Päätittekö vauvalle nimen jo raskausaikana?

Kyllä, molemmilla kerroilla oltiin mietitty nimet valmiiksi. Toisen lapsen kohdalla kesti mietintä pidempään ja hieman oli epävarma nimi vielä syntymänkin jälkeen, koska en ihan niin paljoa pitänyt päätetystä nimestä. Se kuitenkin lapselle annettiin ja kieltämättä olen katunut päätöstä.
 
Minulla on vuosia ollut mukana nimilista, jonne heitän aina kivat nimet. Siis jopa ennen kuin olen edes päättänyt haluanko lapsia vai en. Uskon että nimeä tulee pyöriteltyä aika paljon vielä raskauden loppuvaiheessakin.
 
Nimi on päätetty ja pidän epätodennäköisenä että mieli muuttuisi sen suhteen enää tässä vaiheessa.
 
Ekalle päätettiin nimi jo raskausaikana ja se annettiin.
Tokallekkin keksittiin ajoissa nimi, mutta toinen nimi vaihdettiinkin vielä ristiäispäivänä.
Kolmoselle keksittiin jo raskaana nimi, mutta meni kokonaan vaihtoon kun tulikin eri sukupuolta mitä oli ultrassa lupailtu.
Nelonen 7 viikkoa ja toista nimeä ei vielä olla päätetty, kutsumanimiä mietittiin raskausaikana ja yksi niistä vaihtoehdoista tälle tulee nimeksi.
 
Ei päätetty kummankaan kohdalla. Ensimmäinen nimi tuli kummallekin kuin itsestään syntymän jälkeen. :)
 
Nimi oli valmiina ja tuli esikoiselle. Tällä kanssa tarkkaan harkittu ja tulee varmaan myös sopimaan synnytyksen jälkeen. :)
 
Nimi oli päätettynä, mutta sitä ei annettu lapselle. Lapsi oli eri sukupuolta kuin päätetty nimi, joten luonnollisesti jouduttiin keksimään uusi.
 
Esikoiselle oli raskausaikana mietittynä nimet kummallekin sukupuolelle, mutta kutsumanimi ei lopulta tullut käyttöön. Nimeä pyöriteltiin pitkään (pari kuukautta :grin) ja hyvä nimi tulikin!

Kuopukselle ei varsinaisesti oltu nimeä valmiiksi mietitty, jotain ideoita pyöritelty. Senkin päättämisessä kesti siihen asti, kunnes pappi tahtoi tietoonsa hieman ennen ristiäisiä. Ja hyvä siitäkin tuli!
 
Nimi keksittiin hyvissä ajoin, ihan yhteistuumin miehen kanssa. Keksittiin samalla varuksi toiselle sukupuolellekin. Oli kiva käyttää oikeaa nimeä jo ennen syntymää ja se oli ainakin minulle jotenkin tärkeä asia päättää jo ennen syntymää. Oli kyllä kiva käyttää nimeä loppuraskaudesta eikä mitään lempinimeä. :)
 
Meillä on myös ollut jo pitkään tiedossa tytölle ja pojalle nimi. Pieni varaus on, että voidaan muuttaa jos siltä tuntuu syntymän jälkeen :) ollaan puhuttu pikkuisesta nimellä poikalupauksen jälkeen. Vitsailtiin, että möläytetään kuitenkin se jo ennenaikojaan jollekin. No minä raskausaivoineni menin äitille sanomaan puhelimessa sen nimen, kun puhuin että ”X möyryää mahassa”. :hilarious: Vannotti ettei kerro kellekään, en keksinyt mitään hätävaletta.
 
Saksassa pitää antaa nimi jo synnärillä, joten oli vähän pakko miettiä valmiiksi. :grin Ei kyllä käytetty nimeä ennen syntymää.
 
Päätettiin nimi ennen syntymää varauksella "jos nimi istuu hänelle/hän näyttää nimeltään". Siinä kun poikaa tuijottelin vierihoito-osastolla ja mietin nimeä niin se tuntui juuri täydelliseltä nimeltä hänelle :)
 
Kyllä syntyvälle lapselle on jo nimi tiedossa. Jos vaan lopulta näyttää sen nimiseltä. :) Toistaiseksi käytetään työnimeä ja vasta ristiäisten jälkeen paljastetaan nimi.

Kuopuksellekin oli samoin nimi valmiina ja se jäi käyttöön. :)
 
Molemmille mietitty nimiä raskausaikana ja pyöritelty variaatioita. Esikoiselle oli monta ehdotusta, että katsotaan sitten minkä näköinen tyyppi sieltä tulee.
Kuopukselle keksittiin raskausaikana vain yksi miellyttävä nimi, ja sitten vaan toivottiin kovasti että nimennäköinen sieltä tulisi. Ja onneksi tuli! :grin

Nyt on raskaus niin alussa, ettei edes työnimi ole muotoutunut.
 
Molempien nimet päätettiin vasta selvästi syntymän jälkeen. Esikoinen oli melkein 3 kk ikäinen kun nimi vihdoin päätettiin, toisen ensimmäinen etunimi oli raskausaikana jo pyörittelyssä, mutta varma se oli vasta 2 kk syntymän jälkeen.
 
Takaisin
Top