Saako omaa onneaan hehkuttaa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Se kel onni on, se onnen kätkeköön. Oletko samaa mieltä? Onko ok hehkuttaa vaikkapa työpaikalla tai somessa parisuhdeonnea tai raskautta?
 
Raskautta en hehkuttaisi semmoiselle joka kovasti yrittää tai lapsettomalle, kun he ei usein halua sitä. Pitää mun mielestä huomioda toistenkin tunteet ja elämäntilanne, kun jotain hehkuttaa.

Silti siinä ei ole mitään väärää jos nyt sattuu hehkuttamaan. Kunhan muistaa olla hienotunteinen. Onnellinen saa olla omasta onnestaan tottakai. :)

Sitä en ymmärrä että ihmiset ylpeilee rehellisyydellä ja sanoo loukkaavia asioita toiselle vedoten siihen että ovat rehellisiä. Niihin ihmisiin mun sympatiat ei riitä. :angry4
 
Tottakai saa. En nyt lähtisi huutamaan työpaikan kahvihuoneessa kovaääniseen, että voi kun se mun mies on niin ihana rakastaja tai että olen nyt niin paksusti raskaana että. Vaan juurikin työkavereiden kanssa keskustellessa voi tuoda ilmi, että ompa se oma mies tehnyt jotain tosi ihanaa tai että odotetaan nyt vauvaa kevääksi tms. Somehehkuttelut on mun mielestä aina olleet jotenkin ns. "päälleliimattuja" ja tuntuneet epäaidoilta. Mutta eipä kai silti siinäkään mitää väärää ole. Mielestäni lähinnä se asenne, että onni pitäisi jotenkin "kätkeä" on ainakin ihan tosi väärä. Iloisuus ja onni luo positiivisuutta ympärilleen, ei ole keneltäkään pois, jos joku on onnellinen ja voi hyvin, päinvastoin. Tietysti on silti hyvä hienovaraisuutta noudattaa, kuten aluksikin jo sanoin, kailottaminen ja ylpeily ei ole kovin kohteliasta.
 
Kyllä minusta saa kertoa onnestaan. En kuitenkaan koe, että onni olisi jotain konkreettisia tapahtumia. Eikä onnea pysty useinkaan vangitsemaan edes kuviin, joita somessa voisi julkaista.

Minä olen onnellinen joka päivä, kun käyn katsomassa illalla, että lapsi nukkuu rauhassa. Olen onnellinen myös, kun istun mieheni kanssa sohvalla. Ei ole kumpikaan kovin kuvauksellisia hetkiä.

Uskon silti, että onni kuuluu siitä, miten puhun elämästäni, vaikka minulla ei ole kaikki aina hyvin.
 
Tietysti saa, tosin järkeä pitää käyttää. Jos on töissä esim. lapsettomuudesta kärsivien tukena, niin voi olla fiksumpaa, ettei ainakaan asiakkaiden kuullen asiaa hehkuta. Eli aina kannattaa katsoa hehkutukselle sopiva aika ja paikka.
 
Takaisin
Top