Lokakuun Lellikit

Me asuimme hissittömässä kerrostalon 2 kerroksessa ja oli meillä vaunut, säilytin ne pohjakerroksessa, sattui hyvä tila. Monet säilyttävät pohjakerroksessa rappusten alla. Ei meidän rattaita kukaan ainakaan varastanut eikä kukaan valittanut vaikka olivat koko ajan varaston ja saunan oven edessä sellaisessa syvennyksessä. Ilmeisesti kaikki ymmärsi tilanteeni, kun oli vanha talo ja kaikilla varmaan yhtä ahdasta eikä kellään ollut siinä talossa parvekettakaan!

Käytetyt kannattaa ostaa sellaiset jotka ovat tunnettua merkkiä eli lisävarustelua löytyy tarvittaessa. Meillä Emmaljungan rattaat esikoiselta, nyt 7 vuotta vanhat ja vielä löytyi uudet renkaat ja kovakantokoppa vaunuihin! Tietty että ovat sisällä säilytetyt. Minusta ok hinta pari vuotta vanhoille emmaljungille on n.200-250€ mutta riippuu siitä mikä oma budjetti on. Uudet Emmaljunga yhdistelmät taitavat tällä hetkellä maksaa n. 800€ mutta tarjouksesta voi saada vähän alle 600€.

Parasta on jos pääset testamaan vaunut, onko hyvät ja kevyet työntää, pystyykö työntöaisan korkeutta muuttamaan, itse olen lyhyt ja se oli rattaissa tosi hyvä juttu. Heittoaisa ei ole mielestäni tärkeä koska silloin kun vauva on pieni, työnnät häntä todennäköisesti vauva itseesi päin ja kun hän jo istuu ratasosassa, viihtyy lapsi paremmin kasvot menosuuntaan. Sen yhden kerran voi kopan/ratasosan vaihtaa "manuaalisesti".
 
Moi pitkästä aikaa! [:)]
Noista vaunuista.... varmaan hyvä muistilista on se, että miettii tarviiko vaunuja laittaa autoon usein, kulkeeko bussilla/ratikalla/metrolla/junalla paljon, tekeekö isoja ruokaostoksia vaunujen kanssa... käveleekö paljon vaunujen kanssa. Itse tingin ensimmäisen kohdalla vaunuista, enkä oikein edes tiennyt millaiset tarvitsen. Käytössä sitten selvisi ettei vaunut ollutkaan meidän tarpeillemme sopivat. Kannattaa katsella ja kokeilla vaunuja... erikoisliikkeessä myyjät ovat osaavia, mutta yrittävät myös myydä "kaiken tarpeellisena", kaikkea ei kuitenkaan oikeasti tarvitse. [:)]
Hyvät rattaat myös kelpaavat, ostaa niihin vain kunnon kopan missä pienen nyytin on hyvä matkustaa. Välttämätöntä ei ole yhdistelmävaunut... itse ostin toisen kohdalla rattaat ja niihin kantokopan ja olin oikein tyytyväinen valintaan. Siinäkin voi jo säästää pitkän centin. Sitten vain sadesuojaa ja hyttysverkkoa ja menoksi.

itse olisin kiinnostunut kantoliinasta, mutta ei ole tuttavia joilla olisi kokemusta siitä... Olisiko jollakulla teistä? Niitäkin taitaa olla ties kuinka monenlaisia... Jos on vaikka joitakin sivustoja, niin laittakaa ihmeessä! [:)]
 
Hei!

Riikka: minulla ei ole kokemusta kantoliinasta, mutta kummityttöni äidillä on ja hän on kehunut sitä kovasti, tuskin tulen itse käyttämään kantoliina. Vieraileppas www.kantoliinakanava.fi sivustolla, siellä oli aika kivasti materiaalia kantoliinoista.

Maajo
 
Päiviä pitkästä aikaa..

Tässä ollut hieman seesteisempi kausi kirjoittelussa kun työt ja muut asiat on vieneet vuorokauden tunnit täysin. Sokerirasituksessa tuli käytyä kun on tuota ylipainoa mutta sokerit oli täysin  normaalit joten saan varmaan hetken olla rauhassa, ei hyvähän se on että tutkitaan minun ja lapsen parastahan siinä ajatellaan.

Ensi viikolla olisi sitten lääkärin neuvola ja odotan kyllä innolla mittoja jne. Liikkeet tuntuu päivittäin ja vaikka välillä tuntuu että saisi vauva hieman rauhoittua niin aina tulee sitten tunne, että anna mennä vain sittenpähän tiedän että vauva on elossa ja hyvävointinen.

Käytiin eilen sitten ostamassa sänky, syöttötuoli ja uudet vaunut, kun kaikki oli tarjouksessa ja en mistään ole kahden kuukauden aikana löytänyt sopivia käytettyjä. Nyt on sitten enää liinat, hoitovälineet ja hoitopöytä hankkimatta....

No, ne ehtii sitten kun jää äitiyslomalle kun niissä ei suuria hintaeroja ole vaikka ostaisi Citymarketista...

Hyvää paisuvan mahan kantoa meille kaikille, voidaan hyvin....
 
Täällä lokakuulaisilla on aika hiljaista! Onko kaikki lomalla vai kirjoitteletteko tonne raskaus yli puolen välin palstalle?
Kaikkiko ovat jo saaneet äitiyspakkauksen/avustuksen? Mulle se tuli ja viikon päästä pidän vielä pari viikkoa loput kesälomasta ja ajattelin silloin pestä kaikki Papusen vaatteet ja viikata kaappiin.
Kestovaippojen sisävaippoja mun ei nyt vielä ainakaan tarvitse ommella kun pakkauksessa tuli 4 kpl ja ystävä antoi samoja käyttämättömiä 12kpl. Eiköhän niillä alkuun pääse.
Meillä jo kaikki pikkuiselle on hankittu, vielä kun oon jaksanut olla töissä ja palkka juoksee. Sairaslomalle jos joutuu loppuvaiheessa, niin niillä päivärahoilla ei vauvalle paljon tavaraa sitten saa. Jonkun verran on supistellut että saa nähdä kauanko vielä kykenee töissä olemaan.

Koitetaan jaksella mammat [:)]
 
Kylä ittelläkin on ollut niin tekemistä ja reissattu on kun pian alkaa kuitenkin urakkatyö johon ainakin minun täytyy kerätä voimia, koska normaalisti tarvin 8-9 tunnin katkeamattomat yöunet että jaksan. Nyt kun heräilee onneksi jo harjoituksen vuoksi 2-4 kertaa yössä niin on saanut totutella miten sitä pitää aamulla sitten toimia että jaksaa päivän työt.

Kaikki on onneksi kunnossa lukuunottamatta turvotusta jota kaikin keinoin oon yrittänyt torjua mutta vaikka juon vettä, lepään, syön kuitupitoista ruokaa ettei tuu ummetusta jne. niin mikään ei auta. MUTTA pieni vaivahan tuo on ja eiköhän se häviä vauvan tulon myötä itsestään.

Toivottelen kaikille hyvää jatkoa ja voikaa hyvin.
 
Takaisin
Top