Loppuvuoden lätinät --> ja alkuvuoden asiat :)

Täällä myös keskenmeno pelottaa... Meillä meni nyt marraskuun lopussa kesken ja tietty lasken päiviä et päästään edes sen ajan ohi. Siihen oli kyllä järkeenkäypä syy, joten toivon että nyt on eri lähtökohdat. Mulla on endometrioosin takia ollut sekä hormonikierukka että vahvat pillerit ja niiden lopettamisen jälkeen ei tullut kuukautisia ollenkaan, tai yksi tippa pyyhkiessä.. ja jos siitä lasketaan niin kp28 oli eka ovulaatio... eli ajattelisin ettei ole ollut kovin otollista kiinnittyä hormonien jäljiltä kun ei niitä normi menkkoja tullut ja kovin myöhänen ovis... nyt kun mietin ekat viikot oli myös tosi erilainen kuin nyt. No se tosiaan meni kesken ja ekat normaalit kuukautiset oli viime kierrossa ja sitten sain tämän plussan :Heartred nyt ovis oli jo kp10. Joten ajattelisin ja toivoisin että nyt kaikki menee paremmin.:smiley-angelic001

Toi on totta, että oireet toisaalta luo uskoa raskauteen... mutta toisaalta niissä valtavissa oireissa olisin antanut mitä vain että olisin ollut oireeton :grin
 
Mulla oli @lumihuurre mainitsemaa ahdistusta raskauden jatkumisesta myöskin kun luin niin paljon keskenmenneistä. Omalta osaltaan hyvä, koska nyt ei mun alkiolta löydy sykettä. Sillä on armonaikaa ensi viikkoon saada se syke näkyviin, mutta ei tässä kannata pelkästään siihen oljenkorteen tarttua.

Mulla ei ole ollut vuotoa eikä viitteitä siitä että tämä menisi kesken. Tuntuu julmalta, jos sisällä kasvava alkio on kuollut, mutta elimistö on tiukasti raskaana. Tänä aamuna oli niin paha turvotus käsissä ettei sormia pystynyt taittamaan.

Eilen itkin silmät päästäni, tänään olen ehkä normaali oma itseni.
 
Mulla oli @lumihuurre mainitsemaa ahdistusta raskauden jatkumisesta myöskin kun luin niin paljon keskenmenneistä. Omalta osaltaan hyvä, koska nyt ei mun alkiolta löydy sykettä. Sillä on armonaikaa ensi viikkoon saada se syke näkyviin, mutta ei tässä kannata pelkästään siihen oljenkorteen tarttua.

Mulla ei ole ollut vuotoa eikä viitteitä siitä että tämä menisi kesken. Tuntuu julmalta, jos sisällä kasvava alkio on kuollut, mutta elimistö on tiukasti raskaana. Tänä aamuna oli niin paha turvotus käsissä ettei sormia pystynyt taittamaan.

Eilen itkin silmät päästäni, tänään olen ehkä normaali oma itseni.

kovasti tsemppiä sinne ! :Heartred
 
Mulla oli @lumihuurre mainitsemaa ahdistusta raskauden jatkumisesta myöskin kun luin niin paljon keskenmenneistä. Omalta osaltaan hyvä, koska nyt ei mun alkiolta löydy sykettä. Sillä on armonaikaa ensi viikkoon saada se syke näkyviin, mutta ei tässä kannata pelkästään siihen oljenkorteen tarttua.

Mulla ei ole ollut vuotoa eikä viitteitä siitä että tämä menisi kesken. Tuntuu julmalta, jos sisällä kasvava alkio on kuollut, mutta elimistö on tiukasti raskaana. Tänä aamuna oli niin paha turvotus käsissä ettei sormia pystynyt taittamaan.

Eilen itkin silmät päästäni, tänään olen ehkä normaali oma itseni.

Tsemppiä :Heartred
 
Hirmu paljon tsemppiä pelkojen ja epävarmojen tilanteiden kanssa eläville :Heartred todella toivon että kaikilla asiat menevät hyvin ja pienillä on tarrasukat jalassa.


Itse olen myös välillä ihan hermoraunio, enkä mitenkään jaksaisi odottaa ultraan saakka. Olenkin menossa jo ensi viikolla, rv5 ja seuraava sitten rv7. Hoitoalkuinen raskaus ja tätä on kyllä kovasti odotettu.

Onko muilla pelkoja, että tekee jotain väärin? Itse odotan esikoista ja ymmärtämättömyyttäni söin muutaman viipaleen salamia. Nyt olen ihan varma, että olen pilannut koko sikiön elinkelpoisuuden. :BangHead Kun on pitkään odottanut raskautuvansa, niin sen tapahduttua oli ensin vaikea sitä uskoa. Halusin ensin odotella verikokeet yms, ennen kuin esim edes pohdin ruokasuositusten lukemista. Muita, joilla käynyt "lipsahduksia" tai lohduttavia sanoja? :sad015 lisäksi mietityttää urheilu.
 
Hirmu paljon tsemppiä pelkojen ja epävarmojen tilanteiden kanssa eläville :Heartred todella toivon että kaikilla asiat menevät hyvin ja pienillä on tarrasukat jalassa.


Itse olen myös välillä ihan hermoraunio, enkä mitenkään jaksaisi odottaa ultraan saakka. Olenkin menossa jo ensi viikolla, rv5 ja seuraava sitten rv7. Hoitoalkuinen raskaus ja tätä on kyllä kovasti odotettu.

Onko muilla pelkoja, että tekee jotain väärin? Itse odotan esikoista ja ymmärtämättömyyttäni söin muutaman viipaleen salamia. Nyt olen ihan varma, että olen pilannut koko sikiön elinkelpoisuuden. :BangHead Kun on pitkään odottanut raskautuvansa, niin sen tapahduttua oli ensin vaikea sitä uskoa. Halusin ensin odotella verikokeet yms, ennen kuin esim edes pohdin ruokasuositusten lukemista. Muita, joilla käynyt "lipsahduksia" tai lohduttavia sanoja? :sad015 lisäksi mietityttää urheilu.

Jos et salamista sairastunut niin ei taida olla hätää! Noi tosi monet kypsentämättömäthän on kieltolistalla mahdollisesti kohonneen bakteeripitoisuuden vuoksi, ja jos sairastut, niin km-riski nousee. Mutta iso osa on tietysti todellisuudessa turvallisia - sitä vaan ei ikinä voi tietää milloin käy huono tuuri, niin siksi vältettäviä.
 
Hirmu paljon tsemppiä pelkojen ja epävarmojen tilanteiden kanssa eläville :Heartred todella toivon että kaikilla asiat menevät hyvin ja pienillä on tarrasukat jalassa.


Itse olen myös välillä ihan hermoraunio, enkä mitenkään jaksaisi odottaa ultraan saakka. Olenkin menossa jo ensi viikolla, rv5 ja seuraava sitten rv7. Hoitoalkuinen raskaus ja tätä on kyllä kovasti odotettu.

Onko muilla pelkoja, että tekee jotain väärin? Itse odotan esikoista ja ymmärtämättömyyttäni söin muutaman viipaleen salamia. Nyt olen ihan varma, että olen pilannut koko sikiön elinkelpoisuuden. :BangHead Kun on pitkään odottanut raskautuvansa, niin sen tapahduttua oli ensin vaikea sitä uskoa. Halusin ensin odotella verikokeet yms, ennen kuin esim edes pohdin ruokasuositusten lukemista. Muita, joilla käynyt "lipsahduksia" tai lohduttavia sanoja? :sad015 lisäksi mietityttää urheilu.
Mähän vetelin ekan viikon oikein tyytyväisenä metukkaa ennen kun luin että sitä ei sais syödä :smiley-angelic006:biggrin todistetusti varhaisultrassa syke löytyi joten tuskin sullakaan siitä muutamasta palasta mitään pahaa on tapahtunut!!
 
Mulla on hyvä et niissä ns kielloissa mua ei koske muuta ku salmiakki/lakritsi (joihin mulla oli marras-/joulukuussa ihan suunnaton himo..) sekä kahvi, mutta sekään ei kauheesti nyt maistu. Ehkä kupin saan alas ettei hedari iske, normisti vedin 3kuppia päivässä.
Muita kiellettyjä en taida muutenkaan koskaan syödä..
 
Mulla on hyvä et niissä ns kielloissa mua ei koske muuta ku salmiakki/lakritsi (joihin mulla oli marras-/joulukuussa ihan suunnaton himo..) sekä kahvi, mutta sekään ei kauheesti nyt maistu. Ehkä kupin saan alas ettei hedari iske, normisti vedin 3kuppia päivässä.
Muita kiellettyjä en taida muutenkaan koskaan syödä..

Mulla sama! Tosin en mä salmiakkia/lakuakaan juuri ikinä syö, kahvin juontikin on vähentynyt. Aamulla juon pikkusen kahvia, iltapäivällä ei oikein tee edes mieli.
 
Hyvin mielelläni vetäisin sushia, raakaa kalaa, ilmakuivattua kinkkua, sinihomejuustoa yms. :p, mut eiköhän sitä taas hetken malta olla syömättä. Ps. Medium pihvistä tykkään yleensä, nyt ajatus etoo:yuck: :grin
 
Hyvin mielelläni vetäisin sushia, raakaa kalaa, ilmakuivattua kinkkua, sinihomejuustoa yms. :p, mut eiköhän sitä taas hetken malta olla syömättä. Ps. Medium pihvistä tykkään yleensä, nyt ajatus etoo:yuck: :grin

sama!:grin Juustot, sushit, kalat, tuorejuustot... :rolleyes:
 
Täällä kans yks km-pelkoinen. Tai no en edes luota että siellä mitään elämää on ollutkaan missään kohtaan, koska mulla ei oikeesti oo oireita. Iltaisin vilu ja yks päivä pizzan haju ällötti sen jälkeen kun olin sitä syönyt. Repäisykivut. Siinä ne kuuluisat oireet ja jotenkin vaikee uskoa et normiraskaudessa ei oikeesti olisi mitään oiretta? Varhaisultra olisi toisaalta kiva, mut maksaa täällä päin ihan törkeen paljon.
 
Mä näen kyllä ihan sekopäisiä unia nykyään. Pakko johtua raskaudesta.:rolleyes: Viime yönäkin olin ottanut meille karhunpoikasen, ihan niin kuin ihmiset ottavat koiranpentuja. Se sitten osoittautuikin vähän rajuksi leikkijäksi ja siinä pohdin, että olikohan tää nyt kovin hyvä idea, kun on noita lapsiakin ja että saisinkohan sen vielä palautettua lemmikkikauppaan.:grin
 
4+5 neuvolan mukaan, omien laskujen mukaan 5+0 ja tasavahvat saatu. En toki oo testannut pregcheckkiä sen 4+0 viivojen jälkeen muistaakseni, jolloin oli myös melkein tasavahva. Tää oli hauska ku tää eka viiva ilmestyi jo ennen ku väriä oli mennyt tokaan viivaan.:grin
 

Liitteet

  • IMG_20210124_105003.jpg
    IMG_20210124_105003.jpg
    10.4 KB · Katsottu: 9
4+5 neuvolan mukaan, omien laskujen mukaan 5+0 ja tasavahvat saatu. En toki oo testannut pregcheckkiä sen 4+0 viivojen jälkeen muistaakseni, jolloin oli myös melkein tasavahva. Tää oli hauska ku tää eka viiva ilmestyi jo ennen ku väriä oli mennyt tokaan viivaan.:grin


Wau mitkä viivat! :gen014 Luota vain niihin, monet on oireettomia ja sehän on hienoa jos ei ole mitään ikävää oiretta. Toki ymmärrän täysin että on hankala luottaa raskauteen jos ei oireita ole . Niin tai näin, ei koskaan hyvä :grin

Mä en oo tehnyt ku sen yhden ainoan testin sillon tiistaina ja päättänyt etten tee enempää, mut vitsi et aina välillä tekis niin mieli :shy: ihailen vaan sitä tiistaista testiä kun se tietty on tallessa :grin kai se viivojen piirtyminen testiin luo jotain turvantunnetta...

Mulla oli yhtenä päivänä kunnon repäisykipuja, väsymystä, aamuisin etovaa oloa, rinnat kipeät, ja eilen hetkellinen kuukautiskipu... ja Google laulaa o_O

tänään 4+5
 
Mähän vetelin ekan viikon oikein tyytyväisenä metukkaa ennen kun luin että sitä ei sais syödä :smiley-angelic006:biggrin todistetusti varhaisultrassa syke löytyi joten tuskin sullakaan siitä muutamasta palasta mitään pahaa on tapahtunut!!


Kiitos, huojensi mieltä :grin jospa meilläkin olisi sitten kaikki kunnossa.
 
Mulla oli @lumihuurre mainitsemaa ahdistusta raskauden jatkumisesta myöskin kun luin niin paljon keskenmenneistä. Omalta osaltaan hyvä, koska nyt ei mun alkiolta löydy sykettä. Sillä on armonaikaa ensi viikkoon saada se syke näkyviin, mutta ei tässä kannata pelkästään siihen oljenkorteen tarttua.

Mulla ei ole ollut vuotoa eikä viitteitä siitä että tämä menisi kesken. Tuntuu julmalta, jos sisällä kasvava alkio on kuollut, mutta elimistö on tiukasti raskaana. Tänä aamuna oli niin paha turvotus käsissä ettei sormia pystynyt taittamaan.

Eilen itkin silmät päästäni, tänään olen ehkä normaali oma itseni.

Voi ei, hirveästi tsemppiä sinne ja toivotaan, että syke löytyy!:Heartred mitkä viikot sulla olikaan menossa? Oon pyöritellyt samoja ajatuksia, mulla todennäköisesti tuulimunaraskaus mutta niin vaan kroppa kuvittelee olevansa edelleen raskaana :sad001 ensi viikon pe sitten lääkkeet, ellei joku ihme ole tapahtunut. Oliko niin että sulta alkio kuitenkin löytyi?:Heartred pidän kovasti peukkuja että syke sieltä löytyy!
 
Surettaa huonoja uutisia saaneiden tilanteet. Se on lisännyt omaa pelkoa siitä että asiat menee vielä huonosti. Vielä 10 päivää varhaisultraan!

sitten kevyempää settiä: mulla oli kans outo uni. Mentiin miehen kanssa varhaisultraan jonnekin parakkiin, jossa ultraajana oli eräs brittitubettaja jonka videon satuin pari päivää sitten näkemään. Noh tämä sitten jutteli niitä näitä ja sääteli laitteitaan. Tunti meni kunnes kysyin että joko voitaisi aloittaa se ultraus. Sitten hän tunnusti ettei saa puhelimellaan yhteyttä ultrauslaitteeseen, eikä tiedä miten sen saa korjattua. Sitten hän vasta myönsi ettei oikeastaan ole alan asiantuntija ollenkaan, vaan tubettaja. Taisin herätä ennen kuin saatiin langaton yhteys siihen vehkeeseen, eikä ikinä ultrattu:grin
 
Surettaa huonoja uutisia saaneiden tilanteet. Se on lisännyt omaa pelkoa siitä että asiat menee vielä huonosti. Vielä 10 päivää varhaisultraan!

sitten kevyempää settiä: mulla oli kans outo uni. Mentiin miehen kanssa varhaisultraan jonnekin parakkiin, jossa ultraajana oli eräs brittitubettaja jonka videon satuin pari päivää sitten näkemään. Noh tämä sitten jutteli niitä näitä ja sääteli laitteitaan. Tunti meni kunnes kysyin että joko voitaisi aloittaa se ultraus. Sitten hän tunnusti ettei saa puhelimellaan yhteyttä ultrauslaitteeseen, eikä tiedä miten sen saa korjattua. Sitten hän vasta myönsi ettei oikeastaan ole alan asiantuntija ollenkaan, vaan tubettaja. Taisin herätä ennen kuin saatiin langaton yhteys siihen vehkeeseen, eikä ikinä ultrattu:grin

Sepä tässä nykyajan helpossa tiedonsaannissa ehkä on varjopuoli, liikaa infoa ja liikaa ajateltavaa :grin yritä kuitenkin ajatella, että todennäköisyydet onnistuneelle raskaudelle on silti suuremmat, nyt vaan on käyny super paska tuuri meille useammalle jo useaan otteeseen.. Kai tässä jo täytyy todennäköisyydet olla loppujen syyskuisten puolella onnistumisien kanssa:Heartred
 
Takaisin
Top