IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Minulle sanottiin klinikalla, että piikit kannattaa tilata ja varata ennakkoon apteekkiin odottamaan, mutta niistä kannattaa maksaa ja hakea vain sen verran, että ne riittävät seuraavaan ultraan asti. Tämä siksi, että ultrauksessa katsotaan follikkeleiden koot ja päätetään, mitä piikkejä jatkossa pistetään, ja suunnitelma voi siinä kohtaa muuttua kokonaan.
Joten tein sitten noin, että varasin kaikki apteekkiin, ja ultrasta menin suoraan apteekkiin hakemaan kaikki ennen seuraavaa ultraa pistettävät piikit, enkä yhtään enempää.

Joo, meni vähän pasmat sekaisin, kun olin varautunut, että tällä viikolla on yksi ultra. Mutta tämän hetkiset lääkkeet riittäisi vielä maanantai-illalle, kun maanantaina on jo ultra. Eli ensi ma tai ti taas apteekkiin.
*Muoks kiitos kaikille :Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Täällä päästy viimein ilmoittautumaan ekaan PASiin kun menkat alkoi eilen. Nyt odottelen onapolulta vastausta ilmoittautumiseen, jännät ajat lähestyy!
 
Ostin nyt gonalia 900 ja 300 ja kolme fyremadelia :bag: montako annosta gonalia ja jarrua täällä on lyhyen kaavalaiset tarvinnut ennen punktiota? Ja milloin Ovitrelle tulee kuvioon? Hitsi kun en sitä ostanut vielä :bag:

Mä kerkesin ostaa ovitrellen hyvissä ajoin jääkaappiin odottamaan, mutta sitten ultrassa ennen punktiota todettiinkin riski hyperiin jolloin irroitus vaihdettiin toiseen. Ostin sen sitten turhaan:angelic:
 
Täällä päästy viimein ilmoittautumaan ekaan PASiin kun menkat alkoi eilen. Nyt odottelen onapolulta vastausta ilmoittautumiseen, jännät ajat lähestyy!
Jes! Mahtavaa! :gen014
Tehdäänkö luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon?
 
Jes! Mahtavaa! :gen014
Tehdäänkö luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon?

luonnolliseen kiertoon tehdään nyt tämä eka siirto. Jännä nähdä mitä siitä tulee kun on ovikset heitelleet ivf-rumban jälkeen vähän erikoisesti.. noh, pääasia että päästäisiin nyt yrittämään edes tuota siirtoa :angelic:
 
Heissan, kiva, kun täällä etenee monella hoidot.

Chard ja Apilainen - Tsemppiä piinailuun!
jannn - Onnea hoitoon ja punktioon!
Aamuvirkku, toivottavasti PAS onnistuu!

Minä myös pääsin ilmoittautumaan PAS:n, mutta näyttää kyllä siltä, että osuu juuri väärälle päivälle ovulaatio ja joudutaan odottamaan seuraavaan kiertoon. Koko kesän tätä manailinja laskeskelin ja viimeinen niitti oli "liian" lyhyt kierto kemiallisen jälkeen kesä-heinäkuun vaihteessa.
Tietääkö joku, lasketaanko Tilkassa ovulaatioplussapäivän jälkeen alkion iän verran eteenpäin siirtopäiväksi (eli ovis+ pvä olisi ikäänkuin 0-päivä) Eli, kun meillä on 6-päiväinen alkio, niin sunnuntain ja maanantain ovulaatio+:lla osuisi siirto viikonlopulle?
 
Tietääkö joku, lasketaanko Tilkassa ovulaatioplussapäivän jälkeen alkion iän verran eteenpäin siirtopäiväksi (eli ovis+ pvä olisi ikäänkuin 0-päivä) Eli, kun meillä on 6-päiväinen alkio, niin sunnuntain ja maanantain ovulaatio+:lla osuisi siirto viikonlopulle?
Mulla Tilkassa hoidoissa ovulaatioplussa tuli lauantaina, 5-päiväinen alkio siirrettiin seuraavana torstaina!
 
Heissan, kiva, kun täällä etenee monella hoidot.

Chard ja Apilainen - Tsemppiä piinailuun!
jannn - Onnea hoitoon ja punktioon!
Aamuvirkku, toivottavasti PAS onnistuu!

Minä myös pääsin ilmoittautumaan PAS:n, mutta näyttää kyllä siltä, että osuu juuri väärälle päivälle ovulaatio ja joudutaan odottamaan seuraavaan kiertoon. Koko kesän tätä manailinja laskeskelin ja viimeinen niitti oli "liian" lyhyt kierto kemiallisen jälkeen kesä-heinäkuun vaihteessa.
Tietääkö joku, lasketaanko Tilkassa ovulaatioplussapäivän jälkeen alkion iän verran eteenpäin siirtopäiväksi (eli ovis+ pvä olisi ikäänkuin 0-päivä) Eli, kun meillä on 6-päiväinen alkio, niin sunnuntain ja maanantain ovulaatio+:lla osuisi siirto viikonlopulle?

6-päiväinen alkio lasketaan 5-päiväiseksi, eli siirto lasketaan sen mukaan että kaikki alkiot olisi blastoja 5 päivän kohdalla. ELi teidän alkio on saavuttanut oikean blastovaihees 6:na päivänä, mutta ne siirretään silti 5-päivän ikäisenä koska silloin tuo alkiovaihe pitäisi olla keksimääräisesti oikea kohdun kanssa.
Ellei sinulle ole tehty tutkimuksia, missä siirtokohtaa pitää siirtää esim. aikaisemmaksi tai myöhemmäksi kohdun ajan vuoksi.
 
Voi tätä piinaa :wacky:
Ärsyttää, kun on tuoreessa muistissa edelliset kaks tärppiä ja miten selkeät tuntemukset oli alkupiinapäivinä. Sitä edeltävät kaks tärppiä (keskenmenot molemmista) onkin vähän huonommin muistissa, mut sen muistan et eka plussa tuli ihan puskista, eli tuskin oli mitään selkeitä kiinnittymisoireita o_O

Nyt on pp2 viisipäiväisellä blastolla ja stressaan koko ajan et jotain pitäis tuntua jo :arghh: Miks mulla on semmonen tunne et tää tuoresiirto ei tärppää. Monesti saa lukea et ne ns paperilla huippualkiot ei kiinnity, mut sit joku rupusempi yllättääkin ja kehittyy vauvaksi asti.

Piinapäivät on nimensä veroisia, taas kerran :bag:
 
Heippa kaikille!:greet025

Jonkin aikaa jo seuraillut tätä ryhmää taustalta, mutta taidampa minäkin nyt aktivoitua. Olen siis 35v, puolisoni 32v. Yritystä meillä on takana nyt 1,5v, jonka aikana raskaus on alkanut kahdesti mutta myös päättynyt varhain: 8/20 km 5+ jotain, 1/21 tuulimunaraskaus ja lääkkeellinen tyhjennys. Edellisestä suhteesta minulla on myös km 9+ jotain. Keväällä pääsimme keskenmenoihin liittyen tutkimuksiin, joissa ei muuta löydetty, kuin rajoilla oleva kilpisrauhasarvo. Ferrit ollut myös melko matalahko (12/20 se oli 20 luokkaa). Alkuvuodesta olen syönyt myös rautaa ja keväästä asti kilpirauhasen vajaatoimintaan Thyroxinia.

Toukokuussa pääsimme ensimmäiseen inssiin, kaikki meni kuten piti ja munarakkuloita oli hyvä määrä. Tulosta ei kuitenkaan tullut ja jatkoimme suoraa seuraavasta kierrosta, ei tulosta. Heinäkuun sulun ajan yritystä itsenäisesti, ei tulosta. Maanantaina kävin jälleen ultrassa viimeistä inssiä varten, mutta rakkuloita ei tällä kertaa ollutkaan kuin yksi todella iso ja kaksi hyvin pientä. Lääkäri epäili, ettei ovulaatiota tästä kierrosta tapahdu, sillä ovulatoorinen rakkula ei kasvaisi noin isoksi. En tiedä mitä on tapahtunut ja voiko hedelmällisyys romahtaa kuukaudessa näin, vai missä kaikki rakkulat olivat:sorry: aiemmin lääkärit kertoneet hyvästä reservistä rakkuloita. No, yhdessä lääkärin kanssa sovimme, ettei kolmatta inssiä jäädä enää odottelemaan, vaan siirryimme nyt IVF-jonoon. Loka-joulukuussa arviolta olisi sitten meidän vuoro. Hieman ristiriitaset fiilikset olleet, toisaalta olen iloinen että pääsimme jonoon (toki jonotus kyllä turhauttaa), mutta samaan aikaan huolettaa, onko hedelmällisyys todella laskenut nyt jotenkin huomattavasti. Toisen inssin jälkeen lääkäri oli ehdottomasti kolmannen inssin kannalla, sillä syytä miksei se voisi onnistua, ei ollut. Mutta nyt lääkäri olikin jo IVF:n kannalla. Pitkällä kaavalla lähdetään kokeilemaan.

Toivon kaikille onnistumista tällä polulla, jospa tämä tie toisi sitten meille kaikille onnistuneen lopputuloksen:Heartred
 
Voi tätä piinaa :wacky:
Ärsyttää, kun on tuoreessa muistissa edelliset kaks tärppiä ja miten selkeät tuntemukset oli alkupiinapäivinä. Sitä edeltävät kaks tärppiä (keskenmenot molemmista) onkin vähän huonommin muistissa, mut sen muistan et eka plussa tuli ihan puskista, eli tuskin oli mitään selkeitä kiinnittymisoireita o_O

Nyt on pp2 viisipäiväisellä blastolla ja stressaan koko ajan et jotain pitäis tuntua jo :arghh: Miks mulla on semmonen tunne et tää tuoresiirto ei tärppää. Monesti saa lukea et ne ns paperilla huippualkiot ei kiinnity, mut sit joku rupusempi yllättääkin ja kehittyy vauvaksi asti.

Piinapäivät on nimensä veroisia, taas kerran :bag:

Mulla on kolmessa raskaudessa ollut selkeät kiinnittymisoireet (2 km) ja sen jälkeen vihlomiset. Tässä raskaudessa (nyt rv 18+2) ei mitään tuntemuksia, mitä ei ilmavaivoilla olisi voinut selittää! Olin silloin ihan varma ettei ole onnistunut, ja itkin testiä edeltävän illan miehellekin asiaa. Oireista ei voi kyllä päätellä mitään :'D
 
Heippa kaikille!:greet025

Jonkin aikaa jo seuraillut tätä ryhmää taustalta, mutta taidampa minäkin nyt aktivoitua. Olen siis 35v, puolisoni 32v. Yritystä meillä on takana nyt 1,5v, jonka aikana raskaus on alkanut kahdesti mutta myös päättynyt varhain: 8/20 km 5+ jotain, 1/21 tuulimunaraskaus ja lääkkeellinen tyhjennys. Edellisestä suhteesta minulla on myös km 9+ jotain. Keväällä pääsimme keskenmenoihin liittyen tutkimuksiin, joissa ei muuta löydetty, kuin rajoilla oleva kilpisrauhasarvo. Ferrit ollut myös melko matalahko (12/20 se oli 20 luokkaa). Alkuvuodesta olen syönyt myös rautaa ja keväästä asti kilpirauhasen vajaatoimintaan Thyroxinia.

Toukokuussa pääsimme ensimmäiseen inssiin, kaikki meni kuten piti ja munarakkuloita oli hyvä määrä. Tulosta ei kuitenkaan tullut ja jatkoimme suoraa seuraavasta kierrosta, ei tulosta. Heinäkuun sulun ajan yritystä itsenäisesti, ei tulosta. Maanantaina kävin jälleen ultrassa viimeistä inssiä varten, mutta rakkuloita ei tällä kertaa ollutkaan kuin yksi todella iso ja kaksi hyvin pientä. Lääkäri epäili, ettei ovulaatiota tästä kierrosta tapahdu, sillä ovulatoorinen rakkula ei kasvaisi noin isoksi. En tiedä mitä on tapahtunut ja voiko hedelmällisyys romahtaa kuukaudessa näin, vai missä kaikki rakkulat olivat:sorry: aiemmin lääkärit kertoneet hyvästä reservistä rakkuloita. No, yhdessä lääkärin kanssa sovimme, ettei kolmatta inssiä jäädä enää odottelemaan, vaan siirryimme nyt IVF-jonoon. Loka-joulukuussa arviolta olisi sitten meidän vuoro. Hieman ristiriitaset fiilikset olleet, toisaalta olen iloinen että pääsimme jonoon (toki jonotus kyllä turhauttaa), mutta samaan aikaan huolettaa, onko hedelmällisyys todella laskenut nyt jotenkin huomattavasti. Toisen inssin jälkeen lääkäri oli ehdottomasti kolmannen inssin kannalla, sillä syytä miksei se voisi onnistua, ei ollut. Mutta nyt lääkäri olikin jo IVF:n kannalla. Pitkällä kaavalla lähdetään kokeilemaan.

Toivon kaikille onnistumista tällä polulla, jospa tämä tie toisi sitten meille kaikille onnistuneen lopputuloksen:Heartred

Tervetuloa Rosegold! :smiley-angelic003
IVF on tehokkain hoitomuoto niin toivotaan teille hyviä tuoksia! :Heartred
 
Tervetuloa Rosegold! :smiley-angelic003
IVF on tehokkain hoitomuoto niin toivotaan teille hyviä tuoksia! :Heartred
Kyllä, näin toivotaan ja odotukset ovat kyllä korkeammalla kuin noiden inssien suhteen. Kumpa onnistuisi:Heartred pidän täällä kovasti peukkuja jo piinailemaan päässeille!:smiley-angelic001
 
Voi tätä piinaa :wacky:
Ärsyttää, kun on tuoreessa muistissa edelliset kaks tärppiä ja miten selkeät tuntemukset oli alkupiinapäivinä. Sitä edeltävät kaks tärppiä (keskenmenot molemmista) onkin vähän huonommin muistissa, mut sen muistan et eka plussa tuli ihan puskista, eli tuskin oli mitään selkeitä kiinnittymisoireita o_O

Nyt on pp2 viisipäiväisellä blastolla ja stressaan koko ajan et jotain pitäis tuntua jo :arghh: Miks mulla on semmonen tunne et tää tuoresiirto ei tärppää. Monesti saa lukea et ne ns paperilla huippualkiot ei kiinnity, mut sit joku rupusempi yllättääkin ja kehittyy vauvaksi asti.

Piinapäivät on nimensä veroisia, taas kerran :bag:

Piinaavaa myös täällä! Onneksi on ollut mukavaa tekemistä, et välillä unohtuu nämä kuviot. Tosin lugrsteron-sotku ei oikein anna unohtaa.

Toivotaan, et nyt huippualkiot kiinnittyisi, varsinkin kun mulla ei oo niitä rupusempia tai muitakaan vaihtoehtoja pakastimessa.
 
Piinaavaa myös täällä! Onneksi on ollut mukavaa tekemistä, et välillä unohtuu nämä kuviot. Tosin lugrsteron-sotku ei oikein anna unohtaa.

Toivotaan, et nyt huippualkiot kiinnittyisi, varsinkin kun mulla ei oo niitä rupusempia tai muitakaan vaihtoehtoja pakastimessa.
Pidän peukkuja sulle :smiley-angelic001 :Heartred

Tää voi kuulostaa jo yberpessimistiseltä, mut mä oon varma ettei tärpännyt ja oon jo laskeskellut milloin mahdollinen pas olisi. Olin niin itkuinen ja kiukkuinenkin eilen illalla, ihan pms-oireet :smiley-angelic006 nythän olis noin dpo8. Oon ollu neljästi raskaana ja kyllä se on tuntunut menkkakramppeina ja koko lantion alueella tuntuvana paineena tuo kiinnittyminen aiemmin (luin mun vanhat hoitopäiväkirjat). Nyt vatsassa on hiljaista kuin hautausmaalla o_O
 
Pidän peukkuja sulle :smiley-angelic001 :Heartred

Tää voi kuulostaa jo yberpessimistiseltä, mut mä oon varma ettei tärpännyt ja oon jo laskeskellut milloin mahdollinen pas olisi. Olin niin itkuinen ja kiukkuinenkin eilen illalla, ihan pms-oireet :smiley-angelic006 nythän olis noin dpo8. Oon ollu neljästi raskaana ja kyllä se on tuntunut menkkakramppeina ja koko lantion alueella tuntuvana paineena tuo kiinnittyminen aiemmin (luin mun vanhat hoitopäiväkirjat). Nyt vatsassa on hiljaista kuin hautausmaalla o_O


No okei, jos itse uskot noin. Testaatko ennakoon?
 
No okei, jos itse uskot noin. Testaatko ennakoon?
Testaan :bag: nythän on menossa jo dpo8, kun huomioidaan alkion ikä. Mun on helpompi kestää negatestit kuin yhtäkkiä alkavat menkat, kun on ensin ollut täynnä toivoa :angelic:
Saatoin harjoitella testaamista jo tänään.. :smiley-ashamed008 :smiley-ashamed005
 
Voimia Chard! ❤️ Toivotaan kuitenkin!

Mitkä päivät Apilainen sinulla on menossa?

Tervetuloa Rosegold! : ) Hienoa että pääsette hoidoissa eteenpäin!

Minä sain todella tänään yllättyä, kaikki näyttäisi nyt olevan hyvin, ja alkionsiirto laitettiin kalenteriin ensi tiistaille! Jännittää!! ❤️
 
Voimia Chard! ❤️ Toivotaan kuitenkin!

Mitkä päivät Apilainen sinulla on menossa?

Tervetuloa Rosegold! : ) Hienoa että pääsette hoidoissa eteenpäin!

Minä sain todella tänään yllättyä, kaikki näyttäisi nyt olevan hyvin, ja alkionsiirto laitettiin kalenteriin ensi tiistaille! Jännittää!! ❤️


Mulla on vielä yli viikko testipäivään. Näihin aikoihin pitäisi kiinnittyä. Olen koittanut vältellä olojen tulkintaa. :bag: Tsemppiä siirtoon!
 
Takaisin
Top