Nyt täällä istun polin odotustilassa, 10min päästä ultra. Tulin nyt kuitenkin, vaikka siirto tuskin onnistuu. Mut pääsen ainakin kysymään. Viime viikolla tuli taysin paperit, niin oli et pas tehtäis lääkekiertoon, vaikka on omasta kierrosta ollu puhetta....
 
Kaikki oli mallillaan. Munarakkula oli vasemmalla, 22mm, limakalvo yli 10mm.
Sovittiin siellä, et siirto seuraavasta kierrosta omaan kiertoon, mutta sitten soittikin perään, et tehdään kuitenkin lääkkeelliseen, koska on tiputtelua ollu viime kierrossa niin aikaisessa vaiheessa. Mennään sillä Beaming Face With Smiling Eyes
 
MyyräMatikainen, hyvä jos on lääkkeellinen kierto, niin ei tarvitse ainakaan stressata ajoitusta. Harmi että tähän kiertoon eri onnistunut.

Mä nyt olen sittenkin menossa siirtoon ensi viikon maanantaina. Soitin klinikalle ja hoitaja laittoi soittopyynnön ihan lääkärille, jonka kanssa pääsin puhumaan ennen kuin raahasin itseni ultraan. Lääkäri oli ihme kyllä sitä mieltä että ovulaatiopäiväksi lasketaan o+ plus kaksi päivää, ihan niin kuin irrotuspiikistäkin. Ovitrelle vielä varuiksi tänä iltana, kun testi ei ollut ihan plussa.

Vähän ristiriitaiset tunteet. Olen toki iloinen että päästään siirtoon tässä kierrossa, mutta hämmentää kun tuntuu että kaikkialla muualla lasketaan ovulaatiopäiväksi testistä seuraava päivä. Niin kuin monessa muussakin hoitoja koskevassa päätöksessä, kun lääkäreillä on hyvinkin erilaisia mielipiteitä niin väkisin sitä miettii että veikkasiko juuri tämä minun lääkäri nyt oikein. Olisin toki voinut sanoa että ei siirretä tässä kierrossa, mutta en viitsinyt kyseenalaistaa lääkäriä ja toisaalta jos seuraavassa kierrossa kuitenkin laskentatapa on sama, niin eihän odotettelu mitään muuta.
 
Ai niin, limakalvo oli hyvä 11 mm. Munarakkulan kokoa lääkäri ei muistanut kirjoittaa paperille, mutta iso se oli ja ihan kuulemma irtoamisvalmis.
Niin että jos joku muu on joskus tilanteessa jossa joutuu miettimään että toimiikohan kaksi vuotta sitten vanhaksi menneet Letrot vielä, niin ainakin mulla kahden kierron perusteella toimii erittäin hyvin. :D

Laitan vielä kuvan mun ovulaatiotestistä, joka myös lääkärin mielestä oli lähes plussa. (Hän halusi nähdä kuvan.)
 

Liitteet

  • 20211025_123127.jpg
    20211025_123127.jpg
    373.7 KB · Katsottu: 127
MyyräMatikainen, hyvä jos on lääkkeellinen kierto, niin ei tarvitse ainakaan stressata ajoitusta. Harmi että tähän kiertoon eri onnistunut.

Mä nyt olen sittenkin menossa siirtoon ensi viikon maanantaina. Soitin klinikalle ja hoitaja laittoi soittopyynnön ihan lääkärille, jonka kanssa pääsin puhumaan ennen kuin raahasin itseni ultraan. Lääkäri oli ihme kyllä sitä mieltä että ovulaatiopäiväksi lasketaan o+ plus kaksi päivää, ihan niin kuin irrotuspiikistäkin. Ovitrelle vielä varuiksi tänä iltana, kun testi ei ollut ihan plussa.

Vähän ristiriitaiset tunteet. Olen toki iloinen että päästään siirtoon tässä kierrossa, mutta hämmentää kun tuntuu että kaikkialla muualla lasketaan ovulaatiopäiväksi testistä seuraava päivä. Niin kuin monessa muussakin hoitoja koskevassa päätöksessä, kun lääkäreillä on hyvinkin erilaisia mielipiteitä niin väkisin sitä miettii että veikkasiko juuri tämä minun lääkäri nyt oikein. Olisin toki voinut sanoa että ei siirretä tässä kierrossa, mutta en viitsinyt kyseenalaistaa lääkäriä ja toisaalta jos seuraavassa kierrossa kuitenkin laskentatapa on sama, niin eihän odotettelu mitään muuta.
Olipas jännä, kun noin meni. Mut hyvä noin Clapping Hands Light Skin Tone
Mulla ei oo varmaan vielä irronnut munasolu, kun ei oo tärinäkivut ilmaantunu. Mut hyvin lähellä on.

Toisaalta hyvä, et meni näin. Mulla on olkapää niin kipeä, enkä oo viittiny syödä Buranaa, niin nyt sit otan kuurina. Josko sit vähän antais periksi..
 
Täällä oli vissiin muitakin tällä hetkellä, jotka piinaili tässä ennen varhaisultraan pääsyä, tai te joilla kokemusta tästä piinaavasta ajasta, niin oletteko seuranneet raskaustestin viivan vahvistumista odotellessa? Miten on tummunut jos hyviä/huonoja lopputuloksia?
Itse tein tänään aamulla raskaustestin (dpo19) ja viiva ei juurikaan ollut vahvistunut sitten perjantai aamusta (dpo16) ja tuntuu että pakko sen olisi kolmessa päivässä täytynyt sen verran vahvistua että selkeä ero näkyisi.. :sad001
Kurja fiilis ollut tämän päivän, onkohan sitä kuitenkaan vieläkään sitten oikeasti raskaana..
 
Muokattu viimeksi:
Täällä oli vissiin muitakin tällä hetkellä, jotka piinaili tässä ennen varhaisultraan pääsyä, tai te joilla kokemusta tästä piinaavasta ajasta, niin oletteko seuranneet raskaustestin viivan vahvistumista odotellessa? Miten on tummunut jos hyviä/huonoja lopputuloksia?
Itse tein tänään aamulla raskaustestin (pp19) ja viiva ei juurikaan ollut vahvistunut sitten perjantai aamusta (pp16) ja tuntuu että pakko sen olisi kolmessa päivässä täytynyt sen verran vahvistua että selkeä ero näkyisi.. :sad001
Kurja fiilis ollut tämän päivän, onkohan sitä kuitenkaan vieläkään sitten oikeasti raskaana..


Tein vain yhden liuskatestin ja sitten Clearbluen viikkonäytöllisen. Pystyisitkö testaamaan sellaisella tai käydä verikokeessa? Joillekin noi viivatestit tuo positiivisella tavalla jännitystä mutta mulle päinvastoin.
 
Mikä ero muuten on noilla laastareilla ja suun kautta otettavilla lääkkeillä? Estradot vs zumenon/progynova?

Mulle lääkäri sanoi ettei ole mitään väliä kumman valitsee, sen mukaan kumpi itselle mieluisampi. Valitsin laastarin, se on niin huoleton ja huomaamaton kun vaan muistaa kahdesti viikossa vaihtaa.
 
Täällä oli vissiin muitakin tällä hetkellä, jotka piinaili tässä ennen varhaisultraan pääsyä, tai te joilla kokemusta tästä piinaavasta ajasta, niin oletteko seuranneet raskaustestin viivan vahvistumista odotellessa? Miten on tummunut jos hyviä/huonoja lopputuloksia?
Itse tein tänään aamulla raskaustestin (dpo19) ja viiva ei juurikaan ollut vahvistunut sitten perjantai aamusta (dpo16) ja tuntuu että pakko sen olisi kolmessa päivässä täytynyt sen verran vahvistua että selkeä ero näkyisi.. :sad001
Kurja fiilis ollut tämän päivän, onkohan sitä kuitenkaan vieläkään sitten oikeasti raskaana..
Ymmärrän että stressaa mutta yrittäisin olla laittamatta liikaa painoarvoa noihin virtsatesteihin. Sillä on aika mahdoton seurata noin pieniä muutoksia mitä kolmessa päivässä tulee, ei niitä ole suunniteltu siihen käyttöön. Edes viikkotestit ei ainakaan mulla reagoinut noin lyhyellä aikavälillä. Lisäksi toi virtsasta mittaaminen on myös aika epätarkkaa kun viivan tummuus riippuu paljon siitäkin kuinka paljon olet juonut ja kuinka paljon sun kroppa on käyttänyt nestettä ja milloin olet viimeksi käynyt pissalla. Eli ihan hirveästi muuttujia ja testi joka ei ota niitä huomioon ja jota ei ole suunniteltu mittaamaan hcg:n muutosta vaan ainoastaan sitä onko sitä vai ei. Eli kannattaa tosiaan yrittää olla antamatta liikaa painoarvoa niille viivoille :) Toivottavasti stressi vähän hellittäisi ja uskaltaisit vähän myös nauttia Beating Heart
 
Täällä oli vissiin muitakin tällä hetkellä, jotka piinaili tässä ennen varhaisultraan pääsyä, tai te joilla kokemusta tästä piinaavasta ajasta, niin oletteko seuranneet raskaustestin viivan vahvistumista odotellessa? Miten on tummunut jos hyviä/huonoja lopputuloksia?
Itse tein tänään aamulla raskaustestin (dpo19) ja viiva ei juurikaan ollut vahvistunut sitten perjantai aamusta (dpo16) ja tuntuu että pakko sen olisi kolmessa päivässä täytynyt sen verran vahvistua että selkeä ero näkyisi.. :sad001
Kurja fiilis ollut tämän päivän, onkohan sitä kuitenkaan vieläkään sitten oikeasti raskaana..
Mulla kävi niin, että DPO 16-19 viivat näytti täysin tai lähes täysin samalta (Pregcheck) ja olin jo ihan luovuttanut, ettei tästä mitään tule. Pääsin sitten labraan DPO 19 ja hcg oli jo yli 1000, mitä ei millään uskoisi niin hailakalle viivalle. Olisiko sun mahdollista päästä mittauttamaan hcg? Mulla se toi mielenrauhaa (ainakin hetkeksi), ja lopetin liuskatestien teon siihen paikkaan :)
 
Välikierto lusittu, tänään kp1 ja PAS-ultra varattu kp10. sitten vaan toivotaan ettei ovis osu huonoille päiville (riski on, jos kierto etenee normaalisti, kun tää PAS on suunniteltu omaan kiertoon). no jospa tuolla ultrassa nähdään mikä tilanne, ja voiko pelastaa irrotuspiikillä tarvittaessa. kovasti haluaisin ekan viidestä blastosta kyytiin :Heartred
 
Kiitos viesteistä, tottahan se on ettei noihin testeihin pidä sokeasti luottaa, itse tänä aamuna huomasin että itse testiviiva oli vaaleampi kun aiemmissa testeissä (preg check) niin viivat olivat sitten melkein yhtä vahvat tällä kertaa.
Täytyy varmaan soittaa ja kysyä jos tässä välissä pääsisi käymään verikokeessa, se kyllä sitten rauhottaisi mieltä jos sieltä tulisi hyvät lukemat. Voi kun olisi sitä kärsivällisyyttä vähän enemmän suotu :D
 
*halit* Niinpä...
Mitä teillä tapahtuu seuraavaksi jos tämä jää negaksi?

En ole täysin varma, lääkäri ei ole puhunut jatkosta mutta omakannassa näin lauseen että uutta siirtoa tehtäisiin.
Perjantaina kun ilmoitan tuloksen niin ajattelin kysyä voinko välikierrossa syödä e-pillereitä. Vaikka yksi kierto ei vaikuta endometrioosiin niin se kontrolloisi kierron pituutta. Toivoisin että ehdittäisiin tehdä PAS ennen joulua. Mun endo on niin paha, toivoisin että lääkäri näkee hyödyn tehdä nopeasti uusi siirto ja ettei tulisi kaksi välikiertoa

Pakkasessa vielä yksi 2pv ja yksi 6pv alkio. Nykyinen PAS oli neljäs siirto (yksi tuoresiirto ja 3 lääkkeellistä PASia)
 
Onko muita joilla hoidot alkaa marraskuussa?

Mun kesän ivf ei mennyt kovin hyvin, saatiin vaan yksi alkio, jonka tuoresiirrosta tuli nega. Nyt tiedossa on toinen hoito. Lyhyellä kaavalla mennään taas, mut icsinä tällä kertaa. Onneksi hoidon (ja koronarokotuksen) jälkeen kierto on pelannut normaalisti ja viikonloppuna sain oviksen ihan "normaalissa aikataulussa" kiinni. Pistokset alkaa joskus parin viikon päästä, kunhan kuukautiset alkaa. Kiva jos olisi joku kaverina kulkemassa suunnilleen samaa matkaa. :)
 
Me saatiin tämänpäiväisestä seurantaultrasta siinä mielessä hyviä uutisia, ettei omista ennakkopeloistani huolimatta hoitoa tarvinnut tässä kohtaa keskeyttää huonon lääkevasteen takia. Jotain siellä siis on lähtenyt kasvuun, vaikka punktiossa saakin varmasti varautua heikkoon saldoon, mikäli sinne saakka selvitään. Olin itse jännityksen vuoksi käynnillä niin kipsissä, että pitää vielä tsekata follien tarkka määrä omakannasta, kunhan tiedot ilmestyvät sinne.
Vaan on tämä kyllä hurja laji: yhdestä etapista kun selviää niin saa alkaa hermoilla seuraavaa vaihetta. Meillä kun on vielä eka IVF ja selittämätön lapsettomuus, niin mulla on koko ajan ollut pelkona lapsettomuuden syyn löytyvän solutasolta. Toki nyt on kantapään kautta oppinut, että tässä on monta mutkaa matkassa ennen kuin solut ovat IVF-labrassa.
 
No niin, tuli vähän surkea fiilis kun kävin omakannassa ja totesin, että yhteensä eilisessä ultrassa oli näkynyt yhteensä vain 8 folliikkelia. Toki tuo nyt kai oli AMH-arvon perusteella odotettavissa, mutta eipä tässä saa kovin suuria toiveita elätellä pakastetuista alkioista tms. - kunhan nyt edes siirtoon päästäisiin, niin sekin olisi jotain. Toisaalta ärsyttää, jos yksi IVF-yritys menee siihen, että siirretään vain yksi alkio ja homma alkaa alusta. Ja jos hoito ei onnistu, niin tuolla tahdilla kolme julkisen tarjoamaa hoitoa on nopeasti käyty läpi.
Edelleen pohdin, olisiko satoa saatu enemmän, jos lääkitys olisi ollut alusta alkaen suurempi kuin se 200 yksikköä. Nollaultrassa niitä antraalifolliikkeleja oli näkynyt 15, eli aika harva on lähtenyt kehittymään eteenpäin, vaikakkin useampi kuin viime kerran 2 kpl.
 
Takaisin
Top