Hauskoja juttuja lasten suusta

Meidän 2 v. ei vielä pahemmin puhu mutta yksittäisiä sanoja tulee. Käärme on hänen kielellään "pitkä,pitkä,pitkä,pitkä". :hilarious:
 
Työkaveri kertoi, että kun hänen lapsensa ( nyt jo aikuinen) oli pieni, leikki poika lelusahalla ja hoki iloisella äänellä ”voi taatanan taatana” Oli käynyt kylässä kun ukki rakensi terassia…
 
Yksi meidän pojista puhui 2 vuotiaana miten ei uskalla mennä terassille kun siellä alla asuu murhanaisia.
Jäänyt sitten elämään meidän kieleen.. :shy:

Samainen säälli huudahti aina paahtoleivän kohdalla - äiti, kuolet pois! :hungover:
 
Heijasin meidän isoa poikaa sylissä ja lässytin että "voi voi pientä vauvaa" niin poitsu vastasi pieremällä kovaäänisesti ja sanomalla että "pieru tuli pienestä vauvasta" :hilarious:
 
Isä kehui esikoista että on se hyvä, kun olet kaikkiruokainen, niin ei mene sormi suuhun kun koulussa tulee vastaan erilaisia ruokia. Esikoinen tuumasi siihen että [pikkuveljellä] menee sormi joka ruualla suuhun. (Kuopus on vauva ja tykkää sormiruokailusta, joten esikoinen oli aivan oikeassa. Kyllä ne sormet joka ruualla suuhun menee.)
 
Neljävuotias kysyi voiko mennä naimisiin pikkuveljen kanssa, ei hyväksynyt mitään vastausta kun oli jo päättänyt että koska pikkuveli on niin söpö, ainakin leikkinaimisiin on päästävä.:p:grin
 
Oltiin lähimetsässä rämpimässä piknik -paikalle kun poika tokaisi että "mä en halua pitää housuja" ja jatkoi tarpomista eteenpäin.
Housut pysyi kyllä jalassa.
 
Tää tapahtui noin vuos sitten kun lähdin meidän kolmosta synnyttämään. Mun äiti oli tullu lasten seuraks kun odottelin miestä töistä kotiin. Äiti lähti lasten kanssa pihalle ja olivat siellä noin tunnin verran. Mä kellottelin vielä supistuksia siinä vaiheessa kun lapset tuli takas ja kun esikoinen näki mut vielä yhtenä kappaleena, pisti kädet lanteilleen ja ilme oli todella ärsyyntyny. Kysyi sitten tiukasti ”missä se vauva on?!?” Luuli että olin siinä ulkoilun aikana käynyt synnyttämässä ja kotiutunutkin. Ei ollu mikään pikasynnytys eikä kotiutuminen Beaming Face With Smiling Eyes
 
Puhumme ruotsia kotona, ja join aamiaisella lasillisen mehua.

Tämä menikin sitten lapsen suussa muotoon "mamma snaps". Jos nyt ei snapsia kuitenkaan heti aamusta :rolling:
 
Muokattu viimeksi:
Noin 4v. tyttö juoksee kesällä ilmeisen tuttua jalkakäytävää pitkin alamäkeen mahdollisimman kovaa... Mummonsa yrittää epätoivoisesti kiihdyttää vauhtiaan molemmissa käsissään ostoskasseja riiputtaen ja jo muutaman metrin tytön taakse jääneenä ja huutaen ; "älä juokse, sinähän kaadut ja pääsi halkeaa! " Tyttö pysähtyy. Katsoo viereisen kaupan näyteikkunan mallinukkeja. Osoittaa sitten siihen sormella todeten: "ei haittaa, ostetaan sitten uus! " jatkaen samantien juoksuaan ollen sitten, hetkeä myöhemmin, istuen odottamassa hikistä mummoa kerrostalon alaovella.

Kuulin tuon tekoseni onneksi vasta aikuisena isomummoni synttäreillä. Hieman kyllä hävetti...
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top