Suurperheellisten pulinapalsta <3

Täällä odotellaan rv 30+0, että milloin vauva mahtaa syntyä (ei nyt kuitenkaan ihan vielä). Ikää tulee taas viikon päästä lisää ja toivon että saan kroppani synnytyksen jälkeen edes johonkin kuntoon, nyt +20kg jo mittarissa ja se tuntuu ja näkyy olossa ja lisäähän tässä ehtii vielä taas reippaasti tulla. Juoksumatto lähti ainakin tilaukseen miehelle huomisen 30v synttäreiden lahjaksi, kaipa sitä tulee sitten itsekkin käytettyä :)
Pohjois-Norjan reissu autolla myös juhannuksen tienoille suunnitteilla, riippuu myös vähän millainen vauva sieltä tulee onko mahdollista toteuttaa.
Esikoinen myös aloittaa syksyllä sitten koulun :)
Tässäpä alustavat tulevan vuoden suunnitelmat
 
Meillä myös esikoinen aloittaa syksyllä koulun :) keskimmäisen kanssa käytiin tänään tutustumassa päiväkotiin. Aloittaa maanantaina puolipäiväisenä. Oon kuopuksen 2v kanssa vielä jonkun aikaa kotona, yhtään ei ole haluja palata työelämään. Jos kotiäiti olisi paremmin ”palkattu” niin olisin kyllä se :grin toisaalta mäkin haluan enemmän omaa aikaa ja se 10kg on ylimääräistä vyötäröllä. Mieli haikailee vielä ainakin yhtä lasta, mutta en tiedä tähän suhteeseen kyllä o_O
 
Jollain tavalla on vauvakuume muttei mikään valtava. Tyttö on nyt 7kk ja kovasti ryömitään ja noustaan konttausasentoon. Välillä peruuttaa myös istumaan ja nousee jo mun syliin. Tiiän et kohta tää vauvavaihe on taas ohi ja taaperon riemut tulee, mutta silti tätä jää ikävä! En usko että jaksaisin enää vauva-aikaa, vaikeeta silti on tästä luopua. Tytöstä toivon mukaan kasvaa kunnon mamman tyttö!

Meillä ei ens syksynä vielä aloita kukaan mitään, vasta 1,5v päästä menee kolmonen eskariin. Ilmoitin töihin että oon elokuuhun -22 kotona, mutta en varmaan töihin palaa, jatkan opinnot ehkä vuoden päästä jo.

Miten muut? Miten Äipän työ / opinnot? Joko oot aloittanut?

Aiotteko ottaa rokotteen? Siis ketkä ei ole raskaana? Mä otan, heti kun saa, että tästä päästään joskus eroon..
 
Täälä on niin pakka sevon töiden suhteen ettei ikään ole ollu..päässä pyörii nìn moni asia eikä tuu mitään selkoa mihinkään..täytyy antaa mennä omalla painollaan jospa aika näyttää mitä tulevan pitää
 
Äh, se vauvakuume :facepalm:.. Olisko siihen joku rokote myös? Sen voisin ehkä ottaa.. Toi toinen rokote ei kiinnosta. Täällä ukko ja vanhin poika ottaa heti kun mahdollista(aloihinsa liittyen) , mutta me muut ei varmaankaan.

Mun mies sanoi vähän pelkkäävänsä mua nyt kun menkat alkoi, se haistaa jo seuraavan muutoksen :hilarious: - on se mahtavaa mitä pitkä yhteinen elämä tekee. Yhtä lihaa.
 
Äh, se vauvakuume :facepalm:.. Olisko siihen joku rokote myös? Sen voisin ehkä ottaa.. Toi toinen rokote ei kiinnosta. Täällä ukko ja vanhin poika ottaa heti kun mahdollista(aloihinsa liittyen) , mutta me muut ei varmaankaan.

Mun mies sanoi vähän pelkkäävänsä mua nyt kun menkat alkoi, se haistaa jo seuraavan muutoksen :hilarious: - on se mahtavaa mitä pitkä yhteinen elämä tekee. Yhtä lihaa.
Joko siellä siis koneen käynnistyttyä myös vanha kunnon vauvakuume herää? Pitäiskö sun se mun uni toteuttaa ja siellä saunassa vaan synnäyttää? Toki ilman äitiä :D
 
Joko siellä siis koneen käynnistyttyä myös vanha kunnon vauvakuume herää? Pitäiskö sun se mun uni toteuttaa ja siellä saunassa vaan synnäyttää? Toki ilman äitiä :D
Näin lienee paras tehdä..synnäyttää:rolleyes:.

Oikeesti se synnytysosasto ei houkuta enää yhtään. Ei ehkä myöskään se pikkuvauvaaika. Liian tuoreessa muistissa vielä. Ihan valmis olisin kuitenkin raskaaksi tulemaan vaikka heti :hilarious:, ruuvinkiristin täytyis varmaan jostain löytää.
 
Täällä nautitaan vauvan kasvusta tänä vuonna, niin äkkii ne pienet kasvaa.
Sitten on tulevana syksynä eskarin ja ekaluokan aloittajaa meillä jne.
Vauvakuume... sehän se.. en usko että häviää ennenkun vaihdevuodet koittaa :eek:o_O..
Nyt jo mietin josko vielä joskus.. voisin vaikka heti mennä synnyttään uudelleen ja olla raskaana, hieman haikeana muistelen odotusaikaa jo nyt vaikka vauva vasta parikuinen :grin. Mutta nyt nautitaan vauvasta vielä. Ja voi olla että perhe ei tästä kasva mutta kuka tietää...
 
Täällä käyty ekaa kertaa jäällä ja meidän 6v hyvin pysyi pystyssä ja tykkäsi luistelusta. Ensi viikolla on eskarissakin luistelua ohjelmassa.

Mä en tuosta rokotteesta oikein tiedä, en tahtoisi ottaa, jotenkin pelottaa noin nopeasti kehitetty ja rna pohjoinen rokote. Itse vielä imetän meidän 2v:tä , mutta näin hoitajana en tiedä onko sitten pakko se piikki lykätä hihaan.
 
Jos jotain epäilyttää rokote niin oon paljon tutkinut asiaa ja löysin hyvän vertauskuvan tohon rokotteeseen. (edit: tutkinut = lukenut oikeita uutisia ja julkaisuja mm. Rokotteiden tekijöiltä)


Jos koronaviruksen kuvittelisi olevan ihmisen kokoinen ja kuvittelisi, että virus olisi mustiin pukeutunut miehen kokoinen hahmo, niin rokotteeseen otetaan mieheltä pelkät nahkahanskat.

Rna-rokote on turvallinen koska siinä ei laiteta itse virusta heikennettynä tai kuolleena, vaan pelkästään se pätkä rna:ta joka tekee virukselle tarttumaväkäsiä. :)

Toki ymmärrän että rokote pelottaa joitain ja moni muistelee sikapiikkiä, mutta monikaan ei tiedä että narkolepsian aiheuttaa itse sikainfluenssavirus, ei itse rokote. Jos sikainfluenssan olisi sairastunut, olisi ollut samat todennäköisyydet sairastua narkolepsiaan, jos siihen perinnöllisyys oli. Itse rokote siis ei narkolepsiaan aiheuttanut, vaan virus. :)

Mä luotettavin mielin otan rokotteen. Olisin toivonut että suomalaisten kehittämä rokote olisi kerennyt markkinoille, mutta se on tulevaisuudessa, ehkä vuoden päästä sitten markkinoilla. Ja jos rokotetta joudutaan uusimaan kuten influenssarokotetta, niin otan mielellään sen koska sen saa nenäsumutteena ja haluan tukea suomalaista lääketiedettä. :)
 
Mie salaa kuumeilen, mies ei oikein lämpene ajatukselle(vielä, ehkä, koskaan)
 
Haha. :D Kun mies heitti vitsillä vauvan ollessa pari kk että pitäis vielä poika tehdä niin mä olin sillon aivan valmis, mutta nyt onneks oon tullut järkeeni :D Vauvat on kyllä ihania, ja ken tietää joskus vielä, mutta maaliskuussa meen laittaa kapselin niin saa olla 3 v rauhassa ja ehkä keretä valmistuakin koulusta :D
 
Hei vaan pitkästäaikaa kaikille :hello
Mä luulin etten enää niinkään kuuluisi tähän ketjuun. Kolmannen synnyttyä olin jo aika varma ettei enää enempää lapsia tule. Ollut jotenkin tosi rankkaa vauva aika, vaikkei sinänsä ole mitään erityistä syytä, vauvakaan ei ole valvottanut mitenkään erikoisen paljon tm, ollut vaan voimat kateissa. Mutta nyt sitten heti kun oon alkanut tokenemaan kaikesta niin neljäs lapsi pyörii jo haaveissa :whacky011 jopa niin paljon että ostin meidän tytölle sukkia ja huomasin valitsevani neutraalin väriset ihan vain siksi että menisi myös mahdollisesti pojalla :grin
Aiemmin oon vaan himoinnut kaikkea vaaleanpunaista/pinkkiä nyt kun kerta tyttö tuli kahden pojan jälkeen :hilarious:
Oonkin nyt ihan pyörällä päästäni (syytän tästä miestä koska hän mun päähän on nämä ajatukset alunperin laittanut neljännestä :p)
Mutta jotenkin niin moni asia jarruttaa. On liian pieni asunto ja auto, ja MITÄ MUUT AJATTELEE... ärsyttää kyllä oma mieli joka aina ajattelee mitä muut ajattelee :bag:
Ja sitten sitä tietysti miettii myös omaa jaksamista, että kun oli nyt niin rankka vauva vuosi, raskausaika oli rankka, miten sitä nyt jaksaisi uudestaan o_O

Mitäs muille kuuluu? Onko täällä vielä haaveilijoita/kuumeilijoita? :happy:
 
Täällä rv 38+0 meneillään, vauvan saapumista siis odotellaan. Ihan valmis olisin jo synnyttämään.
Mies koko ajan heittää jotain seuraava vauva, mähän olen silloin varmaan taas raskaana yms. juttua tulevaisuutta suunnitellessa, vaikka ollaan nyt vähän puhuttu että tämä neljäs olisi mahdollisesti (taas) viimeinen. Juuri tuollaisesta puoliksi vitsillä heitetystä se yritys sitten lopulta on aina alkanut. Ja mä luulen ettei mua tarvitse paljoa seuraavaan vauvaan suostutella, vaikka ei tässä raskausaikaa ikävä ole, eikä mitään hajua kuinka rankka vauva-aika tulossa. Eli jollain tasolla kuumeilen jo nyt, vaikkei vauva ole vielä edes syntynyt :p
Ehkäisyasioitakin tässä mietitty, koska menkat alkanut aina kuukauden päästä synnytyksestä, ei ainakaan mitään pidempiaikaista toistaiseksi suunnitteilla.
 
Kuudes on nyt "työn alla" :hilarious: Uusi kierto alkoi viikko sitten, katsotaan tärppääkö meille jouluvauva :grin

@marsupilami Älä mieti tai välitä mitä muut ajattelee, elät omaa elämääsi ja teet juuri niin kuin hyvältä tuntuu ja mikä on teidän perheelle paras ratkaisu :)
Niin on meilläkin eletty ja eletään edelleen, osa kauhistelee ja pudistelee päätään, toiset tsemppaa ja ottavat positiivisesti vastaan vauvauutiset. Katsotaan mikä reaktio tulee jos meille kuudes suodaan :wacky:
 
Jep itsellä kasvun paikka tässä asiassa ettei aina tarvitse välittää muiden ihmisten mielipiteistä :rolleyes:
Jotenkin musta nyt tosiaan vahvasti tuntuu siltä että vielä joku puuttuu meidän perheestä :dummy1::dummy: sitten järki yrittää huutaa kuinka kolmen lapsen kanssa kaikki on helppoa, neljäs toisi aikamoisen lisän taas arkeen :rolleyes:
Paineet kasvaa päätöksen teossa kun olisi vielä mahdollista saada tälle vuotta vauva, kun oon jostain syystä aina haaveillut että olisi lapset peräkkäisinä vuosina ja nyt se haave olisi vielä mahdollista koittaa toteuttaa :smiley-angelic006
Mun mielestä parasta olisi ehkäpä odotella muutama vuosi, vielä kun nuoria ollaan ( minä 26 ja mies 27) niin kerkeis hyvin opiskella ym tässä välissä ja sitten yrittäis saada kaksi lasta perätysten :dummy::dummy1: mutta mies on sitä mieltä että nyt ihan pian, tai sitten ei ollenkaan :nailbiting:
 
Takaisin
Top