Onko lapsesi käynyt parturissa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko lapsesi käynyt parturissa? Minkä ikäisenä kävi ensimmäisen kerran ja miten meni?

Esikoinen vietiin parturiin muistaakseni reilu vuoden vanhana. Poika istui sylissäni tukan leikkuun ajan ja muistaakseni ei ollut suurempia ongelmia. Hän oli jo vähän tottunut hiusten leikkuuseen ennen sitä, kun otsatukkaa oli lyhennelty jo aiemmin.
 
En ole koskaan leikannut lasteni hiuksia itse eli kaikki ovat parturissa käyneet tai parturi on käynyt meillä. Kuopus oli vuoden ikäinen, esikoinen lähempänä kolmea ensimmäisellä kerralla ja keskimmäinen siltä väliltä.
 
Meillä taas kukaan ei ole suostunut menemään parturiin, vaan halunnut että minä tai mies leikannut hiukset.
Luulen että 7v esikoinen haluaa koulun alkaessa mennä parturiin :hilarious:
 
Meillä ei ole lasten hiuksia koskaan leikattu. Kaksostytöt 6v ja nuorin 3v haluavat kasvattaa Tähkäpää-hiukset. On sovittu, että leikataan heti, kun itse haluavat tai jos eivät hiuksia anna hoitaa. Vielä onneksi onnistuu takapuoleen yltävien hiusten pesu ja harjaus, sekä kampausten laitto, joten saavat minun puolestani olla.
 
Poika on nyt kohta 3v 9kk, eikä ole käynyt vielä kertaakaan parturissa. Olen leikannut pojan hiukset kolme kertaa itse. Olen nyt ruvennut pikku hiljaa valmistelemaan poikaa ensimmäiseen parturireissuun, jutellaan asiasta aina välillä. Katsotaan nyt sitten, missä vaiheessa se ensimmäinen parturikäynti tulee eteen :)
 
5v kävi pari kuukautta sitten ensimmäisen kerran, koska halusi kokeilla. Yleensä leikkaan itse pojan hiukset, kun saa ihan hyvän tuloksen halvemmalla.
 
Meillä myös nelivuotiaalla haaveissa hiukset tähkäpäätyyliin, ei olla käyty leikkauttamassa. Lapsilla on hidas hiustenkasvu, 1v pojalla vasta parisenttinen vaaleista vaalein tukka eikä siskollakaan sen kummempia ollut sen ikäisenä.
 
Meillä on kolme poikaa ja parturissa käydään muutaman kuukauden välein. 6v ja 4v ovat hyvin tottuneita, pyytävät itsekin päästä, jos tukka tulee silmille tms. Alkuun annoin katsoa piirrettyjä puhelimelta, nyt istutaan nätisti paikallaan jo ilmankin. :) Nuorimmainen 1v ei vielä välittäisi käydä, mutta hänellä ollut tukkaa niin paljon alusta asti, että pari kertaa on pitänyt lyhentää. Itse en ole keltään leikellyt kertaakaan, enkä aio jatkossakaan.
 
Takaisin
Top