Viimeisin hankintasi vauvallesi?

Mä kävin tänää hakemassa babyboxin lastentarvikkeesta ja sit cittarista libero laukun :love017 huomenna meillä on yksityisellä ultra, jos sattuis sukupuolen näyttämään :Heartred:Heartblue
Mielenkiintoista! Kerrotko tietämättömälle ensikertalaiselle mitä ovat ? :wideyed:
Onnea ultraa!
 
Mielenkiintoista! Kerrotko tietämättömälle ensikertalaiselle mitä ovat ? :wideyed:
Onnea ultraa!
Liberolaukku on täynnä erilaisia näytteitä, sen saa rekisteröitymällä Liberokerhoon netissä.
 
Ostin yhden jumpsuitin ja esikoiselle samaa kuosia olevat housut. Oli pakko kun oli alessa vaikka olin kyllä ihan päättänyt että yhtään mitään en osta ennen rakenneultraa :grin
 
Käytiin tänään katsomassa vaunuvalikoimaan ja hypistelemässä kaikkea tarvittavaa. Oli ihana nähdä kun myös mies oli innoissaan. Ulkoistin hänelle vaunujen valinnan ja vertailun, jotta hänelläkin olisi tunne, että on mukana päättämässä.

Oikeasti minä takapiruna vaikutan valintoihin hiljaisesti oikeilla kommenteilla, mutta ainakin hän luulee että päättää :wink
 
Käytiin tänään katsomassa vaunuvalikoimaan ja hypistelemässä kaikkea tarvittavaa. Oli ihana nähdä kun myös mies oli innoissaan. Ulkoistin hänelle vaunujen valinnan ja vertailun, jotta hänelläkin olisi tunne, että on mukana päättämässä.

Oikeasti minä takapiruna vaikutan valintoihin hiljaisesti oikeilla kommenteilla, mutta ainakin hän luulee että päättää :wink

Me käytiin tänään myös katsomassa vaunuja. Esikoisen vaunut möin viime syksynä tilanpuutteen vuoksi (meillä on sellaiset pienemmät rattaat käytössä), mutta tarve yhdistelmävaunuille tulee kuitenkin vauvan myötä. Katseltiin erityisesti Cybexin gazelle -vaunuja, jotka saa myös sisarusrattaiksi jos tarve on. Odotellaan rakenneultraan ennen ostopäätöstä mutta olipa kiva hypistellä kun tietää mitä vaunuilta haluaa ja nyt ei ole niin peeaa kuin esikoisen aikana. :woot:
 
Täällä 19+2 eikä olla hommattu vielä mitään :laughing002 Ehkä sitten ajatukset vaatteiden suhteen selkiytyy kun saa tietää sukupuolen, helpompi sit hommata vaatteita :) Tänään tuli lomarahat niin pitäis niitä säästellä sit isompiin hankintoihin ja alkaa vaunuja ja muita tässä kyllä tositarkoituksella tutkimaan.
 
Me käytiin hakemassa babybox ja samalla reissulla ostettiin vahingossa vaunut. :smiley-ashamed004 Nyt rv 18. Vaunujen osto teki vauvasta jotenkin todellisemman tuntoisen. Nyt tekisi mieli lähteä ostamaan kaikki muutkin vauvan tarvikkeet, vaikka laskettuun aikaan on vielä kuukausia. On tämä niin jännää kun eka vauva tulossa. :happy:
 
Kävin eilen taas hipelöimässä bodyja, mutta en ollut sitten kuitenkaan varma, minkä kokoisia vaatteita vauvalle kannattaisi ostaa :woot: Mieheni sanoo, että ostetaan vaatteita sitten, kun sukupuoli on tiedossa - vaikka ei me ajatellakaan perinteisen pinkki/vaaleansininen -kaavan mukaan :grin
 
@rosalia Kävin myös eilen nopeasti kauppareissulla ihastelemassa bodeja, mutta jätin kauppaan. Oon ihan pihalla että mitä kokoa pitäisi hankkia. Sanoin jo miehelle, että rakenneultran jälkeen heti kauppaan ostamaan eka :dummy::dummy1: ei enää montaa päivää:nailbiting:

Onpa vauvojen vaatteet söpöjä, pitää varoa ettei lähde ihan lapasesta touhu:smiley-ashamed004
 
:):)
Me käytiin hakemassa babybox ja samalla reissulla ostettiin vahingossa vaunut. :smiley-ashamed004 Nyt rv 18. Vaunujen osto teki vauvasta jotenkin todellisemman tuntoisen. Nyt tekisi mieli lähteä ostamaan kaikki muutkin vauvan tarvikkeet, vaikka laskettuun aikaan on vielä kuukausia. On tämä niin jännää kun eka vauva tulossa. :happy:
Mihin vauvuihin/ millaisiin päädyitte? :)
 
Oon ajatellut, että ei olla ostettu vielä tälle tokalle mitään, mutta ostettiinhan me tuplarattaat :laughing002 Oon ostanut myös joulunpunaisen ribbihaalarin ja neulelegginsit, kun ne käy sit pikkutontulle sukupuolesta riippumatta. Ensi viikolla on rakenneultra ja sit uskaltaa tehdä enemmän hankintoja :smiley-bounce012
 
Vauvan vaatteiden koosta. Suurimmalle osalle vauvoista on koko 50 sopiva heti syntymän jälkeen. Se ei tosin kaikilla kestä käytössä kauaa, koska ne kasvaa aika nopsaa. Mutta, jos vauva syntyy keskosena voi olla tarvetta vielä pienemmällekin koolle ja isommalle määrälle 50 koon vaatteita. Toisaalta, jos vauva sattuu olemaan keskivertoa pidempi tai muuten isompi niin 50 koon vaatteet saattaa jäädä vaille käyttöä. En tiedä onko tästä vastauksesta mitään hyötyä, mutta tässä omia ajatuksia yhden vauvan perusteella. :)
 
Samaa mieltä Stella01:n kanssa vaatteiden kokoasiasta. Meillä kaksi isohkoa vauvaa (3,7kg ja 4kg), esikoisella oli vain äitiyspakkauksesta saadut 50 koon bodyt, kuopukselle ne ei mahtuneet ollenkaan. Meillä siis hankittu 56 koosta ylöspäin vaatteita.
 
Ja tähän lisään vielä, että niitä pieniä vaatteita saattaa tulla lahjaksi. Me ei ostettu koossa 50 itse kuin 2 yökkäriä ja yhdet housut, mutta kyllä niitä vaan tuolla kaapissa on jemmassa äippäpakkauksen vaatteiden lisäksi.

Yksi ystävä toi bodyn koossa 80, joka on nyt esikoisella käytössä. Sanoikin sitä tuodessa, että tää ei ole heti tarkoitettu käyttöön.
 
Mä olen itse ollut syntyessäni iso vauva, ja nytkin on sellainen tunne, että aikamoinen mötkylä saattaa tämä minunkin lapseni olla :woot: siksi olen miettinyt niin paljon, että kannattaako paljon ostaa 50-kokoisia vaatteita
 
Mulla oli ajatus että vauva, siis esikoinen, tulee olemaan iso enkä ollut hommannut juuri yhtään 50cm vaatteita. No, tyttö oli 47cm ja 2670g, eli hukkui kaikkiin 56 cm kokoisiin. Pieniä vaatteita sitten piti hamstrata aika paljon kun oltiin päästy sairaalasta kotiin..
 
:):)
Mihin vauvuihin/ millaisiin päädyitte? :)

Ostettiin emmaljunga nxt90. :happy: Britaxia lähdettiin ostamaan, mutta meistä emmaljungassa oli parempi työntötuntuma niin otettiin sitten ne. Sattu olemaan alennuksessakin. :)
 
Onko täällä lisäkseni muita nörttejä, jotka olisivat alkaneet kasata vauvalle tehtävistä hankinnoista Excel-taulukkoa? :woot:
 
Takaisin
Top