Jos taloyhtiön roskasäiliö on täynnä..

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitä teette, jos taloyhtiön jätesäiliö on täynnä? Viettekö roskat silti roskakatokseen tai vastaavaan vai pidättekö roskia kotona siihen asti että tyhjennys on suoritettu?
 
Seka/biojätteet olen vienyt silti roskikseen vaikka täyttö olisikin (on ne aina siihen astiaan silti mahtunut, vaikka keko olisikin). Pahvit tms. mitkä ei haise niin pidän kotona kunnes taas mahtuu.
 
Olen säilyttänyt roskat kotona siihen asti, kunnes oikeaan roska-astiaan mahtuu. Meillä on kotona roskien lajitteluun ja säilytykseen melko iso komero.
 
Aiemmin oli molokit, joihin mahtui ja mahtui. Nykyisin on pienemmät säiliöt, mutta kierrätetään paljon enemmän ja oikeastaan vain sekajäte ja bio menevät omaan roskiin. Ne kyllä pitäisi saada jotenkin mahtumaan, etteivät ala haista. Päivän pari voisin venyttää viemistä.
 
Biojätettä ja polttokelpoista ei kovin kauaa viitsi säilöä ettei ala haisemaan. Ne tosin ei ole tainneet ollakaan täällä suunnilleen koskaan täysiä. Pahvia, paperia, metallia ja lasia viedään muutenkin harvemmin niin ne voi odottaa kotona, jos säiliö on täynnä.
 
Sekajäteastia on lähes aina täynnä ( kiitos pakollisten, jättimäisten lasi-ja metalliastioiden, joiden takia toinen sekajäteastia oli pakko poistaa ),ja esimerkiksi vaippoja ei oikein voi pitää kovin kauaa sisällä haisemassa. Myös pahvinkeräys on aina täynnä. Vaikka pahvi ei haise ja laatikot saa suhteellisen pieneen tilaan, niin ei niitä kovin paljoa mahdu, kun meillä ei ole käytännössä lainkaan eteistä.

Metallijätettä meillä on tuon pakkouudistuksen jälkeen tullut yhden mukin verran, lasia ei lainkaan.
 
Vien kyllä roskat roskiksille, vaikka täynnä olisivat. Käytännössä meillä vain pahvi aina pursuilee. Ihmiset eivät jostain syystä viitsi pakkauksia litistää ja kerätä yhteen enemmän, vaikka asumme pienessä omistusasujien rivariyhtiössä. :rolleyes: Joskus kiukuspäissään otan isot taittelemattomat laatikot pois itse kierrätyslootasta ja rutistelen linttuun. :hilarious:
 
Takaisin
Top