IVF/ICSI-HOIDOT 2021

Mulla on tänään kp8 ja sain jo ovis plussan? Mulla olis ollu ultra vasta Kp11 tiistaina, pääsenkö nyt ollenkaan siirtoon kun ovis jo näin aikasin?

Onko testit tehty samasta pissasta vai eri? Liuskatesti näyttäisi mun silmään vielä negatiiviselta tuossa. Viivojen pitää olla vähintään yhtä vahvoja.

Mulla oli kerran samanlainen tilanne, että digitesti hymyili ja liuskassa testiviiva oli vaaleampi kuin kontrolliviiva. Menin ultraan ja ovulaatio ei ollut vielä lähellä. Eli digitesti oli väärässä ja liuskatesti oikeassa.
 
Muokattu viimeksi:
Onko testit tehty samasta pissasta vai eri? Liuskatesti näyttäisi mun silmään vielä negatiiviselta tuossa. Viivojen pitää olla vähintään yhtä vahvoja.

Mulla oli kerran samanlainen tilanne, että digitesti hymyili ja liuskassa testiviiva oli vaaleampi kuin kontrolliviiva. Menin ultraan ja ovulaatio ei ollut vielä lähellä. Eli digitesti oli väärässä ja liuskatesti oikeassa.
:wideyed: onpas erikoinen. Hemmetti, nyt alkoi sitten epäilyttää oma siirto, kun sain digillä hymynaaman ja ei edes ultrattu Pas-siirtoon :banghead: Mahtokoon mennä ihan plörinäksi :nailbiting:
 
Onko testit tehty samasta pissasta vai eri? Liuskatesti näyttäisi mun silmään vielä negatiiviselta tuossa. Viivojen pitää olla vähintään yhtä vahvoja.

Mulla oli kerran samanlainen tilanne, että digitesti hymyili ja liuskassa testiviiva oli vaaleampi kuin kontrolliviiva. Menin ultraan ja ovulaatio ei ollut vielä lähellä. Eli digitesti oli väärässä ja liuskatesti oikeassa.


Oli samasta pissasta.. Mitenkä tuo digi voi olla niin epäluotettava ja miksi hoitava taho luottaa niin paljon noihin digi testeihin.. :arghh: tuliko sulla sit kuitenkin uudestaan plussa ja ovulaatio tapahtui? :angelic:
 
Meillä oli myös hoidot HUS:lla ja punktio kesäkuussa. Mies sai olla kyllä toimenpiteessä paikalla, mutta ei saanut jäädä odottamaan että päästävät minut kotiin. Kävi sitten kävelyllä sen aikaa kun olin tarkkailtavana ja tuli sitten hakemaan minut, kun saattaja piti olla että kotiin sai lähteä. Ultrauksiin ja alkionsiirtoihin ei miehellä ollut mitään asiaa.

Aika jännä, että silloin pääsi punktioon mukaan. Lokakuussa ei ollut mitään asiaa, ei edes sinne odotteluvaiheeseen, kun odotin kanyyli kämmenselässä omaa vuoroani. Eipä siinä mitään, en minä kyllä kaivannutkaan sinne mitään tukihenkilöä. Jännä tuo saattajahommakin. Multa kysyttiin onko saattajaa, sanoin että mies tulee hakemaan. Niin sain lähteä ihan yksin. Kävelin sitten pihalle ja tepastelin siellä jonkun aikaa, että mies ehti ajaa paikalle. Mulla ei kyllä ollu mitään ongelmia. Ainut mistä operaatiossa huolehtivat oli syke ja se oli sentään 49. Kun sitä alkoivat taivastelemaan ja kyselemään, rauhoittuivat kun sanoin että normileposyke on mulla 38-40. Mutta papereihin tuli merkintä ”merkittävästi poikkeava” 49 sykkeelläkin.
 
Kaksi 5päivän ikäistä ja yksi 6 päivän ikäinen. Sen puolesta siirto onnistuisi mutta pelkään että limakalvo ei ole yhtään ehtinyt paksuuntuun tai sitten mun tuurilla rakkula ei irtoa ollenkaan..

Eikö sulle ole määrätty irrotuspiikkiä PAS:issa?
 
Eikö sulle ole määrätty irrotuspiikkiä PAS:issa?


No ei varsinaisesti. Viime kerralla kun pas meni plörinäksi ne sanoi vaan että jos näyttää että ovulaatio osuu viikonlopulle niin käskevät pistää sen. Mutta nyt tosiaan vasta kp8 ja ultra oli varattu vasta Kp11 eli tiistaiksi :sad001
 
Onko testit tehty samasta pissasta vai eri? Liuskatesti näyttäisi mun silmään vielä negatiiviselta tuossa. Viivojen pitää olla vähintään yhtä vahvoja.

Mulla oli kerran samanlainen tilanne, että digitesti hymyili ja liuskassa testiviiva oli vaaleampi kuin kontrolliviiva. Menin ultraan ja ovulaatio ei ollut vielä lähellä. Eli digitesti oli väärässä ja liuskatesti oikeassa.

Juuri näin. Minäkään en sanoisi positiiviseksi ovistestiksi tuota liuskatestiä, ELLEI kysyjällä normaalistikin hormonimäärät ole matalat ja tuo ole hänen normaali huippunsa. Siksi itse seuraisin vielä, että vahvistuuko vai hiipuuko se eli oliko tuo huippu vai onko vasta tulossa. Kuten kirjoitin edellisellä sivulla, itselläni voi näyttää hyvinkin vuorokauden tai jopa kaksi tuollaisia "melkein plussaviivoja", jotka digi väittää plussaksi, mutta itse tiedän, että se oma huippu ei oikeasti ole vielä noin himmeällä viivalla.
 
Juuri näin. Minäkään en sanoisi positiiviseksi ovistestiksi tuota liuskatestiä, ELLEI kysyjällä normaalistikin hormonimäärät ole matalat ja tuo ole hänen normaali huippunsa. Siksi itse seuraisin vielä, että vahvistuuko vai hiipuuko se eli oliko tuo huippu vai onko vasta tulossa. Kuten kirjoitin edellisellä sivulla, itselläni voi näyttää hyvinkin vuorokauden tai jopa kaksi tuollaisia "melkein plussaviivoja", jotka digi väittää plussaksi, mutta itse tiedän, että se oma huippu ei oikeasti ole vielä noin himmeällä viivalla.



Mulla on kanssa ennen huippua vahvempia viivoja mutta eipä oo tullu testailtua digillä reakoiko se hymynaamalla niihin :bookworm: täytyy testailla huomenna samaan aikaan. Ja onneksi ne sitten ultrassa näkee onko ovulaatio tapahtunut..
 
Mulla on kanssa ennen huippua vahvempia viivoja mutta eipä oo tullu testailtua digillä reakoiko se hymynaamalla niihin :bookworm: täytyy testailla huomenna samaan aikaan. Ja onneksi ne sitten ultrassa näkee onko ovulaatio tapahtunut..

Juu, kyllä se siellä ultrassa selviää. :)

Meillä oli viikolla 5-päiväisen PAS ja silloinkin vielä ultrassa näkyi ne puhjenneet follit. Mulla oli siis letrozol-avustettu kierto, johon siirrettiin, ja letrozolin innoittamana kehittelin kunnon follit molemmin puolin, ja nämä siis ultrattiin vielä tarkkaan ennen siirtoa, jotta varmasti molemmat on puhjenneet. Ja olihan ne ja lääkäri esitteli v ielä ultran näytöltä, että siellä semmoset rypyreunaiset luhistuneet follit oli ja nestettäkin oli ympärillä. :grin
 
Oli samasta pissasta.. Mitenkä tuo digi voi olla niin epäluotettava ja miksi hoitava taho luottaa niin paljon noihin digi testeihin.. :arghh: tuliko sulla sit kuitenkin uudestaan plussa ja ovulaatio tapahtui? :angelic:

Joo, sain muutaman päivän kuluttua liuskatestillä plussan ja uä täsmäsi sen kanssa.
 
Juuri näin. Minäkään en sanoisi positiiviseksi ovistestiksi tuota liuskatestiä, ELLEI kysyjällä normaalistikin hormonimäärät ole matalat ja tuo ole hänen normaali huippunsa. Siksi itse seuraisin vielä, että vahvistuuko vai hiipuuko se eli oliko tuo huippu vai onko vasta tulossa. Kuten kirjoitin edellisellä sivulla, itselläni voi näyttää hyvinkin vuorokauden tai jopa kaksi tuollaisia "melkein plussaviivoja", jotka digi väittää plussaksi, mutta itse tiedän, että se oma huippu ei oikeasti ole vielä noin himmeällä viivalla.

Samaa mieltä. Mullakin plussa on vasta silloin, kun liuskatestiin tulee tasavahvat viivat. Suosittelen myös, että käyttää joka kierrossa samoja liuskatestejä, eikä vaihtele merkkiä. Silloin oppii arvioimaan paremmin milloin testi on positiivinen. Siinä auttaa tietysti, jos on selvät ovulaatio-oireet. Kaikilla ei tokikaan tule selviä oireita, vaikka ovuloisi, eikä sille tietenkään voi mitään.
 
Samaa mieltä. Mullakin plussa on vasta silloin, kun liuskatestiin tulee tasavahvat viivat. Suosittelen myös, että käyttää joka kierrossa samoja liuskatestejä, eikä vaihtele merkkiä. Silloin oppii arvioimaan paremmin milloin testi on positiivinen. Siinä auttaa tietysti, jos on selvät ovulaatio-oireet. Kaikilla ei tokikaan tule selviä oireita, vaikka ovuloisi, eikä sille tietenkään voi mitään.



Mulla on aina oviksensta pari päivän jälkeen tosi kipeet nännit niin ainakin siitä tiedän ovuloineeni.. Käytän samoja liuska testejä aina mutta tuntuu että ne silti vaihtelee ne viivat.. Tässä vähän perempi kuva liuska testistä, oli vähän huonosti näkyvissä tossa ekassa kuvassa. Mutta eihän tässäkään vielä ihan tasavahvat viivat ole..
 

Liitteet

  • IMG-20210227-WA0011.jpeg
    IMG-20210227-WA0011.jpeg
    8.3 KB · Katsottu: 108
Juu, kyllä se siellä ultrassa selviää. :)

Meillä oli viikolla 5-päiväisen PAS ja silloinkin vielä ultrassa näkyi ne puhjenneet follit. Mulla oli siis letrozol-avustettu kierto, johon siirrettiin, ja letrozolin innoittamana kehittelin kunnon follit molemmin puolin, ja nämä siis ultrattiin vielä tarkkaan ennen siirtoa, jotta varmasti molemmat on puhjenneet. Ja olihan ne ja lääkäri esitteli v ielä ultran näytöltä, että siellä semmoset rypyreunaiset luhistuneet follit oli ja nestettäkin oli ympärillä. :grin

Onko ennen PASia yhdyntäkielto? Jos sattuisi tärppäämään just samaan aikaan siirron kanssa :hilarious:
 
Onko ennen PASia yhdyntäkielto? Jos sattuisi tärppäämään just samaan aikaan siirron kanssa :hilarious:

Meille ei ohjeistettu mitään joten käytimme omaa harkintaa (PAS luonnonkiertoon, Terolut loppukierrossa) ja hyödynsimme myös luomumahdollisuuden. Aika epätodennäköistä että enää olisi just siinä kierrossa tärpännyt, mutta ehkä se vähän nostaa mahiksia silti! On myös kiva ajatus ettei voi koskaan olla varma onko tämä raskaus sittenkään hoitoalkuinen :hilarious:

Ilona-H 34+6
 
Meille ei ohjeistettu mitään joten käytimme omaa harkintaa (PAS luonnonkiertoon, Terolut loppukierrossa) ja hyödynsimme myös luomumahdollisuuden. Aika epätodennäköistä että enää olisi just siinä kierrossa tärpännyt, mutta ehkä se vähän nostaa mahiksia silti! On myös kiva ajatus ettei voi koskaan olla varma onko tämä raskaus sittenkään hoitoalkuinen :hilarious:

Ilona-H 34+6

No näinpä :) periaatteessa on sitten riski myös monisikiöiseen raskauteen :rolleyes: mutta en myöskään itse uskoisi että yhtäkkiä luomuna tärppäisi, mutta never know :bag: eräs täällä foorumilla tuli raskaaksi luomuna punktion aikaan, ilman siirtoa :p
 
Tuli tuosta koronasta mieleen, onko kenellekään muuten hoitava taho ottanut kantaa, mitä hoidoille tapahtuu jos ihan viime päivinä ennen punktiota saisi koronan? Kun mietin, että pystyttäisiinkö punktio tekemään jollain erityisjärjestelyin. Tuntuisi jotenkin brutaalilta, että tuossa vaiheessa hoidot vedettäisiin seis. Kun voiko se olla jo terveysriskikin, jos niitä folleja ei punktioida pois?
 
No näinpä :) periaatteessa on sitten riski myös monisikiöiseen raskauteen :rolleyes: mutta en myöskään itse uskoisi että yhtäkkiä luomuna tärppäisi, mutta never know :bag: eräs täällä foorumilla tuli raskaaksi luomuna punktion aikaan, ilman siirtoa :p

Joo ja mä tiedän myös tapauksen jossa siirretty yksi alkio ja tuloksena tyttö ja poika :dummy::dummy1:. Mutta eiköhän aika moni meistä olisi valmis myös kaksosraskauteen! Itse ainakin oli salaa innoissani kun insseissä kypsyi aina kaksi isoa follia, mutta ei vaan tullut yhtäkään vaikka 4 x yritettiin...
 
Takaisin
Top