Käyttäisitkö ehkäisykorua?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tutkijat kehittelevät ehkäisykoruja. Aiheesta lisätietoa täällä. Voisitko sinä käyttää ehkäisykoruja?

Ajatus on sinällään kiva, mutta en usko että käyttäisin. Korvakoruja en käytä muutenkaan. Kaulakorussa taas vähän epäilyttää pysyisikö se niin tiiviisti ihoa vasten että tehoaisi. Haluan myös käyttää muutamaa nykyistä koruani vaihdellen niitä joten jos hankkisin ehkäisykaulakorun ongelmaksi tulisi että haluaisin pitää ennemmin jotain muuta korua. Ja toisaalta jos nämä korut yleistyisi saattaisi häiritä ajatus siitä että kaikki tietäisivät korun nähdessään, mikä se on. Ja lopuksi vielä se että en mielelläni käytä hormonaalista ehkäisyä, koska se voi vaikuttaa mielialoihin.
 
Ihan käytettävä idea mielestäni. :) Olisin kiinnostunut, jos hormonaalinen ehkäisy sopisi minulle. Kaikenlaista sitä osataankin keksiä!
 
Ihan hyvä idea, mutta just toi ihoärsytys epäilyttää ja samaten toi yleisyys - ellei sitten ole jokin osa jonka voi integroida omaan koruun (voin leasata tän idean :wink ). Mutta itse en hormoniehkäisyyn enää koske, se ei sovi.
 
En käytä oikein minkäänlaisia koruja, joten en tiedä kuinka istuisi mun arkeen. Toisaalta jatkuva pillerin muistaminen tökkii, ja migreenioksennuksen jälkeen sai aina miettiä että mitäs nyt. Monenlaista kiusaa on tullut hormoneista. Jatkuvasti ja tasaisesti vapauttaviin annostelumuotoihin voidaan laittaa pienempi annos hormonia, jolloin haitat voivat jäädä pienemmiksi. Laastarissa mietityttää pysyvyys ja ihoärsytys, implantista pelkään tulevan iho-ongelmia koska se on pelkkää keltarauhashormonia.

Periaatteessa voisin käyttää, jos se pysyy hyvin myös yöllä eikä ärsytä, ja jos siitä tulee vähemmän haittoja.
 
Jos se ehkäisykoru olisi sormus, niin pysyisivät tiiviisti iholla ja helppo käyttää aina ja kaikkialla. Olettaen, että se olisi erittäin hyvän näköinen, joka onkin haastavampaa tällaiselle timantteja rakastavalle henkilölle! Olisihan tuon helpompi kuin kierukan asennus tai pillerin syöminen.
 
Saattaisin käyttää, erityisesti raskauksien välissä. Mutta korun täytyisi kyllä olla sellainen, ettei tosiaan ulospäin näy, että nyt on ehkäisykoru käytössä.
 
Ideana hyvä mutta moni jää ulkopuolelle kun puhutaan hormonaalisista ehkäisymuodoista. Itse en voi käyttää mitään joka sisältää hormonia, kokeilin kyleena -kierukkaa jonka piti olla markkinoiden vähähormoonisin (keltarauhas). Ei sopinut minulle, aiheutti liikaa oireita joten en usko että tällainen koruun integroitu olisi yhtään parempi koska ulkoisesti käytetyt raskauden ehkäisimet sisältävät aina enemmän hormonia kuin sisäisesti käytettävät.
 
Mielestäni älytön ajatus, että haluaisin kaikkien näkevän, että ehkäisy on käytössä. Etenkin kun sen lopettaisi, niin tulisi kyselyjä, että "jahas, nyt on sitten lastenteko meneilllään"?

It's a no for me!
 
Voisin käyttää jos ehkäisyteho oikeasti olisi hyvä ja koru kaunis (+käytännöllinen). Jotain kaulakorua en kyllä käyttäisi arjessa, mutta ehkä joku sormus tai korvakoru saattaisi toimia.
 
Todella mielenkiintoinen idea kyllä ja korviksena voisin melkein käyttääkin. Muut korut taas eivät istu arkeen. Aika huomaamaton pitäisi olla. Ja toki hormonin määrä myös mietityttäisi. Mutta ihanaa, että uusia mahdollisuuksia innovoidaan ja tuodaan markkinoille. Parhaassa tapauksessa parantavat joidenkin ihmisten ehkäisykokemusta ja tuovat lisää vaihtoehtoja nykyisten rinnalle.
 
Voisin käyttääkin! Erityisesti jos olisi joku peruskorviksiin sopiva tausta. Tuo tosiaan uusia mahdollisuuksia, mutta voi rajata erilaisia ammatti- tai jopa harrastusryhmiä pois. Itsellä ollut aiemmin harrastus jossa ei voinut käyttää treenien aikana koruja ja se on kyllä jäänyt päälle enkä edelleenkään tykkää liikunnan aikana pitää mitään koruja.
 
Voisin käyttää. Toki riippuu, millainen koru kyseessä.:shy: Ei saisi olla ruma, jos on joka päivä käytössä.:joyful:
 
Takaisin
Top